Egalisatie gaat fout?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-06-2024
Hoi,

Onze tegellegger in de woonkamer heeft de kamer geëgaliseerd, maar hij is wit uitgeslagen en is nog niet helemaal opgedroogd.

Hij geeft aan dat dit vanzelf uithard en is al begonnen met leggen.

Bij mij voelt dit echter niet goed. Kan dit gevolgen hebben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 21:20
*knip*

[ Voor 143% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 06-06-2024 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
EVOTWEAKERS schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:02:
Inmiddels heb ik veel ervaring met zelf egaliseren. Start alvast met bewijs vastleggen (foto/videos). Wil je dat tevens hier delen?

Update; Als het al niet goed voelt gewoon aangeven dat je dit eerst wilt checken voordat het tegelzetten wordt voortgezet. Je hebt een flink probleem als het tegelzetten mislukt!
Bedankt voor je reactie! Ik zal morgenochtend proberen om foto’s te maken.

De winkel waar ik de vloer heb gekocht is dicht, dus zal morgen ook meteen bellen. Groot deel zal vandaag echter al gelegd zijn. De ZZPer die de opdracht heeft gekregen gaf zelf al aan dat het niet helemaal goed voelt. Begrijp dan niet helemaal waarom hij er dan aan begint.

Wat zouden de gevolgen kunnen zijn op langere termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36

Theck88

If it's hard just KISS!

Wellicht kun je hier nuttige informatie vinden?

https://www.forbo.com/eur...het%20drogingsproces%20af.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
Dankje! Dat heb ik ook gelezen, daarom voelt het ook niet goed. Ben er bang voor…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
lol waarom geen fotos maken op t moment dat je t ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
Fr33z schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:20:
lol waarom geen fotos maken op t moment dat je t ziet?
Ik heb het niet gezien, ik woon niet in de buurt. De tegelzetter heeft het verteld over de telefoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:01
Icedlemon schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Ik heb het niet gezien, ik woon niet in de buurt. De tegelzetter heeft het verteld over de telefoon..
aah excuus, dat is logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Icedlemon schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Maar hoe is dat gegaan dan? Tegelzetter egaliseert jouw vloer, geeft aan dat de vloer wit is uitgeslagen, wat niet zou moeten, maar geeft vervolgens aan dat het wel goedkomt?

Of wat is het hele verhaal? (En met hele verhaal bedoel ik echt zo gedetailleerd mogelijk. Wie heeft wat gezegd en wat heb jij daarop gereageerd?)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onvoldoende ventilatie / circulatie waardoor de moeilijke naam zouten neerslaan in de toplaag van de egaline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI_aYQdZxvUBrQeGTMu1ph6FD7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfKbm0qeYq6zP2p84MQc4Xw7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raDAqKU2s-t5Qj39As3dk8NhWts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akfvmi3h2soVAVKiS2kDqCFF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6N5Y2UOauCzysjr_IGs1CvoFSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aag67O9wYDe1gXJnfK7XRyuA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
EVOTWEAKERS schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:02:
Inmiddels heb ik veel ervaring met zelf egaliseren. Start alvast met bewijs vastleggen (foto/videos). Wil je dat tevens hier delen?

Update; Als het al niet goed voelt gewoon aangeven dat je dit eerst wilt checken voordat het tegelzetten wordt voortgezet. Je hebt een flink probleem als het tegelzetten mislukt!
Hierbij de foto’s

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Icedlemon schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:48:
Hoi,

Onze tegellegger in de woonkamer heeft de kamer geëgaliseerd, maar hij is wit uitgeslagen en is nog niet helemaal opgedroogd.

Hij geeft aan dat dit vanzelf uithard en is al begonnen met leggen.

Bij mij voelt dit echter niet goed. Kan dit gevolgen hebben?
cementbasis egaline en cementbasis tegellijm kunnen zeker probleemloos nat in "nat".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Icedlemon
twain4me schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:55:
[...]

cementbasis egaline en cementbasis tegellijm kunnen zeker probleemloos nat in "nat".
Dank voor je antwoord, dat is een geruststelling.

Winkel heeft vandaag ook aangegeven dat dit probleemloos kan zo. 5 jaar leg garantie. Tegellegger heeft zelf ook 30 jaar ervaring. Dus misschien moet ik er dan maar vertrouwen in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
*knip* niets zeggen is ook een optie

[ Voor 17% gewijzigd door twain4me op 05-06-2024 09:25 . Reden: Niet constructief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-10 15:13
Icedlemon schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Winkel heeft vandaag ook aangegeven dat dit probleemloos kan zo. 5 jaar leg garantie. Tegellegger heeft zelf ook 30 jaar ervaring. Dus misschien moet ik er dan maar vertrouwen in hebben.
Zeker je moet ook vertrouwen houden in je medemens. Je hebt ook de garantie van de winkel gekregen dus daar zit ook geen "pijn" om maar zo te zeggen. Het vervelende is dat jij op tig kilometer afstand zit en blijkbaar niet overal bij kan zijn. Dan is het belangrijk om zaken op vertrouwen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Hey, atlas concorde nid? :) Mooie tegel, heb ik zelf ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Gaat wel goed.

Ik zou wel vragen of er opstook protocol gevolgd moet worden, zodat de vloer niet opeens te hard droogt? Officieel moeten zij dat aangeven, maar tips zijn altijd goed om op te volgen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOTWEAKERS
*knip*

[ Voor 103% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 06-06-2024 02:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:47
RonnieKo schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:50:
Zeker je moet ook vertrouwen houden in je medemens. Je hebt ook de garantie van de winkel gekregen dus daar zit ook geen "pijn" om maar zo te zeggen. Het vervelende is dat jij op tig kilometer afstand zit en blijkbaar niet overal bij kan zijn. Dan is het belangrijk om zaken op vertrouwen te doen.
In de basis heb je zeker gelijk, maar controle (wat nu gedaan is) is geen wantrouwen.

Heb zelf twee redelijke verbouwing gedaan met een aannemer waar ik vertrouwen in heb, maar als je er niet bovenop zit ben je echt de enige die, al dan niet tijdelijk, op de blaren zit!
Ook al wordt het (indien dat nog kan) later voor je opgelost. Voorkomen is beter dan genezen!
Pagina: 1