KEF T2 Subwoofers Vier stuks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
Beste mensen,

Ik kan vier KEF T2 subwoofers krijgen.
Mijn receiver heeft vier onafhankelijke subwoofer uitgangen.
Het is de bedoeling om er twee met de ruggen tegen elkaar te zetten. En dat aan beide kanten.

Is vier van deze subwoofers gewoon achterlijk overkill of werkt het gewoon heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:12
Gewoon proberen als je ze kunt krijgen. Als je ze moet kopen zou ik ze lekker laten staan en 1 of 2 "echte" subs kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 20:09
Met twee goedkopere subwoofers kun je in de regel beter geluid krijgen dan 1 sub van zeg € 1.500+
Met vier is dat weer te overtreffen.

Alles valt of staat met het inregelen. Dat is met 2 subwoofers al lastig, laat staan met 4. Hiervoor heb je wel specifiek spul nodig (meetapparatuur (mic) en een dsp). Het is niet even plug & play.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
Hulleman schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:20:
Met twee goedkopere subwoofers kun je in de regel beter geluid krijgen dan 1 sub van zeg € 1.500+
Met vier is dat weer te overtreffen.

Alles valt of staat met het inregelen. Dat is met 2 subwoofers al lastig, laat staan met 4. Hiervoor heb je wel specifiek spul nodig (meetapparatuur (mic) en een dsp). Het is niet even plug & play.
Als het goed is doet Dirac dat op mijn Marantz Cinema 30 voor het grootste deel.
Fine tunen kan dan achteraf.

Kan natuurlijk ook voor twee REL HT1205 MK2 gaan. Daarna eventueel aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
Highlander1962 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 23:27:
Is vier van deze subwoofers gewoon achterlijk overkill of werkt het gewoon heel goed.
Als ik me goed herinner, versterken subwoofers elkaar niet (je krijgt geen dieper laag), maar vullen ze elkaar wel aan (je krijgt gelijkmatiger laag).

Met 4 subwoofers kun je in potentie een mooi, evenwichtig laag creëeren. Het is wel de vraag hoe diep dat ze gaan, ik vind op de website daar zo geen info over en meestal betekent dat niet veel goeds. Er is een subwoofer topic hier op het forum, daar kun je ook het een en ander over vinden, inclusief voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:16
@LA-384 Je moet wat diep spitten, dan vind je wel wat:
https://assets.kef.com/pr...lained-document-en-v2.pdf
Iets verder scollen, dan vind je wat grafieken en andere technische info.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
@JukeboxBill Dat zegt niet zoveel.
Deze echter wel https://www.soundandvisio...r-system-ht-labs-measures
Tot 38hz is niet slecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:08

Jag

Gesloten sub met 10inch driver en 250 watt klasse d versterker. Gesloten, dus diepgang zo laag als je wilt. Output wordt bepaald door maximale slag van de driver. Maar de echte hoge excursie drivers hebben daar doorgaans meer voor nodig dan 250 watt. Als je er vier van hebt kan je daar waarschijnlijk goede extensie / voldoende output mee genereren. Die twee grootheden zijn uitwisselbaar.

Belangrijker is hoe gelijkmatig de response is, en daar helpen 4 subs heel goed voor. Moeten ze wel verspreid staan. En met dsp haal je er meer uit. Dirac is een goede eerste optie. Dsp per sub, meer mic en mso de ultieme optie. Maar complexer en meer tijdsinvestering.

Ben benieuwd hoe het wordt
Pagina: 1