Bedraadde gaming muis gezocht, geschikt voor huge handen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik zoek een?
Een betaalbare, bedrade gaming muis voor kolenschoppen van handen!

Om precies te zijn is mijn rechterhand 22cm lang en 12cm breed. Dat heeft nogal z'n impact op het comfort van een muis. In reviews komt het comfort voor handen van dergelijke grootte niet vaak aan bod. Da's logisch natuurlijk maar niet heel handig.

Wat is je budget?
Ik denk tussen de 40 en 70 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur, maar het is wel handig om aan te geven wat ik prettig vind aan mijn huidige muis, een Roccat Kone XTD:

- Het is een vrij solide, iets zwaardere muis.
- Bedraad.
- Een relatief zachte muisklik.
- Groot van formaat; 40mm hoog, 78mm breed en 135mm diep.
- De RGB kan uit. Ik ben misschien een beetje een ouderwetse gamer haha.

Het arme beestje begint alleen nu wel écht te verslijten, met een afbladerende grip laag, een haperende rechter muisknop en sommige van de bijkomende knoppen die überhaupt niet meer werken. Ik heb in eerste instantie een Logitech G502 X in huis gehaald maar al direct na het uitpakken dacht ik "NOPE!". Een goedkope feel, toch echt te licht en het belangrijkst; een zeer luide klik.

Dus dat ding gaat terug naar Coolblue, maar dan moet ik wel een betere optie hebben.Tot nu toe heb ik de volgende opties:
uitvoering: Razer Basilisk V3
uitvoering: Steelseries Prime

Na de harde teleurstelling van de Logitech ben ik wat extra voorzichtig, dus wat extra input en opties zou heel prettig zijn!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 278217

Het beste kan je eens langs een lokale mediamarkt of soortgelijke variant gaan en daar gewoon een aantal muizen testen. Kijken welke je fijn vind etc. Muizen zijn heel persoonlijk en helemaal met afwijkende maten.

Meeste mediamarkten hebben vaak wel een bende muizen liggen als demo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor je hem terug naar Coolblue stuurt, hem eens op de weegschaal leggen? Want volgens het internet is de Logitech net een fractie lichter, zonder gewichtjes. Met gewichtjes kan hij iets zwaarder worden.

Dan is het nog duidelijk dat dit niet de muis is die je zoekt, maar het kan je helpen naar de juiste kant te komen. Naast inderdaad naar de Mediamarkt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
Sissors schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:14:
Voor je hem terug naar Coolblue stuurt, hem eens op de weegschaal leggen? Want volgens het internet is de Logitech net een fractie lichter, zonder gewichtjes. Met gewichtjes kan hij iets zwaarder worden.

Dan is het nog duidelijk dat dit niet de muis is die je zoekt, maar het kan je helpen naar de juiste kant te komen. Naast inderdaad naar de Mediamarkt gaan.
Ik heb inderdaad gewichtjes in m'n Roccat zitten, en de Logitech heeft helaas geen gewichtjes. Het gewichtsverschil is vervelend, maar daar zou ik nog aan kunnen wennen. Het is vooral de schelle, luide klik en het goedkope plastic dat een dealbreaker is.

De MediaMarkt & co had ik graag vermeden omdat deze hier nabij Gent, en winkels gelijk de MediaMarkt, een vrij tegenvallend computer assortiment hebben. Fingers crossed dat er nog ergens een deftige winkel in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Cowabungaa schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Ik heb inderdaad gewichtjes in m'n Roccat zitten, en de Logitech heeft helaas geen gewichtjes. Het gewichtsverschil is vervelend, maar daar zou ik nog aan kunnen wennen. Het is vooral de schelle, luide klik en het goedkope plastic dat een dealbreaker is.

De MediaMarkt & co had ik graag vermeden omdat deze hier nabij Gent, en winkels gelijk de MediaMarkt, een vrij tegenvallend computer assortiment hebben. Fingers crossed dat er nog ergens een deftige winkel in de buurt zit.
Ah my bad, ik dacht dat G502 X gewoon random variant van G502 was, maar het is dus echt een ander die ook veel lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 13:16
Ik heb de Basilisk en de Deathadder V2 en heb niet echt kleine handen. Voor mijn gevoel is de Deathadder beter dan de Basilisk, ligt voor mij beter in de hand. De Basilisk voelt ook wel heel licht aan, hoewel ze allebei geen zware muizen zijn. Dus als je echt op zoek bent naar een muis met wat gewicht zou ik niet naar de Razer muizen kijken, eventueel de Naga die zijn zwaarder maar is meer voor MMO, twaalf knoppen. Heb je de Logitech G502 Hero overwogen? Zelf geen ervaring mee maar volgens Logitech zou deze muis aanpasbaar zijn en 121 gram wegen met extra optionele gewichten tot 18g.

uitvoering: Logitech G502 Hero Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De gewone G502 zou 'm wel eens kunnen zijn, dat is een erg fijne muis. Anders een G900 proberen, die is niet specifiek heel groot maar ligt wel lekker in de hand, ook met relatief grote handen (maar die van mij zijn niet absurd groot, gewoon net bovengemiddeld).

Voordeel van een G900 is dat die ook draadloos kan werken, en dat is toch wel heel erg handig. Wanneer het tijd is om op te laden gebruik je 'm gewoon bedraad, maar een lading gaat zo lang mee dat je 'm echt maar eens per maand ofzo een keer 's nachts aan de lader hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 18:12
Heb je Corsair overwogen? De M65 of Nightsword laten zich met gewichten verzwaren.

Foritain meldde wel dat de M65 niet per se voor kolenschoppen gedacht is, dus let wel even op de maten.

Ben niet 100% positief over het merk, vooral omdat de klok er op gelijk kunt zetten na 2 jaar accu problemen te krijgen bij hun draadloze modellen, maar in jouw geval is dat geen probleem.

En ook al zeg ik draadloos, sommige modellen zijn voorzien van een usb poort zodat je ze bedraad kunt gebruiken.

Het andere nadeel is iCue, waardeloze bloatware als je het mij vraagt. Maar mijn Dark Core heeft on board memory zodat je de software na het initiële configureren gewoon weer van de pc af kunt mieteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
evandj schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:05:Heb je de Logitech G502 Hero overwogen? Zelf geen ervaring mee maar volgens Logitech zou deze muis aanpasbaar zijn en 121 gram wegen met extra optionele gewichten tot 18g.

uitvoering: Logitech G502 Hero Zwart
Oon schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:22:
De gewone G502 zou 'm wel eens kunnen zijn, dat is een erg fijne muis.
Na het zware tegenvallen van de G502 X ben ik wat schichtig tegenover de gewone G502. Die schelle, luide klik deed de X echt de das om, en het gladde gevoel hielp ook niet mee. Is de Hero op die vlakken beter? Ik heb nu de BenQ Zowie EC1-CW. Ik krijg er helaas wat kramp van dus ik vrees dat ik die moet terug sturen. Maar die muis heeft wel veel prettigere kliks en een mat gevoel, wat erg prettig is. Als ik de reviews van de Hero lees, lees ik toch wel veel nadelen die me erg tegensteken :'(
Cid Highwind schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:15:
Heb je Corsair overwogen? De M65 of Nightsword laten zich met gewichten verzwaren.
Ik zag de Nightsword inderdaad langskomen. De duimsteun zag er vrij euh, intens? uit, ik ben van mijn Roccat Kone wel een inkeping gewend maar ik wist niet wat ik van die Boeing vleugel moest denken. Wellicht is het juist heel goed. Ik zag ook de Corsair Iron Claw die er qua design en formaat echt heel goed uitziet, maar blijkbaar ontzettend snel slijt en vuil wordt.

Een alternatief wat ik nog zag was de uitvoering: Sharkoon Skiller SGM1 Optical Gaming Mouse Van hetzelfde vintage als mijn trouwe Roccat en heeft wel wat ergonomische aspecten die lijken op die Roccat. Hij is alleen wel een dikke anderhalve cm korter, maar dan weer wel lekker breed. Ben er dus wat in dubio over.

De keus is verder vrij beperkt :'( Met die modellen zit je wel zo'n beetje aan het limiet van wat er beschikbaar is voor XL-size handen, denk ik. Brede gaming muizen zijn er blijkbaar niet zo heel veel.
Pagina: 1