Beste Tweakers,
Ik kon zo snel mijn specifieke vraag niet vinden in bestaande topics dus vandaar dit ik een nieuwe start. Even een introductie; In de zomervakantie gaan mijn vrouw en ik een georganiseerde rondreis maken door Mexico, Guatemala, Honduras en dan weer terug naar Mexico. We gaan bijna 4 weken, zowel in de maand juli als augustus.
Nu kan ik mij voorstellen dat het mobiele bereik en mobiel internet te wensen over laat in Latijns-Amerika maar ik wil toch wel graag de mogelijkheid hebben van internet onderweg.
Mijn vraag:
Wie heeft er ervaring, of de gouden tip voor bijvoorbeeld een goede E-sim oplossing om te gebruiken in zowel Mexico, Guatemala en Honduras? Of natuurlijk een andere goede oplossing. Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen willen horen of tips die bruikbaar zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S24 Ultra
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zit momenteel bij Odido. De tarieven voor Zone 3 (rest van de wereld zijn):
Bellen vanuit Zone 3 is € 2,50 per minuut.
Gebeld worden in Zone 3 is € 1,25 per minuut.
Bellen vanuit NL naar Zone 3 is € 1,25 per minuut.
Sms’en is € 0,75 per sms.
Sms krijgen is gratis.
Internet is € 0.50 per MB tot een maximum van € 10 of met Internet Op Reis.
Daarnaast heb ik gekeken naar aanbieders als Airalo en Holafly maar ben ik vooral benieuwd wat jullie persoonlijke ervaringen hier mee zijn.
Ik kon zo snel mijn specifieke vraag niet vinden in bestaande topics dus vandaar dit ik een nieuwe start. Even een introductie; In de zomervakantie gaan mijn vrouw en ik een georganiseerde rondreis maken door Mexico, Guatemala, Honduras en dan weer terug naar Mexico. We gaan bijna 4 weken, zowel in de maand juli als augustus.
Nu kan ik mij voorstellen dat het mobiele bereik en mobiel internet te wensen over laat in Latijns-Amerika maar ik wil toch wel graag de mogelijkheid hebben van internet onderweg.
Mijn vraag:
Wie heeft er ervaring, of de gouden tip voor bijvoorbeeld een goede E-sim oplossing om te gebruiken in zowel Mexico, Guatemala en Honduras? Of natuurlijk een andere goede oplossing. Ik zou graag wat persoonlijke ervaringen willen horen of tips die bruikbaar zijn.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S24 Ultra
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zit momenteel bij Odido. De tarieven voor Zone 3 (rest van de wereld zijn):
Bellen vanuit Zone 3 is € 2,50 per minuut.
Gebeld worden in Zone 3 is € 1,25 per minuut.
Bellen vanuit NL naar Zone 3 is € 1,25 per minuut.
Sms’en is € 0,75 per sms.
Sms krijgen is gratis.
Internet is € 0.50 per MB tot een maximum van € 10 of met Internet Op Reis.
Daarnaast heb ik gekeken naar aanbieders als Airalo en Holafly maar ben ik vooral benieuwd wat jullie persoonlijke ervaringen hier mee zijn.