Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43
Goedenavond, ik heb een shelly Dimmer 2 WiFi inbouw schakelaar gekocht en deze wil ik gebruiken voor een hotelschakeling. Aangezien ik bezig ben om de zolder te verbouwen kan ik alle kanten nog op met de stroomkabels.

Maar ik snap niet precies hoe ik de shelly dimmer moet aansluiten.

Ik wil zowel op de overloop en op de zolder een enkele pulsdrukker hebben (1x naar beneden drukken is uit, inhouden naar beneden is minder fel & 1x naar boven drukken is aan, inhouden naar boven is feller)

Kan iemand mij verder helpen hoe ik deze moet aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wKNGhVk/shelly-1uzv-vd.png

Op https://media.home2link.n...tschema%20voorbeelden.pdf staan wel wat voorbeelden, maar welke moet ik hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Isane op 03-06-2024 20:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:54
Ik heb er een aantal hangen, ook met pulsdrukker boven en onderaan de trap.
Je kunt gewoon voor optie één van jouw link gaan en dan allebei de pulsdrukkers op sw1 aansluiten, ik heb dat met een wago connector gedaan: 2 draden van de dimmer daarin en 1 naar de Shelly.

In de shelly app of webpagina kun je vervolgens de optie “button type” op “One button mode” zetten. Dat klinkt raar, maar het werkt wel.

[ Voor 15% gewijzigd door joosie op 03-06-2024 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43
joosie schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:58:
Je kunt gewoon voor optie één van jouw link gaan en dan allebei de pulsdrukkers op sw1 aansluiten, ik heb dat met een wago connector gedaan: 2 draden van de dimmer daarin en 1 naar de Shelly.

In de shelly app of webpagina kun je vervolgens de optie “button type” op “One button mode” zetten. Dat klinkt raar, maar het werkt wel.
Dank! Dus als ik het goed begrijp het volgende:

- Van alle 2 de pulsdrukkers een zwart draad naar sw1 (middels een lasklem)
- Bruin draad naar L
- Blauw draad naar N
- Zwart draad van de O naar de Lamp

En moet er nog meer stroomkabels in de pulsdrukker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01:17
Aansluiting klopt, als het goed heb je minimaal een fase (bruin) en een zwart schakeldraad zitten bij de schakelaar/pulsdrukker. Eigenlijk wordt bruin na het indrukken zwart via de schakelaar/pulsdrukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01:17
Dus bruin op de ingang van de schakelaar/pulsdrukker en zwart op de uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:51
joosie schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:58:

Bedankt, ik was van plan om mijn huidige Gira System 3000 dimmer (met 3 neveneenheden) te vervangen door een Shelly Dimmer 2 en zat met dezelfde vraag. Ik neem aan dat je ook meer dan twee pulsdrukkers op deze manier kan aansluiten - het maakt niet uit welke de feitelijke puls geeft.

Hoe werkt het wisselen tussen hoger/lager dimmen van de Shelly i.c.m. een pulsdrukker? Is dat gewoon om-en-om, dus: ingedrukt houden -> omhoog dimmen - loslaten - ingedrukt houden -> omlaag dimmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joosie
Ruimzicht schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:11:
[...]
Ik neem aan dat je ook meer dan twee pulsdrukkers op deze manier kan aansluiten - het maakt niet uit welke de feitelijke puls geeft.
Klopt.
Ruimzicht schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:11:
[...]
Hoe werkt het wisselen tussen hoger/lager dimmen van de Shelly i.c.m. een pulsdrukker? Is dat gewoon om-en-om, dus: ingedrukt houden -> omhoog dimmen - loslaten - ingedrukt houden -> omlaag dimmen?
Klopt ook inderdaad, werkt precies zoals je omschrijft. Vergeet niet om in de shelly app of webpagina de optie “button type” op “One button mode” te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:51
joosie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:45:
[...]

Vergeet niet om in de shelly app of webpagina de optie “button type” op “One button mode” te zetten.
Ja, ik las het in je eerdere post. Klinkt onlogisch maar ik snap waar het vandaan komt. Ik ga eens kijken hoeveel en welke draden nou precies in welke WCD zitten en dan een Shelly 2 bestellen. Je hebt hem niet toevallig ook nog naar ESPHome geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosie
Ruimzicht schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:20:
[...]

Ja, ik las het in je eerdere post. Klinkt onlogisch maar ik snap waar het vandaan komt. Ik ga eens kijken hoeveel en welke draden nou precies in welke WCD zitten en dan een Shelly 2 bestellen. Je hebt hem niet toevallig ook nog naar ESPHome geflasht?
Oké, ik heb de standaard firmware ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-05 22:52
Dag allen, ik heb een kruidschakelaar. Vattndeze ook eenvoudig aan te sluiten op de Shelly dimmer 2?
Hier zijn twee schakelaars die het punt aansturen maar zou indien nodig, 1 van deze suprimeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmg7KHcQXaSL1NGg-9uyTnYeyzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPuOZ5q3P0amlmTqtdes7wcZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door zierbeek op 12-10-2024 18:50 ]

Pagina: 1