Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 19:36
Ik heb een fritzbox 7490, en op mijn Android toestel de Fritz box Client geïnstalleerd omdat ik dan meteen een geïntegreerde VPN client heb

Het lukt me echter niet om -Via de fritz-box-client-VPN-
De home-assistant, en OctoPI toepassing te benaderen via de home assistant APP en de Octoprint APP, ook via chrome webbrowser kom ik niet naar deze 2 hosts.
Het lijkt net of die app's de VPn niet "zien"
Vraag 1, zijn er mensen die Home-assitant en/of Octopi via de Fritz client/VPn benaderen op hun LAN?

Namelijk; als ik een tooltje gebruik zoals "NET analyzer" en een ping doe naar het betreffende LAN ipadres van mijn thuisnetwerk, dan krijg ik wel braaf een PING reply van al die hosts die ik wil bereiken (zoals mijn octorePI's ipadres )
Ook mijn RDP software op Android kan ik via de VPN netjes mijn windows servertje bereiken, dus dan doet de VPn het prima...

Ik zou bijna zeggen dat het ipadres zijn Default Gateway mist, maar dat heb ik gechecked, en dat staat goed, en bovendien krijg ik WEL reply's op de ping, wat aangeeft dat netwerktechnisch IPv4 naar behoren werkt.
En IPv6 heb ik niet bewust ingericht, dus misschien dat die roet in het eten gooit, maar weet zo niet hoe ik dat dan uit kan sluiten/uit kan zetten voor deze 2 hosts

ik weet zo niet waar ik naar kan kijken om deze 2 interfaces van Home-assistant & Octopi toch werkend te krijgen via de APP op mijn Android toestel.
Wie kan me een beetje de weg wijzen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 11:48

ZeroCode

Woopie

Probeer je wil op IP HomeAssis en Octopi te benaderen?
Screenshots helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:00
@Zolderopruiming Maakt de VPN gebruik van WireGuard?

Even uit mijn geheugen te graven dacht ik bij de release notes van de Fritz!Box 7490 firmware te hebben gezien dat deze box een beperkte implementatie heeft van WireGuard.

Wellicht dat je daar nu tegenaan loopt.

Tip: Google eens op: fritz box 7490 wireguard eingeschränkt

Of dit:

Knowledge Base-artikel #48

FRITZ!Box 7490
Via VPN toegang tot apparaten en bestanden

Alleen binnen het thuisnetwerk van de FRITZ!Box kunnen computers andere apparaten automatisch detecteren en hun namen weergeven. Om via een VPN-verbinding toegang te krijgen tot gedeelde bestanden en printers of tot andere apparaten in het netwerk op afstand, moet je het IP-adres van de apparaten in kwestie gebruiken.

[ Voor 47% gewijzigd door Glamdring op 13-06-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Doe in plaats van een ping, een traceroute.

Ook, dubbelcheck dat er geen ip-conflict kan zijn. Dat het netwerk waar je fysiek zit een andere ip range heeft dan je thuisnetwerk.

Edit: ik ken de fritzbox verder niet. Maar misschien goed als je de details van de configuratie toont.

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 13-06-2024 16:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 00:07
Met mijn Android verbind ik via de "VPN (IPSec)" optie van Fritz!Box.

Voor Windows en de Apple apparaten gebruik ik wel WireGuard.

Ik weet eigenlijk niet meer wat de reden was dat ik het zo ingesteld heb, maar dit werk ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Stollie op 13-06-2024 23:17 ]