Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 19:53
Ik zoek een?
Nieuwe high end smartphone ter vervanging van mijn Oneplus 10 pro[

Wat is je budget?
Niet een specifiek budget, zo te zien zitten de meeste rond de 1000 euro, maar als een uitschieter het waard is kan dat ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tsja waar gebruiken we hem voor: van alles :)
hoofdzakelijk dagelijks gebruik, af en toe een game. en foto's maken.
Zeker dit laatste is belangrijk voor mij, ook extra nu omdat er een kleine op komst is.

Mijn verhaal:
Ik heb dus nu 2 jaartjes de Oneplus 10 pro, echter is hier alles mee fout gegaan wat maar kan.
In het begin constant crashes, veel contact uiteindelijk nieuw mobo gekregen, niet de beste start maar kan.
Alleen met iedere update is de batterij echt rampzalig geworden, sommige erger dan andere, maar zelfs nu met de laatste versie er op haal ik het gewoon niet een volle dag.
As we speak zit ik op 35% met 2 uur en 20 min SOT.

Voor mijn werk reis ik regelmatig, en weg van huis merk ik dat ik constant moet opletten dat ik mijn telefoon oplaad (redder hierbij is wel het snelle laden van de oneplus), maar hier ben ik dus helemaal klaar mee.

Wat heb je zelf al gevonden?
uiteraard de BBG bekeken en veel gegoogled; mijn selectie hieruit is:

- S24 ultra
- S24 plus
- Oneplus 12
- Pixel 8 pro

Echter heb ik bij geen van alle het idee: JA dit is hem voor mij:

S24 ultra: gekeken in de winkel en vind hem eigenlijk net te groot, en die vierkante hoeken zijn niet voor mij weggelegd.
S24 plus: mooi formaat, ziet er goed uit. Maar waarom in godsnaam die exynos processor? Voelt gewoon stom tov de SD in de US. In veel real world vergelijkingen is hij echt ondergeschikt aan de SD, zeker op 4/5G.
Oneplus 12: Ziet er goed uit, afgeronde randen ben ik wel een beetje klaar mee maar kan er mee leven, Echter heeft oneplus zijn naam voor mij redelijk beschadigd met de Oneplus 10 pro.
Pixel 8 pro: lijkt me in alle opzichte geweldig, op de batterij duur na (eigenlijk dus weer zelfde reden als de S24 plus.

Nu zit ik zelf te denken aan de volgende dingen en ben benieuwd naar jullie meningen:

1) De oneplus 12 halen en hopen dat de geschiedenis zich niet herhaalt.
2) S24 plus halen en de SOC accepteren
3) S24 plus importeren/kopen in US
4) wachten op Pixel 9 pro, hopend op betere batterij duur?

overdrijf ik nu met de SOC in de S24 of Pixel 8 pro, of is dit wel gegrond?

Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

PS. ik ben niet geïnteresseerd in reacties: je hebt geen high end nodig. Bottom line is ook gewoon dat ik het leuk vind om een high end te hebben, ben en blijf nu eenmaal een nerd.

Beste antwoord (via fjux op 03-06-2024 08:38)

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:44
Ik zou persoonlijk écht niet voor een Exynos of Tensor gebaseerde telefoon gaan. Zeker als je wat vaker buiten de deur komt; de Samsung modems zijn gewoon zeer onzuinig waardoor de telefoon warm wordt en snel leeg gaat.

OnePlus 10 Pro heeft een Snapdragon 8 Gen 1, ook een chip gemaakt door Samsung. Helaas was iedere 8 Gen 1 telefoon een drama, veel warmte en slechte accuduur.
Daar hoef je je écht geen zorgen meer over te maken bij de OnePlus 12. Met 5400mAh en Snapdragon 8 Gen 3 zul je een goede accuduur ervaren. Ook de camera van de OnePlus 12 is erg goed, grote ultrawide en zoomsensor en een meer dan prima hoofdcamera.

Een alternatief is de Honor Magic6 Pro zoals RepareerDroid ook al noemt. Nóg betere accuduur dan de OnePlus 12, dankzij de iets grotere accu maar is ook zuiniger per mAh. Persoonlijk vind ik de camera's op de OnePlus 12 qua foto's net iets beter (ofja, ik heb de OnePlus Open gehad met dezelfde camerasetup). Maar de Honor Magic6 Pro kan wel weer 4k60 in HDR filmen, met lenswissel tijdens opname. Bovendien is de Honor Magic6 Pro écht het tegenovergestelde van de S24 Ultra qua bouw, alles is rond, ligt heerlijk in de hand daardoor.

Dit zou de conclusie voor mij zijn:

Pixel 8 Pro
+ Schone software, snelle updates voor een lange tijd
+ Goede camera
+ Goed scherm
- Slechte accuduur buiten de deur, wordt warm
- Matige chip
- Langzaam opladen

S24+
+ Mooie bouw
+ Goed scherm
+ Lange updates
- Matige chip
- Matige accuduur buiten de deur
- Matige camerasetup, meest oude hardware

OnePlus 12
+ Goede camera's (alle camera's)
+ Goede accuduur
+ Prima scherm
+ Heel snel opladen
- Korter updates

Honor Magic6 Pro
+ Goede camera's
+ Uitstekende accuduur
+ Goed scherm
+ Snel opladen
+ 4k60 HDR alle lenzen, tijdens opname
+ Stroomlijnt ontwerp, fijn in de hand, wordt amper warm
+ Goede camera app, instant shutter
- Korter updates, langzame updates
- Geen snellader inbegrepen
- Zoomlens is erg groot, 180MP en 1/1.49", maar wel maar 2,5x
- Ultrawide kan beter

S24 Ultra
+ Goede camera's, maar hardware beetje verouderd, wel 5x zoom, 4k60 selfie video
+ Goed scherm
+ Goede video
+ Prima accuduur, maar OP12 en Honor zijn beter
+ Lange updates
- voor jou dan: bouw, hoekig ontwerp
- Opladen kan sneller

OnePlus 12, S24 Ultra en Honor Magic6 Pro zijn alle drie erg goede opties. Allemaal lange accuduur, goede schermen, goede camera's met ieder z'n specialiteit.

En als je écht een Pixel wilt, dan moet je echt wachten tot de 10 serie, die krijgt vermoedelijk een chip door TSMC gemaakt. Maar als dat zelfde Samsung modem er in zit, zal er niet veel veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door vandeven66 op 02-06-2024 18:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
S24 plus importeren kan duur grapje zijn, of moet je toevallig op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
99ruud99 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:40:
S24 plus importeren kan duur grapje zijn, of moet je toevallig op vakantie?
In september moet ik voor werk naar de US dus dan zou ik hem kunnen aanschaffen, dan moet ik alleen de vakantie "overleven" met de Oneplus 10 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Die vraag moet je zelf maken, hoe goed jouw mobiel nog is kan ik niet zeggen natuurlijk :)

Hoe lang voor de kleine er is?

[ Voor 15% gewijzigd door 99ruud99 op 02-06-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Van de OnePlus 10 Pro is het bekend dat die hitte/batterij problemen had. Bij de OnePlus 12 heb ik dat soort berichten niet gelezen en bovendien staat ie vaak bovenaan accuduur tests (ook volgens Tweakers: Best Buy Guide: Beste high-end smartphones ).

De Pixel 9 Pro processor is gebasseerd op de Exynos 2400 die je in de S24 Plus vindt. Veel verschil hoef je dus niet te verwachten.

De Honor Magic6 Pro heeft ook een uitstekende accuduur als je eens iets anders wilt proberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:44
Ik zou persoonlijk écht niet voor een Exynos of Tensor gebaseerde telefoon gaan. Zeker als je wat vaker buiten de deur komt; de Samsung modems zijn gewoon zeer onzuinig waardoor de telefoon warm wordt en snel leeg gaat.

OnePlus 10 Pro heeft een Snapdragon 8 Gen 1, ook een chip gemaakt door Samsung. Helaas was iedere 8 Gen 1 telefoon een drama, veel warmte en slechte accuduur.
Daar hoef je je écht geen zorgen meer over te maken bij de OnePlus 12. Met 5400mAh en Snapdragon 8 Gen 3 zul je een goede accuduur ervaren. Ook de camera van de OnePlus 12 is erg goed, grote ultrawide en zoomsensor en een meer dan prima hoofdcamera.

Een alternatief is de Honor Magic6 Pro zoals RepareerDroid ook al noemt. Nóg betere accuduur dan de OnePlus 12, dankzij de iets grotere accu maar is ook zuiniger per mAh. Persoonlijk vind ik de camera's op de OnePlus 12 qua foto's net iets beter (ofja, ik heb de OnePlus Open gehad met dezelfde camerasetup). Maar de Honor Magic6 Pro kan wel weer 4k60 in HDR filmen, met lenswissel tijdens opname. Bovendien is de Honor Magic6 Pro écht het tegenovergestelde van de S24 Ultra qua bouw, alles is rond, ligt heerlijk in de hand daardoor.

Dit zou de conclusie voor mij zijn:

Pixel 8 Pro
+ Schone software, snelle updates voor een lange tijd
+ Goede camera
+ Goed scherm
- Slechte accuduur buiten de deur, wordt warm
- Matige chip
- Langzaam opladen

S24+
+ Mooie bouw
+ Goed scherm
+ Lange updates
- Matige chip
- Matige accuduur buiten de deur
- Matige camerasetup, meest oude hardware

OnePlus 12
+ Goede camera's (alle camera's)
+ Goede accuduur
+ Prima scherm
+ Heel snel opladen
- Korter updates

Honor Magic6 Pro
+ Goede camera's
+ Uitstekende accuduur
+ Goed scherm
+ Snel opladen
+ 4k60 HDR alle lenzen, tijdens opname
+ Stroomlijnt ontwerp, fijn in de hand, wordt amper warm
+ Goede camera app, instant shutter
- Korter updates, langzame updates
- Geen snellader inbegrepen
- Zoomlens is erg groot, 180MP en 1/1.49", maar wel maar 2,5x
- Ultrawide kan beter

S24 Ultra
+ Goede camera's, maar hardware beetje verouderd, wel 5x zoom, 4k60 selfie video
+ Goed scherm
+ Goede video
+ Prima accuduur, maar OP12 en Honor zijn beter
+ Lange updates
- voor jou dan: bouw, hoekig ontwerp
- Opladen kan sneller

OnePlus 12, S24 Ultra en Honor Magic6 Pro zijn alle drie erg goede opties. Allemaal lange accuduur, goede schermen, goede camera's met ieder z'n specialiteit.

En als je écht een Pixel wilt, dan moet je echt wachten tot de 10 serie, die krijgt vermoedelijk een chip door TSMC gemaakt. Maar als dat zelfde Samsung modem er in zit, zal er niet veel veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door vandeven66 op 02-06-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Bedankt!

Ik ga zeker kijken naar de honor magic 6 pro.
Al ben ik al wel wat gerust gesteld dat de 10 pro dus ook een beetje een misser is geweest op batterij gebied.
Pagina: 1