Ik zoek een gesealde kist voor mijn TCG kaarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-09-2024
Mijn vraag
Zoals de titel het zegt ik zoek een bepaalde kist die gesealed is ivm ik paar maanden naar buitenland ga en ik kan de kaarten opslaan bij iemand maar die heeft helaas silvervisjes dus ik zoek een gesealde box waar ik het in kan doen weet jullie iets?

Ik heb wel wat militaire containers gevonden maar die komen ook beetje groot of te duur staan haha

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 09:09
Vacuummachine aanschaffen en dichtsealen.

Of dit artikel lezen en het probleem op gaan lossen https://www.milieucentraa...ervisjes-en-papiervisjes/

[ Voor 65% gewijzigd door Toerq op 02-06-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Voerton, 60 liter, 35 euro en lucht en waterdicht..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
hoe duur is een vacuum machine .. ik had zelf dit in gedachten https://www.decolis.nl/100Lvatgem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Ronald.42 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:42:
Voerton, 60 liter, 35 euro en lucht en waterdicht..
kan hij daarna in een opslag unit ? zonder dat de kaarten eraan gaan? gaat niet om 5 doosjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
W4R71G3R schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:46:
[...]

kan hij daarna in een opslag unit ? zonder dat de kaarten eraan gaan? gaat niet om 5 doosjes
Die tonnen zijn goed dicht.

Je zou er even wat van die zakjes vochtvreter in kunnen gooien zodat ook het laatste vocht weg is.
Silicagel of hoe heet het?

Ik gebruikte ze altijd voor voer en dat stond gewoon in een afdak maar bleef kurkdroog en de deksel moest je er altijd echt uit trekken die zoog gewoon vast.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Ronald.42 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Die tonnen zijn goed dicht.

Je zou er even wat van die zakjes vochtvreter in kunnen gooien zodat ook het laatste vocht weg is.
Silicagel of hoe heet het?

Ik gebruikte ze altijd voor voer en dat stond gewoon in een afdak maar bleef kurkdroog en de deksel moest je er altijd echt uit trekken die zoog gewoon vast.
Ja ik heb er 1 voor het voer van me hond voorheen voor de koekjes van de hond maar ik hoop dat ik alles erin kan doen https://voertonnen.nl/200-liter-voerton-grijs/ ik kijk nu naar deze maar ik moet kijken wat de diameter van de deksel is ivm anders de boxen er niet inpassen en denk je dan dat ik het gewoon in die unit kan neerzetten? die gaat tijd tot tijd open maar denk dat de temps wel normaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
W4R71G3R schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:52:
[...]

Ja ik heb er 1 voor het voer van me hond voorheen voor de koekjes van de hond maar ik hoop dat ik alles erin kan doen https://voertonnen.nl/200-liter-voerton-grijs/ ik kijk nu naar deze maar ik moet kijken wat de diameter van de deksel is ivm anders de boxen er niet inpassen en denk je dan dat ik het gewoon in die unit kan neerzetten? die gaat tijd tot tijd open maar denk dat de temps wel normaal zijn
Ik zou niet weten wat er mee moet gebeuren.
Zet je bovenin even een bakje met van die silicagel zakjes voor eventueel condens bij hevige temperatuur wisselingen op te vangen.
Lijkt mij veilig als het ergens binnen in een unit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Ronald.42 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Ik zou niet weten wat er mee moet gebeuren.
Zet je bovenin even een bakje met van die silicagel zakjes voor eventueel condens bij hevige temperatuur wisselingen op te vangen.
Lijkt mij veilig als het ergens binnen in een unit staat.
ja oke want ik ben daar zelf niet voor ruime 3-6 maanden vandaar xD dus ik kan niet dingen gaan aanpassen ( ik ga die man morgen maar even bellen kijken wat de diameter is )

[ Voor 6% gewijzigd door W4R71G3R op 02-06-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zilvervisjes zijn niet zo erg (tenzij in grote getalen).
Papiervisjes die eten wel graag alles op.

TCG kaarten kan je gewoon in diepvries zakjes (met zo'n zipper) sealen lijkt mij.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:50
Past dit niet in Mepal dozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

bonzz.netninja

Niente baffi

paar goede tupperware dozen en je bent toch ook helemaal klaar?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

+1 voor de voerton/kano-ton met daarin een vochtvreter.

Als het luxe mag dan is een Pelicase in zeer veel maten verkrijgbaar met allerlei oplosingen om dingen in te bewaren zoals foam inlays voor camera lenzen et cetera.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:10
Hoi topic opener,
Ik lees dit zo en vraag me dan af:
- tcg staat voor trading card game ofzo?
- zo ja, dan kan ik me bij het lezen van je verhaal zo voorstellen dat jouw kaarten behoorlijk wat waard zijn, zeldzaam zijn of emotionele waarde hebben, klopt dat?
- je gaat een paar maanden naar het buitenland en je kan de kaarten "opslaan" bij iemand.
- en het grootste probleem in dat geval zijn die grijze dingetjes die af en toe over de muur kruipen en papiertjes eten? Dat kan je met ikea seal zakjes prima oplossen.

Wat nou als er brand uitbreekt, het dak van je vriend ineens lekt, de dijken breken en de boel ineens zeiknat wordt, je vriend toch niet zo betrouwbaar is als dat jij dacht...you name it.
Indien die kaarten zo belangrijk voor je zijn en mogelijk een aanzienlijke waarde hebben, breng ze onder bij een kluis (e.g. dnk.). Dan heb je geen last van zilvervisjes, andere rare dingen en een veilige plek waar niemand behalve jij bij kan. En daar bovenop ben je dan ook verzekerd voor allerlei ellende.

Dat is het eerste wat er in mij op kwam 😊

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 03-06-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
heb het nu opgelost me duurdere sealed boxes gaan bij familie in huis staan rest dat niet zo enorme waardes heeft rond de 1-200 euro per kaart die blijven in de loods xD maar heb 4 nieuwe chests gekocht van pokemon waar ik extra veel kaarten in kan doen dus die blijft sealed en daarnaast neem ik me graded kaarten gewoon mee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

BaRF

bijna kerst

en het is "mijn" of "m'n". niet "me" ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:40

OmeJoyo

This is me

Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een zilver/pappier-visje heb gevonden in de Ikea Samla's die op zolder en in de garage staan met deksel erop. Al zou je daar een randje tape omheen trekken dan komen ze er al zeker niet meer in. Doe dan alles in zip a locks (ook Ikea) en dan is het geheel onmogelijk en ben je voor een paar Euro klaar.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
OmeJoyo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:02:
Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een zilver/pappier-visje heb gevonden in de Ikea Samla's die op zolder en in de garage staan met deksel erop. Al zou je daar een randje tape omheen trekken dan komen ze er al zeker niet meer in. Doe dan alles in zip a locks (ook Ikea) en dan is het geheel onmogelijk en ben je voor een paar Euro klaar.
ja maar mijn familie heeft geen zin om paar kilo aan kaarten mee naar zolder te sjouwen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:40

OmeJoyo

This is me

W4R71G3R schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:05:
[...]

ja maar mijn familie heeft geen zin om paar kilo aan kaarten mee naar zolder te sjouwen xD
Dat is toch ook helemaal mijn punt niet?

Dat is dat er goedkope manieren zijn om ze veilig te stellen. Als je ze ergens anders gaat stallen moet je toch ermee slepen sowieso.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik dacht zelf direct aan een (dichte) Euronorm bak met deksel: https://www.google.com/se...q=euronorm%20bak%20deksel. Dit is met doosjes makkelijker te vullen dan een tonnetje.
Maar denk inderdaad aan meer risico's zoals in bovenstaande posts aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Cheesy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:14:
Ik dacht zelf direct aan een (dichte) Euronorm bak met deksel: https://www.google.com/se...q=euronorm%20bak%20deksel. Dit is met doosjes makkelijker te vullen dan een tonnetje.
Maar denk inderdaad aan meer risico's zoals in bovenstaande posts aangegeven.
ik had nu nog 4 extra chests besteld van die tins die groter zijn dan de grootste tins en daar kan ik veel bulk in doen en die bulk is niet alleen paar cents maar ook 2-8 euros
die lage bedragen gingen ook omhoog binnen bepaalde tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:36
W4R71G3R schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:05:
[...]

Dat hoeft je familie toch ook niet te doen, dat kan je toch prima zelf even? 8)7

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

W4R71G3R schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:06:
[...]

ik had nu nog 4 extra chests besteld van die tins die groter zijn dan de grootste tins en daar kan ik veel bulk in doen en die bulk is niet alleen paar cents maar ook 2-8 euros
die lage bedragen gingen ook omhoog binnen bepaalde tijd
Chests tins bulk?

Waar hebben we het precies over? Als het overigens om honderden kaarten gaat van 50-100€ per stuk zou ik best ff paar keer naar zolder lopen hoor ;)

Kanoton is prima. Als die gewoon dicht zit ben je er, eventueel met wat silicagelkorrels erin voor als je hem in vochtige lucht sluit.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Boudewijn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Chests tins bulk?

Waar hebben we het precies over? Als het overigens om honderden kaarten gaat van 50-100€ per stuk zou ik best ff paar keer naar zolder lopen hoor ;)

Kanoton is prima. Als die gewoon dicht zit ben je er, eventueel met wat silicagelkorrels erin voor als je hem in vochtige lucht sluit.
karton is niet handig met silvervisjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4R71G3R
Rensjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Dat hoeft je familie toch ook niet te doen, dat kan je toch prima zelf even? 8)7
ik ben dan al weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

W4R71G3R schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:37:
[...]

karton is niet handig met silvervisjes
Kanoton. Niet karton.