Toon posts:

10 Mbit snel genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle lezers,

Mijn huisgenoot en ik hebben een meningsverschil:

We moeten nu een 8 poort hub kopen:
10Mbit=80 piek
10/100=195 piek

we hebben een p2 servertje, 4 huisgenoten en 6 computers in totaal. Alle nics zijn pci 10/100.

We willen het volgende met het netwerkje:
-Internet delen via server. Nu nog kabel maar wordt misschien adsl fast.
- Mptjes luisteren via netwerk
- Gamen
- Bestanden uitwisselen, ook divx
- misschien divx kijken via netwerk.

Hij zegt: 10 Mbit volstaat en we sparen 115 piek uit.
Ik zeg: 100 Mbit werkt veel relaxter, die 115 pieken zijn ze zeker waard.

Graag jullie ideeen hierover.
(Met onderbouwing graag)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je wilt gaan filesharen en mp3's oid gaan afspelen via het netwerk, zou ik toch kiezen voor de 100Mbit, omdat dit gewoon net de extra bandbreedte geeft die je vaak nodig zal hebben. Deel je alleen je kabel en doe je heel af en toe filesharen, dan is het misschien beter voor je portemonnee om die 10Mbit te halen.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Voor minder dan 200 pieken heb je al een 100mb-switch.. Zeker als je DivX via je netwerk wilt gaan kopiëren, is 100 megabit aan te bevelen. 600MB kopiëren op 10mb duurt iets van 20 minuten of zo.. op 100mb een paar minuten maar. Ik ben geen rekenwonder dus de tijden zullen iets verschillen, maar dat is ongeveer waar je aan moet denken.

Kijk op t.net ff in de Pricewatch, daar vind je wel links naar winkels die GOEIE 100mb-switches verkopen tegen een schappelijke prijs (<F200).

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er spijt van 10 Mbit en had liever 100 gehad. Wat doe je met je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 14:52 schreef Vilenin het volgende:
Voor minder dan 200 pieken heb je al een 100mb-switch.. Zeker als je DivX via je netwerk wilt gaan kopiëren, is 100 megabit aan te bevelen. 600MB kopiëren op 10mb duurt iets van 20 minuten of zo.. op 100mb een paar minuten maar. Ik ben geen rekenwonder dus de tijden zullen iets verschillen, maar dat is ongeveer waar je aan moet denken.

Kijk op t.net ff in de Pricewatch, daar vind je wel links naar winkels die GOEIE 100mb-switches verkopen tegen een schappelijke prijs (<F200).
Dank voor de tips maar heb al gekeken.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Okee, maar wát wil je dan exact doen met het netwerk? Voor alleen internet delen is 10Mbit meer dan genoeg, voor filesharing e.d. gaat 100 Mbit gewoon veel sneller, en is dus comfortabeler.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
hier thuis hebben we een 100 mbits netwerk, is veel handiger om films en andere troep over te gooien, gaat een stuk sneller dan 10 bits dat kan ik je wel vertellen, en stel je voor, binnekort komt er glasvezel bij jou in de buurt (om maar iets te noemen :) ) dan is 10 mbits niet echt meer genoeg.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Uiteindelijk is het de $$$ die telt. 10 Mbit is zat, 100 zal bij grote files aanzienlijk sneller zijn, ALS de netwerkkaarten elkaar niet in de weg zitten.

Ik denk dat als ik student zou zijn, en elke $ dus goed kan gebruiken, ik toch voor 10 Mbit zou gaan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

100Mbit is vooral fijner als je Postscript ColorLaser het ondersteund, printen via LPT duurt F*C*I*G lllaaannnggg... 10Mbit is beter te doen maar duurt nog lang en 100Mbit (switch bij voorkeur idd) werkt fijn en snel... Nu mag dat ding alleen nog wel wat sneller opwarmen...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik ben blij dat ik op 100Mbit ben overgestapt.
Kan nu makkelijk branden via het netwerk.
En games ging al, maar nu kun je echt vanalles doen door elkaar.. ( 10/100 switch )

IDEAAL !

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

reiker

dan jij!

als je gaat voor een goeiekope 10/100 hub zou ik wel serieus eerst kijken offie full duplex is. ik weet wel, ze worden bijna niet meer half/single (wat-ooit) verkocht, maar je zult net denken van "hee, das goedkoop" en dan daar niet op letten...
gr
reiker

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Je praat over 115 piek dat je deelt met 4 man. Ofwel f28,75 per persoon. Zelfs voor een student toch wel op te brengen dacht ik zo. Gewoon 1 avondje wat minder bier zuipen, of 1 keer niet een grietje mee naar de bioscoop nemen. Dan ben je de volgende dag meteen fris om het netwerk aan te leggen. Anders lig je toch maar in je nest te ruften (met een kater (van het bier) of een poes (dat grietje van zo net)).
:D

Verwijderd

(DivX)file sharen over 10 Mbit duurt veel te lang, en kijken is al helemaal niet om te doen. Voor gamen en internetsharen is 10 Mbit ruim voldoende. Kijk overigens even in de pricewatch: er zijn al 8poort-hubs 10/100 voor rond de 150,- :9

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:14

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wij (mijn huisgenoten en ik) gaan binnenkort ook een 100 Mbit switchje aanschaffen. 10 Mbit vinden wij toch echt te langzaam worden, vooral met het kopieren van bestanden. dat gaat met 10 Mbit toch echt te langzaam. wij hebben het er wel voor over iig om toch een stuk sneller te kopieren.

Hier staat tekst

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 10 september 2001 15:24 schreef Wierdo_NL het volgende:
Ik ben blij dat ik op 100Mbit ben overgestapt.
Kan nu makkelijk branden via het netwerk.
En games ging al, maar nu kun je echt vanalles doen door elkaar.. ( 10/100 switch )

IDEAAL !
Mee eens :)
Ik heb dan wel nooit 10mbit gehad, maar ben met 100mbit switch dik te vreden. Gewoon op 12x (sneller gaat brander niet) cd's branden en nog nooit een coaster gehad op die manier (geen burn-proof, just-link of andere anti aanbak tech).

Ik zou dus 100mbit aanbevelen en al helemaal als je met 6 man ben. 175/6=ongeveer 30 piek per persoon voor een 8 poorts 10/100mbit switch.
80/6= 15 piek per persoon

Verwijderd

Denk er aan dat niet alleen de kosten van het hubje hoger zijn maar ook de kosten voor de netwerkkaarten (10 Mbit kaarten op een 10/100 Mbit hub heeft geen nut (duhu) :)
Maar ik zou altijd 10/100 Mbit kiezen

Verwijderd

zou toch voor de 100Mbit gaan, 115/4 is iets meer dan een geeltje per man, ik zou het ervoor over hebben zekers als je bestanden enz gaat uitwisselen!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op maandag 10 september 2001 15:33 schreef plok het volgende:
Je praat over 115 piek dat je deelt met 4 man. Ofwel f28,75 per persoon. Zelfs voor een student toch wel op te brengen dacht ik zo. Gewoon 1 avondje wat minder bier zuipen, of 1 keer niet een grietje mee naar de bioscoop nemen. Dan ben je de volgende dag meteen fris om het netwerk aan te leggen. Anders lig je toch maar in je nest te ruften (met een kater (van het bier) of een poes (dat grietje van zo net)).:D
psies,

met 100mbit kan je dat grietje mee naar je thuis bioscoop nemen, alwaar je uiteraard van alle genmakken voorzien bent....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Pff wat lezen er veel mensen niet goed.

original:

Hallo alle lezers,
Mijn huisgenoot en ik hebben een meningsverschil:

We moeten nu een 8 poort hub kopen:
10Mbit=80 piek
10/100=195 piek

we hebben een p2 servertje, 4 huisgenoten en 6 computers in totaal. Alle nics zijn pci 10/100.

We willen het volgende met het netwerkje:
-Internet delen via server. Nu nog kabel maar wordt misschien adsl fast.
- Mptjes luisteren via netwerk
- Gamen
- Bestanden uitwisselen, ook divx
- misschien divx kijken via netwerk.

Hij zegt: 10 Mbit volstaat en we sparen 115 piek uit.
Ik zeg: 100 Mbit werkt veel relaxter, die 115 pieken zijn ze zeker waard.

Graag jullie ideeen hierover.
(Met onderbouwing graag)

Er staat dat ie AL 10/100mbit nics heeft. |:(
Er staat ook wat ie met z'n netwerk gaat doen (OOK FILESHARING) |:(

Maaruh ik heb 10mbit liggen en doe eigenlijk weinig anders dan internet delen, maar dan nog baal ik af en toe (ff wat kopieeren na een formatje) van dat ik geen 100mbit heb genomen, binnenkort donder ik alles eruit en ga over op 100mbit. Dus ik zou in jou geval helemaal voor 100mbit kiezen.

edit: typo's

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• PWA
  • Niet online

PWA

..is dit waar?! :?
1 Mbit = 8 bit
128 Mbit = toch 1Mb?! (...want 1024/8=128)
toch? Of bull-shit ik nu maar wat?!

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 16:06 schreef gerritblaat het volgende:
1 Mbit = 8 bit
Je bull-shit nu maar wat!

1Mbit = 1/8 MB
128 Mbit = 128/8 MB

dus 8 bits = 1 byte

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 16:06 schreef gerritblaat het volgende:
1 Mbit = 8 bit
Volgens mij bull-shit je maar wat. :)

• PWA
  • Niet online

PWA

Op maandag 10 september 2001 16:17 schreef amdr het volgende:

[..]

Je bull-shit nu maar wat!

1Mbit = 1/8 MB
128 Mbit = 128/8 MB

dus 8 bits = 1 byte
Thanx!!

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 14:52 schreef gve het volgende:
Wie heeft er spijt van 10 Mbit en had liever 100 gehad. Wat doe je met je netwerk?
Ikke :(

5 maandan geleden eindelijk kabel-internet delen: 10 mbit hubje, servertje, iedereen netwerkkaart en gaan :)

Maar nu: ikke DivX downen, pa heeft brander + veel hd-ruimte -> gevolg: ikke constant DivX overpompen (duurt ca 20 mins :( ). Dus nu loopt m'n broertje te klagen dat ie lags krijgt met z'n Inet games :(

Dus kortom: neem 100 mbit, die 155 piek extra is het echt wel waard. Als je nu 10 mbit neemt, heb je er al na een maand of zo echt spijt van, ik kan t ja verzekeren :(

Verwijderd

Topicstarter
hahhahaha wat een leuke reacties!

De 10/100 switching hubs (189 piek)waren uitverkocht.
Heb nu een 10 Mbit maar mag hem donderdag komen omruilen voor de switch. Zeker na het lezen van al deze reacties ben ik blij dat ik toch maar voor de 100 ben gegaan. Bedankt allemaal.

Ik heb nu dus 10 mbit maar donderdag 100! Ik zal no wel ff posten hoeveel die beter zal bevalt!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

gewoon 10/100mbit 8poorts switch kopen, die is zoiets van 200 piek, en vooral bij games en mp3's via netwerk beluisteren is dit snel voor iedereen

iStockphoto

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Op maandag 10 september 2001 14:52 schreef gve het volgende:
Ik heb hier thuis coax i-net sharing, snel zat, maar ik voel me meestal genaaid op LAN party's e.d. Vooral als ik probeer te UT'n terwijl er 5 man DivX jes van men pc trekt en nog staat te klagen ook... :(

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 10 september 2001 19:01 schreef Niek1616 het volgende:

[..]

Ik heb hier thuis coax i-net sharing, snel zat, maar ik voel me meestal genaaid op LAN party's e.d. Vooral als ik probeer te UT'n terwijl er 5 man DivX jes van men pc trekt en nog staat te klagen ook... :(
Geef dan een geeltje uit aan een 100mbit kaart en doe niet zo moeilijk :)

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Op maandag 10 september 2001 17:23 schreef cheshire87 het volgende:
gewoon 10/100mbit 8poorts switch kopen, die is zoiets van 200 piek, en vooral bij games en mp3's via netwerk beluisteren is dit snel voor iedereen
jij praat poep, voor een mp3 heb je niet meer dan 50 k/s nodig. (Bij luisteren iig) En dan heb je een retegrote MP3.
Voor games idem, ik kan met mn 15 k/s upstream van mn kabel perfect gamen over i-net.

Sneller is handig bij het overpompen. Verder niet...

Verwijderd

uhhhh m'n vriend zou gelijk gillen 100Mbit!

en als ik eerlijk ben moet ik hem gelijk geven ;) , vooral als je divx enzo naar elkaar wilt gaan versturen. Ik ben nu echt heel lang bezig met me 10 Mbit hub :( .
'k moet wel zeggen dat draaien van Mp3's vanaf ander pc wel goed gaat O+

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
2PC's 10Mbit hier, no problemo's. Divx kijken over netwerk met tegelijk internet en mp3's... Wat wil je nog meer? Een hoge nechmark met SisoftSandra? :)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 10 september 2001 19:04 schreef Niek1616 het volgende:

[..]

Sneller is handig bij het overpompen. Verder niet...
uh is dat niet wat hij ook wilde :? en ook divx bekijken via netwerk, dat trekt toch ook wat, vooral als nog 5 anderen bestanden van elkaars hd zitten te plukken, dan is een switch veel sneller dan een hub

iStockphoto

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Heb ook 10 gehad maar ben naar 100 gegaan omdat het kopiëren van films & het maken van backups te langzaam ging.

Kleine investering, groot rendement.

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1