Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik zie dat er regelmatig hardware vanuit Belgie voor een mooie prijs op V&A wordt aangeboden. Het valt mij op dat deze langer te koop blijven staan dan NL-advertenties. Wat is de reden waarom mensen deze advertenties vermijden?

heeft dat met garantie te maken? of hangen er nadelen aan om hardware via Belgie te halen? bijvoorbeeld ivm restricties op telefoons?

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 03-06-2024 15:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 18:45

Qwerty-273

Meukposter

Ik gok eerder op het onbekende om te kopen over de grens. En dat wellicht het vertrouwen (over en weer) minder is kwa betalingen en verzenden. Personen in de grensregio zullen daar waarschijnlijk minder last van hebben dan iemand uit de Nederlandse Randstad of het Belgische Kortrijk of Leuven om die als voorbeelden te noemen.

Daarnaast ook de technische belemmeringen waar je bijvoorbeeld als particulier in NL een Tikkie stuurt en in België dat via Payconiq doet. En ook het verzenden (en volgen) van het pakket is "anders", postcodes vs postnummers etc. Het voelt toch net wat anders aan dan binnen de grenzen (al kan de daadwerkelijke afstand met een grens over te gaan kleiner zijn dan wanneer je van noord naar zuid Nederland gaat of van west naar oost Vlaanderen)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:06:
Ik gok eerder op het onbekende om te kopen over de grens. En dat wellicht het vertrouwen (over en weer) minder is kwa betalingen en verzenden. Personen in de grensregio zullen daar waarschijnlijk minder last van hebben dan iemand uit de Nederlandse Randstad of het Belgische Kortrijk of Leuven om die als voorbeelden te noemen.

Daarnaast ook de technische belemmeringen waar je bijvoorbeeld als particulier in NL een Tikkie stuurt en in België dat via Payconiq doet. En ook het verzenden (en volgen) van het pakket is "anders", postcodes vs postnummers etc. Het voelt toch net wat anders aan dan binnen de grenzen (al kan de daadwerkelijke afstand met een grens over te gaan kleiner zijn dan wanneer je van noord naar zuid Nederland gaat of van west naar oost Vlaanderen)
Dit zijn goede punten inderdaad. Ik vraag me af of de Belgen hetzelfde ervaren met aankopen vanuit ons land via V&A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Ik kan een heleboel redenen bedenken:
  • Duurder qua verzenden
  • Minder makkelijk bereikbaar voor groot deel van Nederland
  • Moeilijker met betalingen
  • Lastiger qua garantie
  • Mogelijk verschil tussen producten (QWERTY vs AZERTY bij laptops bijvoorbeeld)
En dat zijn de eerste handjevol redenen die zo in me opkomen om het niet te doen. Maar er zullen vast ook zat Nederlanders zijn die überhaupt geen Belgische aanbieders tegenkomen in V&A, omdat ze de afstand hebben gelimiteerd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:28
Er zijn ook gewoon veel minder landgenoten op tweakers. Je ziet ook dat merendeel van de artikelen op Nederland zijn gericht.

En de afstand functie werkt niet in België.

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 03-06-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
99ruud99 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:43:
Er zijn ook gewoon veel minder landgenoten op tweakers. Je ziet ook dat merendeel van de artikelen op Nederland zijn gericht.
Dat er minder Belgen zijn dan Nederlanders is een feit, maar hoe zou dat verklaren dat Belgische advertenties langer te koop blijven? (Al is dat vooralsnog voornamelijk Farabi's ervaring, geen idee of dat echt zo is.)

Je kan 'er zijn minder Belgen om het te kopen' zeggen, maar dat is ook precies zijn vraag: waarom kopen Nederlanders het niet dan :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Dat er minder Belgen zijn dan Nederlanders is een feit, maar hoe zou dat verklaren dat Belgische advertenties langer te koop blijven? (Al is dat vooralsnog voornamelijk Farabi's ervaring, geen idee of dat echt zo is.)

Je kan 'er zijn minder Belgen om het te kopen' zeggen, maar dat is ook precies zijn vraag: waarom kopen Nederlanders het niet dan :P
Ik dacht inderdaad in het begin dat het onderbuikgevoel was. Toen mijn zoektocht begon naar een telefoon, merkte ik dat telefoons uit NL die duurder werden aangeboden sneller werden gereserveerd/verkocht. het ging soms wel over prijsverschillen van €100-150+.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 03-06-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:28
Je rijdt wat sneller langs iets dat in de buurt is.
Als je afstand op 100 km zet, sie je heel België nirt., zelfs als dat vlakbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:47
Grensbewoner hier, ik koop wel regelmatig iets in België (en andersom krijg ik ook wat meer Belgische kopers). Maar het is vaak inderdaad anders qua betaling (zo willen de meeste Belgen dat ik cash betaal en betalen ze zelf ook cash als ze iets kopen). Het verzenden is wat minder een probleem, ik ben zo in België om iets te versturen of op te halen. Maar anders is het vrij duur en duurt het langer, of ben je gebonden aan meer exotische pakketdiensten (Homerr of Mondial Relay).

Het valt mij op dat er de laatste tijd relatief vaak (voor mijn gevoel dan toch) nieuwe accounts uit België tevoorschijn komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dagion op 03-06-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dagion schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:58:
Het valt mij op dat er de laatste tijd relatief vaak (voor mijn gevoel dan toch) nieuwe accounts uit België tevoorschijn komen.
klopt, hier ook opgevallen.
Pagina: 1