Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 10:11
Ik zoek een?
Zoals in de titel staat vermeld, zoek ik een opvolger voor mijn Redmi Note 10 Pro. Deze is inmiddels bijna 3 jaar oud en vertoont ouderdomsverschijnselen: regelmatig uit zichzelf herstarten, geen updates meer, reageert soms traag... en sinds enkele dagen is een hoek van het scherm aan het loskomen van het toestel.

Wat is je budget?
Liefst blijf ik onder de 400€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal dagelijks gebruik, ben absoluut geen gamer. Graag een toestel dat redelijk mooie foto's maakt.
Goede batterij en minimaal 256Gb opslag (intern of sd-kaart is me om het even). Heb honderden albums op mijn sd-kaart staan en luister elke dag naar muziek, maar geen Spotify of dergelijke.
Werking met Android Auto is belangrijk (heb berichten gevonden dat het nieuwe HyperOS van Xiaomi problemen geeft, maar heb getest met de Mi 11 Lite van mijn echtgenote waar HyperOS op geïnstalleerd is en dat lijkt normaal te werken).

Wat heb je zelf al gevonden?
Mogelijke kandidaten (met tussen haakjes waarom ik twijfel over dat toestel):
- Redmi Note 13 5G Pro+ (afgerond scherm, bijna een jaar oud model, trager dan de andere kandidaten)
- Poco X6 Pro (net gekocht voor mijn dochter, mindere kwaliteit dan de Redmi?)
- Poco F6 (weining verschil met de X6 Pro, beter?)
- Xiaomi 13T (goeie camera, duurder dan voorgaande, meerprijs waard?)

Twijfelgevallen:
- OnePlus Nord 3
- Motorola Edge 40 Neo
- Motorola Edge 50 Fusion
- Nothing Phone (2a)

Extraatje:
- OnePlus 12R (stuk boven budget, meerprijs te verantwoorden t.o.v. de andere kandidaten?)

Totaal geen interesse in Samsung.

Welke vragen heb je hier nog over?
Meest evidente vraag: welke is de beste? Heb ik een toestel over het hoofd gezien?
Waarom zou ik eerder kiezen voor de Redmi dan voor een Poco of omgekeerd? De Poco's zijn een heel stuk sneller dan de Redmi (en merk je dat dan bij normaal gebruik), maar zijn de foto's echt slechter? En voelen ze echt veel goedkoper aan dan de Redmi?
Jaren geleden was bij Xiaomi de Mi-reeks de top, de Redmi de middenmotor en Poco het budget-gamma. Is dat nog steeds het geval?
Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties.

Beste antwoord (via PinkPanther1970 op 08-06-2024 10:10)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De duurdere Poco's zijn inderdaad gericht op gaming en andere zware taken (Poco X6 Pro, F6, F6 Pro) en de Redmi Note Pro toestellen zijn meer gericht op camera (zeer goede hoofdcamera, zelfde zwakke secundaire camera's als de Poco's) en algemeen gebruik. Zowel Poco als Redmi (Note) hebben ook echte budget (100-150 euro) toestellen naast goede midrange toestellen. De top Mi range is er ook nog maar nu gewoon Xiaomi (zonder mi).

De Redmi Note 13 Pro+ 5G is gewoon van begin dit jaar, en krijgt ook beveiligingsupdates tot begin 2028.
Het is een van de beste midrangers als je veel foto's maakt met vooral de hoofdcamera.

De Poco toestellen moet je niet halen als fotografie een van de belangrijkste eisen is. Dat verschil merk je wel. Die zijn ook duidelijk minder dan de hoofdcamera van de 10 Pro (al ze hebben wel OIS beeld stabilisatie i.t.t. de 10 Pro).

Hoe ze in de hand voelen is afhankelijk van smaak. Van al de genoemde toestellen voelt waarschijnlijk de Poco X6 Pro nog het minst stevig/luxe.

De Xiaomi 13T heeft een betere hoofdcamera en ook veel betere secundaire camera's.

De Motorola Edge 40 Neo (nog minder dan 2 en een half jaar updates), Motorola Edge 50 Fusion, Nothing Phone (2a) hebben mindere hoofdcamera's dan de 13 Pro+, maar betere secundaire camera's.

De Nord 3 en ook de 12R zijn minder qua camera's dan de 13 Pro+ (en volgens de geruchten geldt dat ook voor de nieuwe Nord 4 die volgende maand uit zou komen), maar de hoofdcamera's zijn ook bovengemiddeld goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Je kunt toestellen in de Pricewatch vergelijken naast elkaar. Zelf vind ik de model namen van Xiaomi redelijk onduidelijk.
Leg ik ze naast elkaar zou ik voor de F6 gaan vanwege de processor:
https://tweakers.net/pric...;2080716;1985814;2034062/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
swhnld schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:19:
Je kunt toestellen in de Pricewatch vergelijken naast elkaar.
Had ik al gedaan op gsmarena.
Mijn vragen zijn dan ook het resultaat van een vergelijking tussen de toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Verschil tussen Xiaomi (voorheen Mi), Redmi en Poco zijn tegenwoordig 3 merken binnen dezelfde groep. Poco focust vooral op snelle hardware - prijs verhouding, Redmi op budget oplossingen met veelal verouderde hardware gebaseerd op de Xiaomi hoofd toestellen.

Of foto's veel beter of slechter zijn, is een kwestie van vergelijken, maar in alle keuzes zijn ze gelijkwaardig of beter dan je huidige toestel.

Dus blijft over je eigen gebruik wat je nodig hebt, en weet je het dan nog niet, is de Poco F6 de beste van het stel qua specs, dus pak die.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De duurdere Poco's zijn inderdaad gericht op gaming en andere zware taken (Poco X6 Pro, F6, F6 Pro) en de Redmi Note Pro toestellen zijn meer gericht op camera (zeer goede hoofdcamera, zelfde zwakke secundaire camera's als de Poco's) en algemeen gebruik. Zowel Poco als Redmi (Note) hebben ook echte budget (100-150 euro) toestellen naast goede midrange toestellen. De top Mi range is er ook nog maar nu gewoon Xiaomi (zonder mi).

De Redmi Note 13 Pro+ 5G is gewoon van begin dit jaar, en krijgt ook beveiligingsupdates tot begin 2028.
Het is een van de beste midrangers als je veel foto's maakt met vooral de hoofdcamera.

De Poco toestellen moet je niet halen als fotografie een van de belangrijkste eisen is. Dat verschil merk je wel. Die zijn ook duidelijk minder dan de hoofdcamera van de 10 Pro (al ze hebben wel OIS beeld stabilisatie i.t.t. de 10 Pro).

Hoe ze in de hand voelen is afhankelijk van smaak. Van al de genoemde toestellen voelt waarschijnlijk de Poco X6 Pro nog het minst stevig/luxe.

De Xiaomi 13T heeft een betere hoofdcamera en ook veel betere secundaire camera's.

De Motorola Edge 40 Neo (nog minder dan 2 en een half jaar updates), Motorola Edge 50 Fusion, Nothing Phone (2a) hebben mindere hoofdcamera's dan de 13 Pro+, maar betere secundaire camera's.

De Nord 3 en ook de 12R zijn minder qua camera's dan de 13 Pro+ (en volgens de geruchten geldt dat ook voor de nieuwe Nord 4 die volgende maand uit zou komen), maar de hoofdcamera's zijn ook bovengemiddeld goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
RepareerDroid schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:13:
Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Ik dacht dat de Note 13 al verkrijgbaar was sinds september vorig jaar?

Neig ook eerder naar deze. Kan hem krijgen voor 349€ in 12Gb/512Gb uitvoering.
Zal ik veel verschil merken met de Note 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
PinkPanther1970 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 13:38:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Ik dacht dat de Note 13 al verkrijgbaar was sinds september vorig jaar?

Neig ook eerder naar deze. Kan hem krijgen voor 349€ in 12Gb/512Gb uitvoering.
Zal ik veel verschil merken met de Note 10?
De Chinese Note 13 reeks is verkrijgbaar sinds september vorig jaar. De globale versies zijn afgelopen januari uitgebracht. De 13 Pro+ is een merkbaar goede upgrade in bijna alle opzichten. Enkel de macro camera (van bruikbaar naar waardeloos) en het ontbreken van de 3.5mm jack en MicroSD kaart ondersteuning vallen tegen vergeleken met de Note 10 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinkPanther1970
RepareerDroid schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:38:
[...]
De 13 Pro+ is een merkbaar goede upgrade in bijna alle opzichten.
Het is dus deze geworden. Zopas afgeleverd.
Deze avond alles overzetten en testen.
Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-05 09:40
PinkPanther1970 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Het is dus deze geworden. Zopas afgeleverd.
Deze avond alles overzetten en testen.
Nogmaals dank.
Hoi @PinkPanther1970 inkPanther1970, laat weten wat je bevinding zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Michel_1970 op 07-07-2024 12:11 ]

KIA EV6 Light Edition 58kW

Pagina: 1