DJ set opnemen - DJM verbinden met Mac via USB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satchel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik probeer een DJ set op te nemen door mijn DJM 900 NXS te verbinden met mijn iMac m1 (24inch).
Ik gebruik hiervoor de USB-B aansluiting op mijn mixer: deze verbind ik via USB-C aan mijn iMac.
Vervolgens probeer ik met Audacity de mix op te nemen, maar er komt geen geluidsignaal binnen op de iMac.
...

Ik heb de laatste Pioneer firmware geinstalleerd (en ge-deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd).
Ik heb gecheckt of de mixer, de driver en audacity op dezelfde bitrate zitten (en op verschillende bitrates getest)
Ik heb meerdere opname kanalen geprobeerd bij de driver-instellingen (REC out, DIG, etc) en op de mixer.

...

De DJM wordt wel herkend door de iMac en ik kan deze dus ook selecteren als input bron in de instellingen.
Alleen wanneer ik bij de Audio MIDI Setup instellingen kijk van de iMac, dan valt het me op dat de 'slider' van de 'primary stream' en alle subkanalen op 0,0 staan en ik deze sliders ook niet kan aanklikken omdat ze uit gegrijsd zijn.
Hier ligt misschien het probleem wel ten grondslag, maar ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd.
Verschillende fora's van o.a. Pioneer gelezen en ik kom er nog steeds niet uit.

Kan iemand me hiermee verder helpen?
Is het uberhaupt mogelijk om op deze manier muziek op te nemen op je computer?