Probleem wifi adapter laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lady_Cera
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-03 06:59
Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen terug een oude toshiba laptop van mijn werk gekregen. Super tof! Maaaar de hele wifi verbinding is weg. De wifi adapter bestaat niet, in apparaatbeheer kan ik ook geen wifi device o.i.d vinden, en nee hij staat niet in vliegtuigmodus 😂

Anyywaay, ik wil de laptop open draaien om te kijken of er überhaupt een wifi antenne of kaart inzit. Helaas kan ik het modelnummer niet goed zien door slijtage. Enig idee hoe ik buiten de case om het model nummer kan vinden? Onder specificaties van deze computer krijg ik hele product id’s waar ik niks mee vind. Anders wordt het lastig zoeken naar handleidingen en dergelijke 🤪

Tips worden gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:36

JW1

Kaart in de BIOS uitgeschakeld? Volgens mij was het op Toshiba laptops Ctrl-Esc indrukken bij het inschakelen van de laptop, maar dat weet Google beter.
Wat voor processor zit erin? Een laptop met Centrino 2005-2006? of nieuwer heeft wel standaard Wifi als het kaartje er niet uit is gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lady_Cera
JW1 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 23:21:
Kaart in de BIOS uitgeschakeld? Volgens mij was het op Toshiba laptops Ctrl-Esc indrukken bij het inschakelen van de laptop, maar dat weet Google beter.
Wat voor processor zit erin? Een laptop met Centrino 2005-2006? of nieuwer heeft wel standaard Wifi als het kaartje er niet uit is gesloopt.
Oja dat had ik er nog bij moeten zetten haha, nou het vreemde is dat er bij de BIOS instellingen helemaal niks te vinden is over enig wifi onderdeel of insgellingen. Hij geeft alleen de ethernet aansluiting aan. Vandaar dat ik dus dacht dat het hele wifi onderdeel eruit is gehaald :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Laptop heeft geen hotkey of misschien zelfs een hardware switch om wifi uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 22:43
foto van de laptop posten ? Misschien is er een tweaker die deze, of de reeks kan herkennen?

Het model nummer , of een aanwijzing daar naar toe staat ook niet op een van de bios schermen?

[ Voor 34% gewijzigd door floorcleaner op 03-06-2024 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:36

JW1

Geen optie die WLAN, wireless of WiFi heet dus. Wat zijn de specificaties die je kunt vinden? Dan is er misschien een leeftijd te duiden, met daarbij de waarschijnlijkheid van WiFi. Het is namelijk wel waarschijnlijk dat de laptop het heeft (gehad).

Aanvullend op Nielson: De hotkey zou ook kunnen. Een knopje met een antenne symbooltje, vaak op een van de f-toetsen erbij, maar soms ook een eigen knopje. Ook vaak een antenne symbooltje met lampje erbij boven het toetsenbord, net onder het scherm of juist aan de voorzijde.
Een schuifje aan de linker- of rechterkant is ook vaak gedaan (helaas al enige tijd niet meer gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Bios moet toch wat info kunnen geven over het model laptop?
Anders een HW info tooltje gebruiken?
Windows (welke staat erop?) heeft er zelf ook een: Microsoft System Information
Een Wifi hotkey/switch zal niet de adapter uit apparaatbeheer laten verdwijnen natuurlijk.

Netwerk poort is wel aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lady_Cera
Voor zover ik weet geen hardware switch, en andere knoppen heb ik er niet op zitten. Ik zal eens kijken straks of ik iets kan downloaden waarmee ik wel achter het modelnummer kan komen, en voor de zekerheid zal ik een foto maken!
Bedankt voor het meedenken, ik zit al dagen van alles te googlen en te proberen. Voordat ik hem open maak wil ik alle andere opties hebben uitgesloten 😊🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je zou ook eens een Linux live image vanaf usb kunnen starten en kijken wat Linux vind/zegt/doet?

Als het een oude laptop is ben je wellicht ook beter af met een Linux installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sommige hardware worden pas zichtbaar als de chipset drivers of andere hardware drivers zijn geïnstalleerd om de bus waarop het zit uit te kunnen lezen. Weet je zeker dat je alle juiste drivers hebt geïnstalleerd?

En anders wat @SVMartin zegt, met Linux heb je veel betere kans de boel te controleren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Lady_Cera Voer onderstaande eens in op de commandline binnen Windows en post daarna de output even hier, dan weten we in ieder geval over wát voor een machientje we hier nu aan het babbelen zijn :P

code:
1
wmic computersystem get model,name,manufacturer,systemtype

Laptopjes van vóór ± 2005 á 2006 hadden nog geen onboard WiFi modules en daar mocht je destijds een PCMCIA Card / Module in drukken om er toch een soort van onboard WiFi module in te creëeren :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 03-06-2024 21:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1