-
[ Voor 101% gewijzigd door Lisa_3 op 12-06-2024 23:00 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Lisa_3 op 12-06-2024 23:00 ]
[ Voor 11% gewijzigd door EiT op 02-06-2024 12:03 ]
Druk en zetfouten voorbehouden.
Dat is wel heel jammer, je moet jezelf niet nodeloos omlaaghalen. Is dat voor jou de belangrijkste reden om een bachelor's te willen hebben of zijn er nog andere afwegingen?Lisa_3 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:00:
Ik voel me nogal minderwaardig dat ik alleen maar een AD heb, maar verder gaan in combinatie met een voltijdse job lijkt me heel pittig.
Saved by the buoyancy of citrus
Dit is wel heel kort door de bocht geredeneerd. Alsof een studie geen verbreding en andere inzichten kan brengen.. Als we het omdraaien is er ook geen garantie dat de economie blijft draaien zoals het nu doet.jnr24 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:18:
Nee geen studie doen. Iedereen 'praat het je aan' (je werkgever, de studieaanbieders) Het is voor hen voordelig en zelfs winstgevend zonder enkel nadeel.
Prima als iemand een hbo/master heeft op z'n 25e (waar je ook al geen garantie bij krijgt), maar als je dit achteraf allemaal bij elkaar moet sprokkelen terwijl de banen voor het oprapen liggen dan staat dat gewoon niet naar verhouding. Je moet 4 jaar lang een parttime 'baan' erbij draaien die je alleen maar geld kost, 0 garantie, misschien een tikje beter salaris later, misschien ook wel niet omdat je de komende 4 jaar achterblijft door de drukke studie. De kans dat het niet lukt door burn-out of depressie is er ook.
Je kan nog beter een baan van 16u erbij zoeken en dat geld heel verstandig beleggen of in een huis stoppen.
Als je echt maar dan ook echt niet verder komt met wat je nu hebt dan moet je gewoon ergens anders gaan zoeken. Dat kan ik aanraden, altijd verder kijken. Een groeiend bedrijf waar jij in de boekhouding helpt en uiteindelijk een managementfunctie krijgt, misschien struikel je wel door naar een managementfunctie inkoop of filliaalmanager.
Have you tried turning it off and on again?
Hier precies andersom. 40u werken, vader geworden, prima sociaal leven, sport veel, en tussendoor een WO bachelor in 4 jaar afgerond. Plan was 6, maar het ging wel lekker. Recent aan de volgende begonnen (hoef geen master in dit vakgebied en deze nieuwe opleiding lijkt me ook wel interessant). Kan gewoon dus. Misschien ben ik een uitzondering, maar het is dus niet uitsluitend kommer en kwel.Orangelights23 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:46:
Zeer pittig, weinig tot geen vrije tijd, sociaal leven bestaat niet meer, hobby’s worden verwaarloosd en bij ziekte heb je tweemaal druk.
Oftewel een korte samenvatting van mensen uit mijn netwerk die dit doen of gedaan hebben. Of het moet een duidelijk doel hebben en je vindt het geen probleem om jaren alleen maar te werken en studeren, maar ik kan me niet voorstellen waarom mensen dit zouden doen. Behalve workaholics.
Hoewel aardig bezig, denk ik dat je een uitzondering zal zijn. Met een jong kind heb je al geen leven meer, laat staan werk en studie. Mijn vrouw heeft haar PhD gehaald terwijl zij 40 uur werkte en wij toen nog twee kinderen hadden, die twee jaar waren bizar hectisch. Daarnaast ben ik een mentor voor CISO’s in Europa en velen doen iets vergelijkbaars, ik zou het echt niet aanraden als je je geestelijke gezondheid waardeertKurkentrekker schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:12:
[...]
Hier precies andersom. 40u werken, vader geworden, prima sociaal leven, sport veel, en tussendoor een WO bachelor in 4 jaar afgerond. Plan was 6, maar het ging wel lekker. Recent aan de volgende begonnen (hoef geen master in dit vakgebied en deze nieuwe opleiding lijkt me ook wel interessant). Kan gewoon dus. Misschien ben ik een uitzondering, maar het is dus niet uitsluitend kommer en kwel.
En nu niet denken dat ik een waardeloze vader ben, prio 1 is mijn gezin, daarna sporten, dan pas studie/werk.
Ach, ook die geestelijke gezondheid is wel in orde. Ik vind het juist ontspannend. Heerlijk als die kleine slaapt met een boekje in m’n kantoor lekker lezen. Wijntje erbij, me-time en je krijgt na een tijdje vanzelf een diploma.Orangelights23 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:34:
[...]
Hoewel aardig bezig, denk ik dat je een uitzondering zal zijn. Met een jong kind heb je al geen leven meer, laat staan werk en studie. Mijn vrouw heeft haar PhD gehaald terwijl zij 40 uur werkte en wij toen nog twee kinderen hadden, die twee jaar waren bizar hectisch. Daarnaast ben ik een mentor voor CISO’s in Europa en velen doen iets vergelijkbaars, ik zou het echt niet aanraden als je je geestelijke gezondheid waardeert
Er zit ook wel een hoop nuance in hoeveel tijd je nu echt hebt. Is je baan wel echt 40 uur, of stiekem toch nog wel een uurtje hier en daar meer? Reistijd is ook een factor, genoeg mensen die gerust 10 uur per week in de auto zitten. In die tijd kan je al bijna een studie doen. En dan natuurlijk gezin, hobbies, etc. 55 tot 60 uur per week bezig zijn met werk en studie kan prima, maar je moet wel bewust je leven inrichten rond dat je het druk hebt (ik doe het zelf nu al drie jaar probleemloos).Orangelights23 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:34:
[...]
Hoewel aardig bezig, denk ik dat je een uitzondering zal zijn. Met een jong kind heb je al geen leven meer, laat staan werk en studie. Mijn vrouw heeft haar PhD gehaald terwijl zij 40 uur werkte en wij toen nog twee kinderen hadden, die twee jaar waren bizar hectisch. Daarnaast ben ik een mentor voor CISO’s in Europa en velen doen iets vergelijkbaars, ik zou het echt niet aanraden als je je geestelijke gezondheid waardeert
Dat verschilt ook best wel per studie, als je enkel boeken hoeft te lezen dan is het vaak een stuk flexibeler dan groepsprojecten. Dat laatste is in mijn ervaring wel echt een tijdvreter in deeltijd studies.Kurkentrekker schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:31:
[...]
Ach, ook die geestelijke gezondheid is wel in orde. Ik vind het juist ontspannend. Heerlijk als die kleine slaapt met een boekje in m’n kantoor lekker lezen. Wijntje erbij, me-time en je krijgt na een tijdje vanzelf een diploma.
Dan ben je gewoon gezegend met rustige kinderen en/of sterke vrouw, als je er twee hebt waarbij de eerste al wat extra aandacht nodig heeft en de tweede meer dan drie jaar zeer vaak krijsend wakker wordt liggen de zaken compleet anders. Bij ons was elk uur van de dag survival.Kurkentrekker schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:31:
[...]
Ach, ook die geestelijke gezondheid is wel in orde. Ik vind het juist ontspannend. Heerlijk als die kleine slaapt met een boekje in m’n kantoor lekker lezen. Wijntje erbij, me-time en je krijgt na een tijdje vanzelf een diploma.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq