Tegels in tuin laten los

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete1
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 26-08-2024
Hallo,

In mijn tuin ligt achter mijn uitbouw op de grond een 'tapijt' van geglazuurde tegels. Die tegels in de tuin zaten ooit allemaal vast, maar een deel is nu losgekomen. Ze liggen los en ik zou ze graag weer willen bevestigen, maar ik weet niet precies wat je daarvoor moet gebruiken. De ondergrond is ook een steensoort. Gewoon cement is niet de juiste methode. Heeft iemand een idee hoe je dit kunt aanpakken?

Met vriendelijke groet,
Peter.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:18
Een terras van keramische tegels of is het toch een 'tapijt' van geglazuurde tegels? -wat dat ook moge zijn- een foto zou mooi zijn.
Een foto voeg je toe middels het één na laatste ikoontje van de 'reactie' window.

[ Voor 24% gewijzigd door natural colour op 02-06-2024 14:41 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moet ik me hierbij voorstellen dat ze net zoals binnen vastgezet zijn met tegellijm oid? Of dat het gewoon getegeld is zoals je normaal zou doen met een tuin, waarbij de tegels dus niet vastgemaakt zijn aan de grond. In dat laatste geval zou ik namelijk eens kijken naar de ondergrond of die nog wel goed is en niet is verzakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:14
We kunnen ons met honderden mensen van alles gaan voorstellen, maar zoals gezegd; plaats even wat foto's om de situatie en het probleem te duiden.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/um8lPCx5g8WTZC-whZ5rEjMUsnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLOfkDV8elR6NF7BpTRmGiNY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete1
Zo ziet eruit (foto). Ik heb gisteren snelcement gebruikt, maar dat helpt helemaal niets. Dit was een tip van een medewerker van Karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete1
De ondergrond bestaat dus ook uit een soort tegels. Maar dan met een laagje zand erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Pete1 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:46:
Zo ziet eruit (foto). Ik heb gisteren snelcement gebruikt, maar dat helpt helemaal niets. Dit was een tip van een medewerker van Karwei.
Ik denk dat je beyond repair bent. Die ondergrond/basis is niet goed.

Dus alle tegels eraf, ook die eronder zitten, ondergrond stevig, schoon en recht maken en dan opnieuw tegelen en voegen.

Met beetje geluk kun je de tegels hergebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door Sethro op 10-06-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:05
Die zijn nooit goed geplaatst geweest (enkel een cirkel in het midden maakte contact), waardoor er vocht onder kan komen en elke keer het vriest er meer tegels loskomen en de schade steeds groter wordt.
Met ^, helemaal opnieuw beginnen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete1
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik baal er wel een beetje van, want blijkbaar ben ik beyond repair. Ik ben zelf niet zo handig, dus ik moet een vakman inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Pete1 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:13:
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik baal er wel een beetje van, want blijkbaar ben ik beyond repair. Ik ben zelf niet zo handig, dus ik moet een vakman inschakelen.
Ik zou er gewoon is aan beginnen. Zo moeilijk is het allemaal niet en zodra het af is heb je iets om trots op te zijn!

En als je ergens tegenaan loopt dan laat je dat hier gewoon weten en komen we er altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-09 13:33

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Pete1 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:13:
Je zou er van versteld staan hoe veel je zelf kan doen met een klein beetje opzoekwerk.
Begin met het uitbreken en dan volgt de rest wel.
Persoonlijk zou ik ook gewoon opnieuw beginnen al dan niet met nieuwe tegels.
Een tegelsnijder kan je makkelijk huren en na de eerste paar tegels snap je de werking ook wel.

learning every day.

Pagina: 1