Router met nvr en poe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-05 08:13
Ik wil mijn netwerk opnieuw gaan inrichten en extra camera’s plaaatsen

Nu is mijne huidige nvr te klein (passen niet meer camera’s op.

Voor het netwerk gebruik ik nu 4 asus routers welke een mesh netwerk vormen. En ik heb nog een losse switch en een paar poe injectors.

Het liefst wil ik een alles in 1 oplossing. Dus een router met minimaal 8 poe poorten, sfp voor glasvezel. En een interne nvr recorder. En accesspoints die op poe werken

De enige gecombineerde router is ik kan vinden is de ubiquiti dream machine pro se.

Wie weet nog een andere welke aan deze eisen voldoet ?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@eBoR ik denk dat je jezelf teveel beperkt door een alles in een oplossing te willen. Volgens mij is het veel makkelijker en goedkoper om losse apparatuur aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 17:59
De alles in 1 gedachte loslaten maakt het schaalbaar. Als je ene doosje stukgaat, is alles weg.

Ik zou splitsen, accesspoints in plaats van routers, aansluiten op een centrale switch met PoE. op die switch een NAS/NVR aansluiten en dan dus een losse router.

Op die manier kun je ook onafhankelijk van elkaar updaten; nieuwe wifi standaard heeft dan geen effect op router/switch/NVR etc.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:08
ChaserBoZ_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:33:
De alles in 1 gedachte loslaten maakt het schaalbaar. Als je ene doosje stukgaat, is alles weg.

Ik zou splitsen, accesspoints in plaats van routers, aansluiten op een centrale switch met PoE. op die switch een NAS/NVR aansluiten en dan dus een losse router.

Op die manier kun je ook onafhankelijk van elkaar updaten; nieuwe wifi standaard heeft dan geen effect op router/switch/NVR etc.
Eens, mischien dat je nog zou kunnen overwegen om een virtualisatie laagje te gebruiken waar je een NVR en firewall vm op kunt draaien, maar combineren iserg lastig vanwege de kosten.

Als je alle mogelijkheden in een enkele box wilt moet je daar ook voor betalen wat de oplossing steeds minder efficient zou maken naarmate je niet alles gebruikt. Als je alleen al naar POE switches kijkt hoe veel zijn er dan die zowel een redelijk power budget, fanless en linkspeed boven 1Gbps bieden ? Als je het antwoord weet mag je nog kijken wat er overblijft met een NVR, router en wlan ingebouwd :)

[ Voor 12% gewijzigd door mash_man02 op 03-06-2024 14:53 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
1 ik kon vinden was al heel beperkt (dus dan toch maar van dat idee afstappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:13

Quad

Doof

Voor UniFi zul je ook moeten investeren in nieuwe camera's. Daarnaast dus nieuwe WiFi accesspoints en een extra switch.
Dan kom je inderdaad op een UniFi Dream Machine SE, Een switch met PoE en een aantal accesspoints. Ook zal je dan opslag voor de UDMse moeten realiseren (1 HDD).

Het is een prachtige oplossing met goede harware/prijs/prestatieverhouding. Als je daarvoor wilt gaan, heb je zeker een mooie setup staan straks.

Maar ook hierbij kan je dingen splitsen, dus je kan een bestaande router aanhouden en investeer je in camera's van UniFi met een switch en een NVR of Cloudkey gen2 plus, bijvoorbeeld.

Wat is je budget wat je wilt besteden?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
1000-2000 inclusief camera’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:13

Quad

Doof

Ik denk dat je dan voor jezelf even moet kijken wat je wilt. Je kan prima in een Unifi ecosysteem stappen, werkt hartstikke mooi en is niet cloudafhankelijk.

Als je voor een UDM gaat, wat prima kan vind ik. Zoek daarbij camera's uit die je passen, dan WiFI accesspoints en kijk dan even hoeveel poorten je nodig hebt.

Maak daar even een wenslijstje van en dan krijg je de totale kosten ook inzichtelijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Quad schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:08:
Ook zal je dan opslag voor de UDMse moeten realiseren (1 HDD).
Dream Machine Pro Max heeft 2x HDD slot, dan heb je ook redundante opslag. Als je toch al een losse PoE switch neemt kun je de SE beter links laten liggen, mijns inziens.

Dan inderdaad nog nieuwe camera's, switch en twee HDD's en AP's.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1