Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikestje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 22:20
Bij het starten van een belgesprek of bij het ontvangen van een belgesprek wordt het scherm zwart, kan wel spreken maar geen schermtoetsen gebruiken.
Het beëindigen kan alleen maar door te wachten tot de andere beller afsluit.
Whatsapp werkt normaal
...
Laatste software staat erop
...
Opnieuw opgestart

Ik zou de App van het bellen verwijderen en terug installeren maar dan gaan mijn contacten en berichten verwijderd worden zeker?

Bedankt

Beste antwoord (via Mikestje op 14-06-2024 12:01)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
Harry720A schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:30:
Huawei (P20) heeft sinds enige tijd geleden een probleem met een zwart scherm bij telefoonoproepen.
Veroorzaakt door -hoe gek het misschien ook klinkt- Google Play Services.
Zie: https://www.gebruikershan...LX1/1042022/antwoord.html
Even scrollen naar:

[...]

Hier heeft dat perfect gewerkt en huwelijk gered. 8)
Even de oplossing hier gekopieerd:
Contact opgenomen met huawei en dit is hun oplossing. Ik heb het geprobeerd en alles terug in orde! Gewone Phone app werkt weer perfect.
Wis de gegevens van Google Play-services door de volgende stappen uit te voeren:
1. Open Instellingen.
2. Raak Apps aan.
3. Raak het pictogram met de drie stippen in de rechterbovenhoek van het scherm aan
4. Tik op Systeemprocessen weergeven.
5. Zoek de app Google Play Services in de lijst en raak deze aan.

Houd er rekening mee dat door het wissen van gegevens uw persoonlijke gegevens, zoals contacten, bestanden, enz., niet worden verwijderd. Er kunnen echter wel enkele tijdelijke bestanden met betrekking tot Google Play-services worden verwijderd.

6. Ga naar Opslag > GEGEVENS WISSEN.
7. Start het apparaat opnieuw op.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Je zou ook een andere bellen ap (dialer) uit de app store kunnen instaleren, en kijken of het daarmee goed gaat. Bijvoorbeeld deze: https://play.google.com/s...ogle.android.dialer&hl=nl
Werkt die wel, weet je zeker dat de oorzaak zit in de bel app op je telefoon en kun je verder zoeken, of het alternatief blijven gebruiken.

De bel ap op je telefoon kun je niet verwijderen, maar wel het geheugen legen. Echter of dat voldoende gaat zijn is de vraag, het toestel is redelijk oud, dus misschien werkt die app niet meer goed samen met de Android versie, of moet je zelfs de telefoon opnieuw schoon installeren.

Wat betreft contactpersonen op je telefoon, de meeste mensen synchroniseren deze automatisch met hun Google account. Meestal kun je in de contacten app op de telefoon zien of dat bij jou ook zo is. Doe je dat nog niet, kun je in de contacten app ook vaak de contacten verplaatsen van bijvoorbeeld de SIm kaart of interne opslag naar bijvoorbeeld een Google account. Dit synchroniseren met Google zorgt ervoor dat je contacten ook veilig zijn als je telefoon ineens kapot gaat of verloren raakt, dus zou ik zeker adviseren.

Voor berichten bewaren, ga ik uit dat je het hebt over SMS. Meestal zit er iets in de instellingen van je telefoon om ook SMS berichten te backuppen naar je Google account. Dit geld ook voor andere app instellingen die je kunt veilig stellen.
Gaat het bij berichten om WhatsApp kun je in WhatsApp opgeven om naar je Google account te backuppen, dan zijn die WhatsApp berichten ook veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikestje
swhnld schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:44:
Je zou ook een andere bellen ap (dialer) uit de app store kunnen instaleren, en kijken of het daarmee goed gaat. Bijvoorbeeld deze: https://play.google.com/s...ogle.android.dialer&hl=nl
Werkt die wel, weet je zeker dat de oorzaak zit in de bel app op je telefoon en kun je verder zoeken, of het alternatief blijven gebruiken.

De bel ap op je telefoon kun je niet verwijderen, maar wel het geheugen legen. Echter of dat voldoende gaat zijn is de vraag, het toestel is redelijk oud, dus misschien werkt die app niet meer goed samen met de Android versie, of moet je zelfs de telefoon opnieuw schoon installeren.

Wat betreft contactpersonen op je telefoon, de meeste mensen synchroniseren deze automatisch met hun Google account. Meestal kun je in de contacten app op de telefoon zien of dat bij jou ook zo is. Doe je dat nog niet, kun je in de contacten app ook vaak de contacten verplaatsen van bijvoorbeeld de SIm kaart of interne opslag naar bijvoorbeeld een Google account. Dit synchroniseren met Google zorgt ervoor dat je contacten ook veilig zijn als je telefoon ineens kapot gaat of verloren raakt, dus zou ik zeker adviseren.

Voor berichten bewaren, ga ik uit dat je het hebt over SMS. Meestal zit er iets in de instellingen van je telefoon om ook SMS berichten te backuppen naar je Google account. Dit geld ook voor andere app instellingen die je kunt veilig stellen.
Gaat het bij berichten om WhatsApp kun je in WhatsApp opgeven om naar je Google account te backuppen, dan zijn die WhatsApp berichten ook veilig.
De originele telefoon app wordt niet meer ondersteund door zo genaamde spionage van China.
Heb dit ondertussen van andere personen ook al vernomen.
Een andere telefoon app erop en het is terug in orde.

Bedankt voor alle uitleg swhnld,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Huawei (P20) heeft sinds enige tijd geleden een probleem met een zwart scherm bij telefoonoproepen.
Even scrollen naar:
Contact opgenomen met huawei en dit is hun oplossing. Ik heb het geprobeerd en alles terug in orde! Gewone Phone app werkt weer perfect.
Wis de gegevens van Google Play-services door de volgende stappen uit te voeren:

[ Voor 7% gewijzigd door Harry720A op 05-06-2024 00:33 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Harry720A schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:30:
Even scrollen naar:

[...]

Even de oplossing hier gekopieerd:
1. Open Instellingen.
2. Raak Apps aan.
3. Raak het pictogram met de drie stippen in de rechterbovenhoek van het scherm aan
4. Tik op Systeemprocessen weergeven.
5. Zoek de app Google Play Services in de lijst en raak deze aan.

Houd er rekening mee dat door het wissen van gegevens uw persoonlijke gegevens, zoals contacten, bestanden, enz., niet worden verwijderd. Er kunnen echter wel enkele tijdelijke bestanden met betrekking tot Google Play-services worden verwijderd.

6. Ga naar Opslag > GEGEVENS WISSEN.
7. Start het apparaat opnieuw op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Gaat het ook het "beste antwoord" worden?
Bij deze oplossing is geen work-around nodig maar is slechts het herstellen van een vorige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikestje
Bedankt voor de informatie.
Aangezien het de gsm van mijn schoonzus is, die direct in de buurt woont, zal ik de oplossing eens proberen wanneer we elkaar zien.
Zal niet voor direct zijn maar laat het wel weten.
Alvast bedankt
Pagina: 1