Aanschaf andere wagen, PL, occasion, welke constructie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Over een paar maanden opzoek naar een andere wagen, uitgaande dat het een elektrische wagen wordt, wat is de verstandigste keuze in mijn geval.

Ik ga over een paar maanden met pensioen, wil dan een andere wagen kopen, natuurlijk met hoge instap ;)

Aangezien ik geen beschikking heb/krijg over een eigen laadpaal zoek ik dan een wagen met een actieradius van 500Km+. Aantal Km per jaar +/- 12000. Maandinkomen rond de €3500. Woonlasten incl hypotheek en gas en licht etc €600

Heb diverse opties, goede occasion aanschaffen van rond de €35/40.000, alles in 1 x betaald , onderhoud en storingen wel voor eigen rekening.

Pl, tot zo,n €700 p.m

Of PL met een aanbetaling van 10/15000€ om zo toch de maandelijkse PL lasten omlaag te brengen.
Op deze manier wat lagere maandlasten en ik geef tegenover het kopen van een occasion zo,n €25000 minder uit , kunnen weer andere leuke dingen mee worden gedaan :)

Of gewoon geen elektrisch rijden ivm geen eigen laadpaal en een brandstof/ mild hybride kopen van die €35/€40000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 09:50

mso

Grappig ik zit ongeveer in dezelfde situatie, omdat ik toch snel vervoer nodig had heb ik een Peugeot 208 uit 2019 kunnen regelen en ben me ondertussen ook aan het oriënteren wat nu wijsheid is. Ik volg daarom graag dit topic :)

Overigens neig ik zelf naar een tweedehands Tesla Model 3 (geen hoge instap) aangezien die rond de 20k te koop zijn, binnenkort erg veel beschikbaar komen en een volwassen elektrische auto is met goed bereik.

[ Voor 31% gewijzigd door mso op 03-06-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ok leuk, maar niet veel animo om te reageren tot op heden, jammer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je topic staat nog geen 12u open, dus ‘klagen’ dat er geen reacties zijn is wat ondankbaar.

Daarbij, de vraag is vrij open, je kunt er alle kanten mee op. Je zou bijvoorbeeld al wat concrete voorbeelden kunnen geven. Dan is wellicht duidelijker welke richting we kunnen helpen.

Dat gezegd, 500km range electrisch is er bijna niet. Als je echt wen flinke range wil kun je ook aangeven hoe vaak je dit nodig denkt te hebben.

Persoonlijk lijkt me electronisch net nog een stap te ver…. Zeker zonder laadpaal, maar afhankelijk van je wensen/eisen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
ZeRoC00L schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:27:
Je topic staat nog geen 12u open, dus ‘klagen’ dat er geen reacties zijn is wat ondankbaar.
Nou , nou, ondankbaar, ervaring leert dat als je een topic aanmaakt hier op Tweakers er binnen een paar minuten al op gereageerd wordt dus vandaar mijn verbazing.

Maar goed we zien wel, of niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Waarom actieradius van 500+ km elektrisch terwijl je 12.000 km per jaar rijdt? Bij zulke jaarkilometrages kan je zelfs met een Dacia Spring goed uit de voeten :P.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ramrodwillem schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:36:
[...]

Nou , nou, ondankbaar, ervaring leert dat als je een topic aanmaakt hier op Tweakers er binnen een paar minuten al op gereageerd wordt dus vandaar mijn verbazing.

Maar goed we zien wel, of niet :+
En dan weer reageer je m.i. bijzonder….

En ook beantwoord je de vraag van me niet….

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29

Yucon

*broem*

Wat maakt die eigen laadpaal precies voor het verhaal uit? Realistisch gezien betekent het verschil tussen 250 en 500km voor jou een keer per week of een keer per twee weken laden. Is zo'n eigen paal dan echt zo belangrijk bij die frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:39
Hoe je met je geld omgaat kan iemand anders toch niet beslissen?

Je zal alle opties netjes in een tabel naast elkaar moeten zetten: financieel en de plussen en minnen.
Dan heb je alles in een overzicht en zie je vanzelf wat het voordeligste is of het meest aantrekkelijk mbt de omstandigheden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Persoonlijke lening voor een auto zou voor mij een nogo zijn. Nu zijn je andere lasten laag, maar rente op een PL is toch altijd hoger dan je van je spaargeld (risicoloos) kan vangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 17:20
Lenen voor een auto wordt vaak genoeg gedaan.
Het is een keuze als je het geld niet hebt of je (een gedeelte van) je spaargeld als buffer wilt houden.

Mocht je meer willen weten stuur me een pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:28
Aangezien je nogal ‘zweeft’, wat ik kan begrijpen, wellicht een PV met optie tot opzeggen na een jaar (flexlease heet het bij van mossel)? Dan kun je ervaren of elektrisch rijden iets voor je is en hoef je niet direct veel geld op tafel te leggen.

Er staan vaak leuke aanbiedingen in het private lease topic. Zelfs hybrides komen voorbij.

Zelf rijd ik sinds januari een MG4 private lease en dat bevalt eigenlijk prima. Kan ‘m opzeggen na een jaar, alles is daarbuiten geregeld en betaal 360 euro voor 20k-km per jaar. Na een jaar zie ik wel weer, maar weinig reden om op te zeggen. Kortom, er komen best leuke dealtjes voorbij in dat topic.

Andere optie zou zijn om misschien een nieuwe Model Y aan te schaffen onder voorbehoud van huurkoop. De rente is verlaagd naar 3,99% dacht ik. Ook zeer interessant.

Overigens heeft de MG een 51kW accu en kan er 350km mee rijden in de zomer. In de winter was dat 220-250km. Deze heeft een LFP accu en laad je altijd tot 100%. Dit itt de 500+ ev’s waar wordt aangeraden om tot 80% te laden.
Heb een oprit met laadpaal, maar de MG staat hooguit 1x per week aan de paal. Met zo weinig km’s is dat mijn inziens niet echt een ding meer. In het verleden reed ik 35k minimaal per jaar. Met de Model 3 moest ik eigenlijk iedere dag wel laden. In dat geval zou ik niet afhankelijk willen zijn van een publieke paal. In jouw geval zal het prima gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-06-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
The Wizard schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:09:
Waarom actieradius van 500+ km elektrisch terwijl je 12.000 km per jaar rijdt? Bij zulke jaarkilometrages kan je zelfs met een Dacia Spring goed uit de voeten :P.
Begrijp ik maar zo als ik er nu tegen aankijk heb ik geen zin om 3x per week aan een openbare laadpaal te moeten, moet er ook maar net 1 beschikbaar zijn. Daarom lijkt me een flinke actieradius in mijn geval het prettigst.

Dank zover , met PL bedoelde ik Private Lease, niet een persoonlijke lening, sorry voor de onduidelijkheid.

Ik vind de optie on Private Lease met een aanbetaling op zich wel interessant, lagere maand lasten maar is wellicht totaal niet gunstig, zeker niet als je eerder van je contract af zou willen, kan dit nu niet zo overzien.

Ik begin net een beetje hier over na te denken wat de mogelijkheden er zijn en dan ook wat gunstig.

Heb al wel wat ervaring met elektrisch rijden en vindt het (te) vaak laden en de onzekerheid van het niet kunnen laden niet prettig.

[ Voor 6% gewijzigd door ramrodwillem op 04-06-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik rijdt 40k per jaar.
met een EV en geen eigen laadpaal. Want geen oprit.
In de buurt 5 min lopen kan ik laden.

is het lekkerder dat je een eigen paal hebt? Ja. Zeker als je om 23:00 thuis komt met 3%.

Is het noodzakelijk? Nee.
Ik kan dan wel op werk laden en op andere plekken.
Maar als ik alleen prive zou moeten rijden. Dan is het prima te doen.
Wil je even ergens naar toe naar een winkelcentrum? Daar laden
Ga je naar vrienden 150km verder? Daar even laden

Er is echt genoeg in de buurt.
Doe je alleen boodschappen en kleine afstanden?
Dan zaterdag even 3 uurtjes aan de publieke paal en weer verder.

in de basis maakt het niet zo veel uit of je 300km kunt of 500 op één accu wat dat betreft.

Ja het is wel even wennen tov de benzine bak die 900km op een tank kon.
Maar je went, vind ik, echt heel snel. En het is meer dan prima te doen.

Verder hebben de meeste auto's nu zowat hoge instap.
Een normale sedan/hb is tegenwoordig meer uitzondering dan regel.
Bijna alles is crossover.

Wil je wat goekoper uit zijn. Dan haal je die 500km sowieso niet ivm accupakket grootte.
Wil je 500km dan kom je duur segment uit. En haal je dat met je 700 PL budget.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52

-tom-562

Oliesjeik

Ik rij sinds een half jaartje een MG4 via PL. Ik heb gewoon een rekensommetje gemaakt, en voor het geld wat ik nu kwijt ben kan ik geen occasion voor rijden (ook geen hele oude). Dat was een erg scherpe aanbieding.
WLTP range is 350 km, maar met het weer zoals nu ga ik richting de 400 km. Uiteindelijk is die range niet zo heel interessant, ook al heb je geen eigen laadpaal. Als je een beetje mazzel hebt zit er een Vattenfall laadpaal in de buurt en laad je voor nog geen 30 ct/kWh en kan je elke dag met een volle accu vertrekken.

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 04-06-2024 22:02 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
> is het lekkerder dat je een eigen paal hebt? Ja. Zeker als je om 23:00 thuis komt met 3%.

Ja dat is dus waar ik niet tegen zou kunnen zo dicht tegen de 0% aan en dan eventueel niet kunnen laden, geeft bij mij laadstress ...

> in de basis maakt het niet zo veel uit of je 300km kunt of 500 op één accu wat dat betreft.

Nou ja scheelt je een minder keer laden, lijkt mij prettig.

Misschien eens met de nieuwe Tesla Y LR rijden geen idee hoe dat bevalt, qua uiterlijk wel redelijk maar binnen blijf ik het toch veel van een tandartskamer vinden.

Qua uiterlijk vindt ik de Audi E tron van een jaar of 3 geleden erg fraai dacht max 420Km range maar misschien moet ik er anders tegen aan gaan kijken.
Ik rijdt nu tijdelijk een Zoe met een range van 385, kijken hoe me dat bevalt qua laden, misschien dat het mee valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
ramrodwillem schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:30:
Qua uiterlijk vindt ik de Audi E tron van een jaar of 3 geleden erg fraai dacht max 420Km range maar misschien moet ik er anders tegen aan gaan kijken.
Als actieradius belangrijk voor je is, dan valt de Audi sowieso af. Die is berucht op dat gebied. Op papier prima, in de praktijk een stuk slechter dan zijn concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

> is het lekkerder dat je een eigen paal hebt? Ja. Zeker als je om 23:00 thuis komt met 3%.

Ja dat is dus waar ik niet tegen zou kunnen zo dicht tegen de 0% aan en dan eventueel niet kunnen laden, geeft bij mij laadstress ...

> in de basis maakt het niet zo veel uit of je 300km kunt of 500 op één accu wat dat betreft.

Misschien eens met de nieuwe Tesla Y LR rijden geen idee hoe dat bevalt, qua uiterlijk wel redelijk maar binnen blijf ik het toch veel van een tandartskamer vinden.

Ik rijdt nu tijdelijk een Zoe met een range van 385, kijken hoe me dat bevalt qua laden, misschien dat het mee valt.
Dan dus even onderweg optoppen bij een snellaad station
kost je nog geen 15 min. Slaap je lekker. En de volgende dag weer genoeg range.

het lijkt me goed dat je even ervaart hoe het is om met een EV te rijden.
Ik wou eerst ook pas over als EVs 900km konden rijden. Want.... gewend en ik wist dat ik geen eigen laadpal kon krijgen want geen oprit.

Maar nu 5 maanden een EV en het is eigenlijk allemaal prima.
Even andere mindset. En verder stress dat ik dus 5 a 600km "kwijt" ben.

PS. Het is handig om mensen even te qouten. Dan los de tekst op te schrijven. Dan is het ook duidelijk op wie je reageert

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSide op 05-06-2024 07:59 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
upje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 05:46:
[...]

Als actieradius belangrijk voor je is, dan valt de Audi sowieso af. Die is berucht op dat gebied. Op papier prima, in de praktijk een stuk slechter dan zijn concurrenten.
Ja daar was ik al wel achter, wel jammer, voor mij de mooiste wat er nu is.

De Ioniq 5 vind ik ook qua uiterlijk erg fraai,zeker dat mat grijze.

Tav van Private Lease en wel of geen deel (€10.000) aanbetalen = lagere maand afschrijving. Is dat gunstig of ongunstig, het lijkt mij ongunstig als je eerder van je contract af zou willen of zie ik dat verkeerd?

Nu eerst maar eens het laden met de Zoe ervaren, wie weet raak ik er aan gewent dan wordt de keuze ook een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
ramrodwillem schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Begrijp ik maar zo als ik er nu tegen aankijk heb ik geen zin om 3x per week aan een openbare laadpaal te moeten, moet er ook maar net 1 beschikbaar zijn. Daarom lijkt me een flinke actieradius in mijn geval het prettigst.

Dank zover , met PL bedoelde ik Private Lease, niet een persoonlijke lening, sorry voor de onduidelijkheid.

Ik vind de optie on Private Lease met een aanbetaling op zich wel interessant, lagere maand lasten maar is wellicht totaal niet gunstig, zeker niet als je eerder van je contract af zou willen, kan dit nu niet zo overzien.

Ik begin net een beetje hier over na te denken wat de mogelijkheden er zijn en dan ook wat gunstig.

Heb al wel wat ervaring met elektrisch rijden en vindt het (te) vaak laden en de onzekerheid van het niet kunnen laden niet prettig.
Ik rij zakelijk een EV (35.000 km per jaar) en privé ook een EV (20.000 km per jaar). Ik heb thuis geen laadpaal. Rij met de zakelijke auto gemiddeld 1000 km week (als ik geen vrij heb) en sta dan 2 of 3x per week aan de laadpaal. Laadstress is iets wat aangepraat wordt, daar hoef je niet bang voor te zijn in NL. Met 12.000 km/jaar (250 km/week) sta je max 1x week aan de laadpaal gemiddeld.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:23

Audi Etron heeft zo z’n problemen. Of je moet de reparatie-historie kunnen achterhalen. Motoren voor en achter gaan veelvuldig stuk. Voor een accu-reparatie geldt een coulance regeling van 8 jaar. ( icm dealer onderhoud ). Ik weet niet hoe dat met motoren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:48
Koop lekker een PHEV als je zo'n laadstress hebt. Kijk eens naar een Skoda Octavia Combi of Opel Astra combi. Dan lekker zelf een rekensommetje maken hoe je dit betaald en wat je fijn vindt. Heb je voor jou het beste van 2 werelden.

Persoonlijk een KIA EV6 via ALD Occassion-Lease gedaan. Bereik nu zeker 450km als je gewoon netjes 100 rijdt. Zal in de winter wel zo'n 300km zijn. Openbare laadpaal vlakbij met zelfde KwH tarief als thuis, dus dat scheelt weer 3000 euro kosten om een laadpaal aan te leggen. 25000km per jaar, 60 maanden en winterbanden voor €640 per maand.

Even laden wen je aan, gewoon vooruit denken wat je planning is die week en hou hem persoonlijk altijd op minimaal 20% zodat ik bij spoed gewoon weg kan richting een ziekenhuis bijvoorbeeld.

Wil je binnenkort nog gaan verhuizen en heb je daar een hypotheek bij nodig? Dan zou ik geen PL doen ivm je BKR-registratie.

Kortom; Makkelijk om het maar even op een forum te gooien, maar het is super persoonlijk wat jij wil en prettig voelt. Als ik een beetje tussen de regels door lees zou ik zeggen: Zoek een occassion private lease PHEV zonder aan betaling. Lekker geld overhouden om leuke dingen te gaan doen tijdens je pensioen. Maar hé dat is persoonlijk heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 21:15
Ik zou toch wat huiverig zijn voor een EV prive te kopen, als daadwerkelijk mrb erop komt keldert de waarde verwacht ik.

Zou lekker ook voor een PHEV gaan, of zelfs een MHEV gaan.

12dkm zou ik mooie jonge Yaris Cross kopen, of een sandero stepway/renault captur evt op cng of lpg. Trekhaak erachter en lekker met een caravan op pad :)

Hier trouwens een id3 58kw rijder, 320km range ongeveer zomer wat meer winter wat minder. doe ongeveer 40dkm per jaar en (nog) geen laadpaal op stoep maar kan altijd wel laden op kantoor of in de buurt bij mijn huis.Ik zou het ook nog kunnen redden met 250km range denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Fiorano schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:52:
Koop lekker een PHEV als je zo'n laadstress hebt. Kijk eens naar een Skoda Octavia Combi of Opel Astra combi. Dan lekker zelf een rekensommetje maken hoe je dit betaald en wat je fijn vindt. Heb je voor jou het beste van 2 werelden.

Persoonlijk een KIA EV6 via ALD Occassion-Lease gedaan. Bereik nu zeker 450km als je gewoon netjes 100 rijdt. Zal in de winter wel zo'n 300km zijn. Openbare laadpaal vlakbij met zelfde KwH tarief als thuis, dus dat scheelt weer 3000 euro kosten om een laadpaal aan te leggen. 25000km per jaar, 60 maanden en winterbanden voor €640 per maand.

Even laden wen je aan, gewoon vooruit denken wat je planning is die week en hou hem persoonlijk altijd op minimaal 20% zodat ik bij spoed gewoon weg kan richting een ziekenhuis bijvoorbeeld.

Wil je binnenkort nog gaan verhuizen en heb je daar een hypotheek bij nodig? Dan zou ik geen PL doen ivm je BKR-registratie.

Kortom; Makkelijk om het maar even op een forum te gooien, maar het is super persoonlijk wat jij wil en prettig voelt. Als ik een beetje tussen de regels door lees zou ik zeggen: Zoek een occassion private lease PHEV zonder aan betaling. Lekker geld overhouden om leuke dingen te gaan doen tijdens je pensioen. Maar hé dat is persoonlijk heh.
Een PHEV gaat het zo sowieso niet worden, dat gestekker voor een paar Km vindt ik dan weer niet de moeite waard zonder eigen laadpaal, een MHEV zou inderdaad nog wel een goede optie zijn.

Een Yaris Cross, sandero stepway/renault captur, Skoda Octavia Combi of Opel Astra kunnen mij niet bekoren, een trekhaak al helemaal niet 8)
flaskk schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:07:
Ik zou toch wat huiverig zijn voor een EV prive te kopen, als daadwerkelijk mrb erop komt keldert de waarde verwacht ik.
Dat is inderdaad nog wel iets om rekening mee te houden ja.

Genoeg denkwerk voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:08
ramrodwillem schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Een PHEV gaat het zo sowieso niet worden, dat gestekker voor een paar Km vindt ik dan weer niet de moeite waard zonder eigen laadpaal, een MHEV zou inderdaad nog wel een goede optie zijn.

Een Yaris Cross, sandero stepway/renault captur, Skoda Octavia Combi of Opel Astra kunnen mij niet bekoren, een trekhaak al helemaal niet 8)

[...]

Dat is inderdaad nog wel iets om rekening mee te houden ja.

Genoeg denkwerk voorlopig
Wellicht overbodig, maar heb het hier nog niet gezien: je hebt geen laadpaal nodig om je EV te laden. Heb je wel een oprit? Dan plug je hem gewoon in het stopcontact (kan in ieder geval met de Tesla’s - en neem aan met anderen ook maar zelf geen ervaring mee). Gaat een stuk langzamer dan laadpaal, maar werkt echt meer dan prima. Ter indicatie - stopcontact laadt ongeveer 20-22km range per uur; laadpaal ong 80km range per uur. Hoef je dus ook niet bang te zijn om met 3% thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Nee ik heb geen oprit, 3e verdieping, verlengsnoer is niet te doen... ;)

[ Voor 81% gewijzigd door ramrodwillem op 06-06-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
timwijn schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:05:
[...]

Wellicht overbodig, maar heb het hier nog niet gezien: je hebt geen laadpaal nodig om je EV te laden. Heb je wel een oprit? Dan plug je hem gewoon in het stopcontact (kan in ieder geval met de Tesla’s - en neem aan met anderen ook maar zelf geen ervaring mee). Gaat een stuk langzamer dan laadpaal, maar werkt echt meer dan prima. Ter indicatie - stopcontact laadt ongeveer 20-22km range per uur; laadpaal ong 80km range per uur. Hoef je dus ook niet bang te zijn om met 3% thuis te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door ramrodwillem op 06-06-2024 17:22 ]

Pagina: 1