Toon posts:

Alles netjes wegwerken in de muur

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt wil speciale aansluitingen gaan halen die in de muur kunnen. Dus niet meer het netwerkkabeltje dat onder een stopcontact uitkomt, maar gewoon een nette aansluiting waarin je de kabel kunt stoppen met een RJ-45 connector. Mijn vraag is nu of dit gewoon kan door de kabels vanuit een hub te laten lopen naar de doos. En hier een gewone UTP-kabel in te stoppen.

Kan dit?? Of moet ik er versterkers tussen gaan zetten en crossed UTP-kabel kopen?? Dat laatste lijkt mij in ieder geval niet. Maar het eerste weet ik niet zeker. Tenslotte hoe meer aansluitingen hoe zwakker het signaal wordt, volgens mij.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat je met kabels in je muur doet is gewoon de kabel verlengen. Dus je hoeft niet met crosscables te werken. Het enige waar je op moet letten is je lengte. Als je max 10m aan snoer gebruikt (5 m. van pc naar muur en 5 m. van muur naar hub) kun je nog maximaal 90 meter in je muur wegwerken. Dan moet je alleen wel op kwaliteit van de hub, netwerkkaart en kabel letten.
Mijn ervaring is dat je met de allergoedkoopste bagger en maximaal 50m. kabel ook redelijk uit de voeten komt en in een huis leg je meestal niet meer dan 20 meter aan 1 stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks teigetjuh!!! dan ga ik het vanmiddag eens even bestellen!!!

• teigetjuh
  • Niet online
graag gedaan.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou zit ook wel willen, maar is dit niet vrij duur? Ik heb iets van 25 gulden voor z'n opbouwdoos gezien... En aangezien ik er dan 3 nodig heb...

Hoe duur kopen jullie die dingen in?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop deze bij een zaak bij ons in Den Bosch, Engering genaamd. En zeker deze dingen zijn niet duur, maar je hebt het dan allemaal wel netjes weggewerkt... vind ik wel een beetje geld waard. En in mijn geval... Pa betaald... >:)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 00:59
Op maandag 10 september 2001 19:40 schreef laupro het volgende:
Ik zou zit ook wel willen, maar is dit niet vrij duur? Ik heb iets van 25 gulden voor z'n opbouwdoos gezien... En aangezien ik er dan 3 nodig heb...

Hoe duur kopen jullie die dingen in?
Bij ons heb je ze voor een tientje.
Je kunt ook gewoon isdn-spul gebruiken!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00
isdn spul??? hoe zit dat dan. Kan je ook ISDN kabels gebruiken hiervoor, want die heb ik al liggen hierzo

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Nee, ISDN kabels kun je niet gebruiken. Een ISDN wanddoos wel, want die heeft precies dezelfde aansluitingen.

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
In principe heb je maar 4 kabeltjes nodig voor een 10 en 100 mbit verbinding, maar zodra je naar de 1Gbit wil gaan heb je ze alle 8 nodig!!! Maar om storingen enzo te voorkomen zou ik gewoon UTP gebruiken!!!

En over dat ISDN... ik heb dus inbouwdozen gekocht voor de ISDN, dezen kwamen eerst in zo'n lelijke verdeling terecht van de KPN, dus nu is dat allemaal al ingebouwd. Nu nog het netwerk!!! en dan genieten!!! :P

Enne je kunt niet zomaar UTP inbouwdozen gebruiken voor ISDN en andersom. Voor ISDN moet je namelijk een afsluitweerstand op de lijn hebben, anders valt het signaal van de lijn af... Je kunt het dus wel doen als je zo'n afsluitweerstand in een van de poortjes stopt aan het einde van de kabel!!!

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 20:13 schreef Korn21 het volgende:
Nee, ISDN kabels kun je niet gebruiken. Een ISDN wanddoos wel, want die heeft precies dezelfde aansluitingen.
De ISDN-dozen van bijvoorbeeld de Gamma kun je niet gebruiken aangezien je daar alleen draad 3,4,5,6 kan aansluiten en voor Ethernet heb je draad 1,2,3,6 nodig, dus helaas je kan niet de dozen bij de bouwmarkt van een tientje gebruiken.
Op maandag 10 september 2001 23:16 schreef nicoprevoo het volgende:
[...]
Enne je kunt niet zomaar UTP inbouwdozen gebruiken voor ISDN en andersom. Voor ISDN moet je namelijk een afsluitweerstand op de lijn hebben, anders valt het signaal van de lijn af... Je kunt het dus wel doen als je zo'n afsluitweerstand in een van de poortjes stopt aan het einde van de kabel!!!
Wat houd je tegen om in een utp-doos een weerstandje van 150 ohm te knutselen? dan kun je ook gewoon ISDN gebruiken. Bovendien als je kabel tot je NT1 niet groter is dan 10 meter hoef je niet eens een weerstand te gebruiken. Het eea staat ook beschreven in de handleiding van je NT1.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 14:03

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zat ook al te denken hoe jullie die ISDN dozen gingen gebruiken?

Vanwegen dat daar zowiezo maar 4 kabeltjes aan geloten zijn, en je UTP er 8 gebruikt... :?

Maar al gebruikte je UTP er maar 4, dan ben jij toch knap want er zitten altijd nog 1 of 2 controle kabeltjes... :(
K weet niet uit mijn hoofd welke, maar ze zitten er wel :(

En dat ISDN spul sucks! Ik dacht ik haal ff een doorlus verbindinkje van KPN, maar nix hoor, 8 aansluitingen waarvan er 4 aangesloten zijn |:(

Helaas, je moet dat dure spul bestellen...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon dat dure spul, zit afsluitplug en al op. Trouwens als je een centrale hebt, heb je zeker die afsluitplug nodig, ook minder dan 10 meter. Bij mij viel namelijk het signaal van de lijn af en het was minder dan 10 meter.

En spul bij de gamma zuigt gewoon... koop gewoon goed spul. Ik heb berker thuis... echt superrelaxt. Zelfs op het ISDN materiaal zitten gewoon acht aansluitingen, hoe goed is dat???

>:)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Klinkt allemaal wel erg mooi!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel eens fototjes maken van het erin zetten. En een goede guide maken voor de mensen die er ook aan willen beginnen.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Op maandag 10 september 2001 23:16 schreef nicoprevoo het volgende:
In principe heb je maar 4 kabeltjes nodig voor een 10 en 100 mbit verbinding, maar zodra je naar de 1Gbit wil gaan heb je ze alle 8 nodig!!! Maar om storingen enzo te voorkomen zou ik gewoon UTP gebruiken!!!

En over dat ISDN... ik heb dus inbouwdozen gekocht voor de ISDN, dezen kwamen eerst in zo'n lelijke verdeling terecht van de KPN, dus nu is dat allemaal al ingebouwd. Nu nog het netwerk!!! en dan genieten!!! :P

Alleen kan je met 4 draadjes je 100Mbit Full Duplex verbinding wel vergeten (niet handig als je een switch hebt)

Verder gewoon even naar de Technische Unie rijden halfopbouw of inbouw doosjes halen CAT5 (voldoet prima) en alle aders afmonteren.. Cat5 kabel er tussen of Avaya gigaspeed als je dat ergens op de kop kan drukken en je kabel gescheiden houden van 220v kabels of andere storende invloeden (transformatoren , starters van TL buizen etc.. Dan gaat het helemaal goed komen :)
Pagina: 1