Laat ik vooropstellen dat ik al 20 jaar geen PC meer heb gebouwd. De laatste keer hete je Intel CPU nog Pentium, had mijn ATA-schijf nog een pinnetje voor master & slave en had mijn GPU niet meer dan 256mb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, samen met mijn zoon. Fortnite & Minecraft en voor mij games als Fallout4, GTA5 (en straks 6) GHOST OF TSUSHIMA, straks de nieuwe Assassins Creed en op z'n tijd BF en CoD.
En AoE 4 & Total war(s).
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€ 1.800 incl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
n.v.t.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Casual gamen is de wens. Dus desktop, scherm, toetsenbord & muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was dé combi Intel + Nvidia, dit lijkt tegenwoordig AMD + Radeon?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
N.v.t.
Ga je overklokken?
N.v.t.
Wat verwacht je van ons?
Twee dingen:
Het betreft het systeem uit de Best Buy Guide 1440p met de geadviseerde geüpgraded videokaart.
Kast is aangepast, vind ik gewoon mooier.
Ga ik ergens de mist in met de geüpgraded videokaart en de gekozen kast?
Zoals hierboven al benoemd is het 20 jaar geleden dat ik voor het laatst een systeem gebouwd heb; hebben jullie tips waar je écht op moet letten tijdens het bouwen (t.o.v. 20 jaar geleden)?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, samen met mijn zoon. Fortnite & Minecraft en voor mij games als Fallout4, GTA5 (en straks 6) GHOST OF TSUSHIMA, straks de nieuwe Assassins Creed en op z'n tijd BF en CoD.
En AoE 4 & Total war(s).
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€ 1.800 incl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
n.v.t.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Casual gamen is de wens. Dus desktop, scherm, toetsenbord & muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was dé combi Intel + Nvidia, dit lijkt tegenwoordig AMD + Radeon?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
N.v.t.
Ga je overklokken?
N.v.t.
Wat verwacht je van ons?
Twee dingen:
Het betreft het systeem uit de Best Buy Guide 1440p met de geadviseerde geüpgraded videokaart.
Kast is aangepast, vind ik gewoon mooier.
Ga ik ergens de mist in met de geüpgraded videokaart en de gekozen kast?
Zoals hierboven al benoemd is het 20 jaar geleden dat ik voor het laatst een systeem gebouwd heb; hebben jullie tips waar je écht op moet letten tijdens het bouwen (t.o.v. 20 jaar geleden)?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 194,70 | € 194,70 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 539,- | € 539,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Monitors | ASUS ProArt PA278CGV Zwart | € 368,38 | € 368,38 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 28,75 | € 28,75 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 95,38 | € 95,38 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Totaal | € 1.720,05 | |||