Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetmeister
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-06 13:51
Beste Tweakers,

Ik kon zo snel mijn specifieke vraag niet vinden in bestaande topics dus vandaar dit ik een nieuwe start. Even een introductie; In de zomervakantie gaan mijn vrouw en ik een georganiseerde rondreis maken door Mexico, Guatemala, Honduras en dan weer terug naar Mexico. We gaan bijna 4 weken, zowel in de maand juli als augustus.

Nu kan ik mij voorstellen dat het mobiele bereik en mobiel internet te wensen over laat in Latijns-Amerika maar ik wil toch wel graag de mogelijkheid hebben van internet onderweg.

Mijn vraag:
Wie heeft er ervaring, of de gouden tip voor bijvoorbeeld een goede E-sim oplossing om te gebruiken in zowel Mexico, Guatemala en Honduras? Of natuurlijk een andere goede oplossing. Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen willen horen of tips die bruikbaar zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S24 Ultra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zit momenteel bij Odido. De tarieven voor Zone 3 (rest van de wereld zijn):

Bellen vanuit Zone 3 is € 2,50 per minuut.
Gebeld worden in Zone 3 is € 1,25 per minuut.
Bellen vanuit NL naar Zone 3 is € 1,25 per minuut.
Sms’en is € 0,75 per sms.
Sms krijgen is gratis.
Internet is € 0.50 per MB tot een maximum van € 10 of met Internet Op Reis.

Daarnaast heb ik gekeken naar aanbieders als Airalo en Holafly maar ben ik vooral benieuwd wat jullie persoonlijke ervaringen hier mee zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
https://prepaid-data-sim-...iki/Prepaid_SIM_with_data heeft wereldwijd per land het beste overzicht.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetmeister
Momenteel lijkt mij de optie die Airalo biedt de beste. 5GB voor 30 dagen voor Latin-America E-sim voor $60,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Laatst online: 21-06 17:37
op www.esims.io kun je goed de verschillende aanbieders vergelijken. Airalo is meestal prima, maar lokale aanbieders zijn vaak goedkoper, als ze in alle landen van je reis werken.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetmeister
draak42 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:08:
op www.esims.io kun je goed de verschillende aanbieders vergelijken. Airalo is meestal prima, maar lokale aanbieders zijn vaak goedkoper, als ze in alle landen van je reis werken.
Dankjewel, goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gewoon op het vliegveld meteen een lokale prepaid e-sim kopen, dat is vaak ontzettend veel goedkoper dan internationale alternatieven.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zweer bij 'Nomad', werkt snel, fijn en tarieven zijn prima.
Gebruikt voor Azië en Midden-Oosten tot nu toe, zeker even bekijken wat mij betreft.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1976
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik kreeg via de reisorganisatie waar ik mee gereisd heb de tip voor Holafly pakketten in Mexico te gebruiken. Werkte perfect. Kreeg zelfs nog een link zodat ik wat korting kreeg, zie deze: https://shorturl.at/JP1kd

[ Voor 16% gewijzigd door Robert1976 op 10-06-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetmeister
Robert1976 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:27:
Ik kreeg via de reisorganisatie waar ik mee gereisd heb de tip voor Holafly pakketten in Mexico te gebruiken. Werkte perfect. Kreeg zelfs nog een link zodat ik wat korting kreeg, zie deze: https://shorturl.at/JP1kd
Dankjewel! Ik heb via de chat het e.e.a. doorgenomen met ze. Dat verliep in ieder geval soepel. Hierbij kwam inderdaad ook nog een korting om de hoek kijken.

Zij bieden geen pakket aan voor alle drie de landen waar wij heen gaan. Zoals het er nu uit ziet heb ik 2 goede opties over.
1 week Mexico, 10 dagen Latin America (Guatemala en Honduras) en dan 7 dagen Mexico. Dan maakt een totaal van €90,- voor onbeperkte data

Alternatief is Airolo waar je 1 Esim hebt voor 30 dagen voor alledrie de landen maar wel maar 5gb aan data voor $60,-

Ik vermoed dat ik dus gebruik ga maken van 3 E-sims van Holafly met het onbeperkte data pakket. Zij ondersteunen namelijk ook een hotspot tot 500mb per dag wat dan weer handig is voor mijn vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Laatst online: 21-06 17:37
oetmeister schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:21:
[...]

Dankjewel! Ik heb via de chat het e.e.a. doorgenomen met ze. Dat verliep in ieder geval soepel. Hierbij kwam inderdaad ook nog een korting om de hoek kijken.

Zij bieden geen pakket aan voor alle drie de landen waar wij heen gaan. Zoals het er nu uit ziet heb ik 2 goede opties over.
1 week Mexico, 10 dagen Latin America (Guatemala en Honduras) en dan 7 dagen Mexico. Dan maakt een totaal van €90,- voor onbeperkte data

Alternatief is Airolo waar je 1 Esim hebt voor 30 dagen voor alledrie de landen maar wel maar 5gb aan data voor $60,-

Ik vermoed dat ik dus gebruik ga maken van 3 E-sims van Holafly met het onbeperkte data pakket. Zij ondersteunen namelijk ook een hotspot tot 500mb per dag wat dan weer handig is voor mijn vrouw.
Let er wel op dat onbeperkte data bij Holafly vaak maar ongeveer 3 gb per dag is. Daarna gaat je snelheid omlaag. Dit verschilt per land / roaming partner. Zal vaak geen probleem zijn, maar wel goed om te weten.
Ook de snelheid van de verbinding verschilt nogal, in Europa haalde ik bijvoorbeeld maximaal 8 mbit down en up, ook op plaatsen waar het netwerk veel sneller is. Afhankelijk van je gebruik merk je dit of merk je het niet.

Oost west 127.0.0.1 best

Pagina: 1