Toon posts:

advies over hifi cd-player met goeie boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
na een maandje hard labeur wil ik wat doen met mijn centjes :)
Ik zit al een tijdje te denken om een CD-player met goeie boxen aan te schaffen.
Enig probleem is dat ik op audio-technisch vlak niet veel kaas gegeten heb :P
Nu had ik graag jullie advies over wat ik best neem.
Het liefst heb ik de cd-player in zo'n plat rechthoekig formaat (hifi formaat ?)
budget is +- 400

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wil je nou een cd-speler van 400 gulden hebben, of wil je een complete installatie met versterker en speakers en cd speler voor 400 gulden hebben? Dat laatste gaat namelijk niet echt lukken (nieuw).

Voor 400 piek kan je een minisetje kopen, met alles erop en eraan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

hifi zegt niets over het uiterlijk

Hifi is zegt iets over het frequentiebereik. 400 gulden is erg minimaal. Een CD speler moet goed lukken voor dat geld. Maar dan heb je nog geen speakers.

Verwijderd

Wat voor een apparatuur heb je nu?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 10 september 2001 14:30 schreef taranis het volgende:
Hoi
Ik zit al een tijdje te denken om een CD-player met goeie boxen aan te schaffen.
Het liefst heb ik de cd-player in zo'n plat rechthoekig formaat (hifi formaat ?)
budget is +- 400
ik denk dat je toch minstens 1 van deze 2 dingen aan moet passen :+
of bedoelde je een discman? :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
momenteel heb ik een crappy draagbaar philips cd-spelertje
ik zou dus voor 400 een cdspeler MET boxen willen

Verwijderd

dat word dan zoieso geen hifi(een naam voor hoge kwaliteit audio) voor 400 gulden kom je echt nergens, neem dat van mij aan. ik heb pas voor 400 2 speakers gekocht, en verder niks, en dat is al heel goedkoop....

Verwijderd

Topicstarter
euhm zien jullie mijn euro teken niet ?
dus in nlg 800 ? en in bef 16000fr

sorry voor de verwarring :(

Verwijderd

ook voor dat geld kom je niet echt ver, maar je kan nu in ieder geval iets kopen waar geluid uit komt(wat voor geluid hebben we het dan niet over)

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij een setje aanbevelen ?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kan niet zomaar speakers op een cd-speler aansluiten, moet iig eerst nog een versterker tussen.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 16:31 schreef taranis het volgende:
kan iemand mij een setje aanbevelen ?
een cdspeler, versterker en boxen voor Fl 800?
No offence, maar dat is voor kwaliteits audio zeer weinig geld.

Stap eens binnen bij de plaatselijke bcc en kijk bv naar pioneer. Dat is goed en goedkoop. Speakers moet je er dan wel met een vergrootglas bij gaan zoeken, tenzij je genoegen neemt met boekenplank speakers. Eltax heeft daar een model van rond de 125 per set meen ik.

Ter info: een beetje kwaliteit cdspeler kost +/- Fl 500.
Een amp al snel Fl 800, en speakers moet je toch zo ronde de Fl 500 per stuk rekenen. Maar dan heb je wel kwaliteit waar je jaren plezier van hebt.

Goedkoop kan wel, maar dan zit je of sneller met kapotte spullen, of je krijgt spijt dat je toch niet dat iets duurdere ding genomen hebt.

Verwijderd

Een Aiwa setje is wel aardig voor dat geld. www.aiwa.nl

• Opa
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 10 september 2001 14:30 schreef taranis het volgende:
Hoi
budget is +- 400
Sony CDP XE330 f 279 (cracking player with weighty, musical presentation)
Cambridge Audio A1 Mk II versterker f 229
Eltax Monitor 3 f 299. (Cohesive sounding, strong on rhythm, great buy @130£)

Grand total of: f 807. Het kan dus wel.

Heb je al een goede versterker, dan wordt het nog mooier:

Sony CDP XE530 (leest CD-txt en heeft extra digi coax uit) f 379.
Eltax Liberty 5+ f 359 (expressive and exciting, excellent speakers for the money--200£)

(alles richersounds.nl)

Bij de weg, ik heb dus zelf de Sony CDP XE330 (optisch aangesloten op Yamaha RXv595a) en het is inderdaad een geweldenaar.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 10 september 2001 16:44 schreef froppie het volgende:

[..]

een cdspeler, versterker en boxen voor Fl 800?
No offence, maar dat is voor kwaliteits audio zeer weinig geld.

Klopt! maar het kan wel.

Ter info: een beetje kwaliteit cdspeler kost +/- Fl 500.
Een amp al snel Fl 800, en speakers moet je toch zo ronde de Fl 500 per stuk rekenen. Maar dan heb je wel kwaliteit waar je jaren plezier van hebt.

Bull!

Goedkoop kan wel, maar dan zit je of sneller met kapotte spullen, of je krijgt spijt dat je toch niet dat iets duurdere ding genomen hebt.

Je hoeft geen dùre spullen te kiezen, als je maar goede spullen kiest.
Nog een advies: Stap de Bruna binnen en koop de "What Hi*Fi? Sound and Vision".

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Net als of de bladen altijd gelijk hebben, als er staat dat yoko rulez koop je dat dan ook ????

Verder kost een beetje een fatsoenlijk speler NIEUW ongeveer 500, aanbiedingen daargelaten.

Verwijderd

FF relatieveren ivm mensen die BULL lopen te roepen:

Ja natuurlijk kun je voor FL 800 een audio setje samenstellen.

Maar alle waar naar zijn geld.

Jij raad een sony cdspeler aan, en dat vind ik dan weer een slecht idee. De spelers die ik goed vind kosten nu eenmaal 500 of meer. Ik ben gewoon een verwend kereltje :)

Als taranis genoegen neemt met sony kwaliteit dan is het setje dat jij voorstelt een leuk begin.

Persoonlijk zou ik meer investeren in een goede cdspeler en minder in de amp/speakers. Een goede bron is het halve werk, veel vermogen is ook niet nodig tenzij je erg hard wilt spelen en bij speakers is de plaatsing het belangrijkst.

Allemaal de bullsh*t in de cut/past buffer? mooi dan mag er weer gereplyed worden :)

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 10 september 2001 17:46 schreef froppie het volgende:

Jij raad een sony cdspeler aan, en dat vind ik dan weer een slecht idee. De spelers die ik goed vind kosten nu eenmaal 500 of meer. Ik ben gewoon een verwend kereltje :)
Als taranis genoegen neemt met sony kwaliteit dan is het setje dat jij voorstelt een leuk begin.

quote van taranis:"Enig probleem is dat ik op audio-technisch vlak niet veel kaas gegeten heb". Dan ga ik de goede jongen geen Linn Genki aanbevelen, maar een Sony. Overigens hebben mijn ouders en mijn broer een Sony van 10 jaar oud en still going strong, wb kwaliteit

Persoonlijk zou ik meer investeren in een goede cdspeler en minder in de amp/speakers. Een goede bron is het halve werk, veel vermogen is ook niet nodig tenzij je erg hard wilt spelen en bij speakers is de plaatsing het belangrijkst.
eplyed worden :)
Ik weet dus niet wat voor versterker taranis nu heeft, maar zo een Cambridge Audio is zeker geen buk-amp, zéker niet voor dat geld. 30 watt lijkt mij niet overdreven veel.
En sorry dat ik het zeg, maar als je geen hardcore audiofiel bent, zoals taranis, klinkt een setje eigenlijk sowieso goed, als het goed beoordeeld wordt in een HiFi blad. Noemen ze psychologisch voordeel. :P

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 17:57 schreef victorvo het volgende:

Ik weet dus niet wat voor versterker taranis nu heeft, maar zo een Cambridge Audio is zeker geen buk-amp, zéker niet voor dat geld. 30 watt lijkt mij niet overdreven veel.
30 is ook meer dan genoeg.
En sorry dat ik het zeg, maar als je geen hardcore audiofiel bent, zoals taranis, klinkt een setje eigenlijk sowieso goed, als het goed beoordeeld wordt in een HiFi blad. Noemen ze psychologisch voordeel. :P
Dan zijn we het daarover eens :)

• Jag
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op maandag 10 september 2001 17:46 schreef froppie het volgende:
FF relatieveren ivm mensen die BULL lopen te roepen:

Ja natuurlijk kun je voor FL 800 een audio setje samenstellen.

Maar alle waar naar zijn geld.

Allemaal de bullsh*t in de cut/past buffer? mooi dan mag er weer gereplyed worden :)
Maak daar maar de copy/paste buffer van . Als je eerst cut, en dan replied, staat er zo weinig :P.

Maar ff over jouw advies: i couldn't agree less! Een goede bron is het halve werk is echt van die audiofiele onzin. Gebasseerd op de wijsheid "garbage in, garbage out". Waaruit zou volgen dat je vooral je budget in de bron moet steken. Echt onzin, want dat volgt er helemaal niet uit.
Het verschil in geluid tussen een goede cd speler en een dure is VEEL minder dramatisch als tussen een goedkope en dure luidspreker. Een goedkope luidspreker klinkt vaak echt heel beroerd, terwijl het met cd spelers zo is dat je met je billen bji elkaar geknepen zit te luisteren om verschillen te kunnen ontdekken. Voor versterkers bijna net zo.

Ik zou ergens een versterker van zolder proberen te plukken. Daarbij een goedkope cd speler van 200,- kopen, en dan twee DM303s erbij kopen van B&W.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 10 september 2001 20:55 schreef Jag het volgende:
Ik zou ergens een versterker van zolder proberen te plukken. Daarbij een goedkope cd speler van 200,- kopen, en dan twee DM303s erbij kopen van B&W.
Een versterker van zolder plukken is natuurlijk ook niet echt handig. Je kan nog zulke goede speakers hebben, een slechte (of kapotte) versterker zal daar niets mee aan kunnen.

Het komt er op neer dat een setje zoals ik eerder aangaf honderd keer beter is dan een Aiwa minisetje met bijpassende bordkartonnen speakertjes.
Nog een stap verder kom je bij NAD, Linn, KEF, Arcam terecht maar als je een budget van 800 hebt is dat gewoon niet haalbaar.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 10 september 2001 21:01 schreef victorvo het volgende:

[..]

Een versterker van zolder plukken is natuurlijk ook niet echt handig. Je kan nog zulke goede speakers hebben, een slechte (of kapotte) versterker zal daar niets mee aan kunnen.

Het komt er op neer dat een setje zoals ik eerder aangaf honderd keer beter is dan een Aiwa minisetje met bijpassende bordkartonnen speakertjes.
Nog een stap verder kom je bij NAD, Linn, KEF, Arcam terecht maar als je een budget van 800 hebt is dat gewoon niet haalbaar.
Ach, de oude philips/JVC/pioneer receiver van je ouders (die uiteraard nog zilverkleurig is :+), gecombineerd met de goedkoopste cd speler van kenwood/philips/pioneer/sony en twee mooie speakers van 300 piek per stuk, gaat mooier klinken dan welk setje dat effectief 880 (jawel, 400 x 2 + 10% :P) piek kost dan ook hoor.

Voor aanraders voor speakers in die klasse moet je maar een van 15 topics van Da_man lezen :). houd de mission m73, B7W dm303 en Chario syntar100 als mijn tips in het achterhoofd :). De cd speler maakt het geen ruk uit welk merk je koopt, in die klasse. Ik zou zelf een kenwoodje nemen (zou niet weten waarom btw :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 10 september 2001 23:55 mijmerde JvS over die goede oude tijd:

[..]

Ach, de oude philips/JVC/pioneer receiver van je ouders (die uiteraard nog zilverkleurig is :+)
Check!

Mijn zwager heeft nog steeds zijn zilveren JVC JA-S44 uit 1978. Kocht hij tweedehands in 1981 toen hij zestien was.
Met tuimelschakelaars natuurlijk. Heeft hij op een paar Chario zuilen aangesloten.

Die volumeschuif komt dus nooit verder dan één vijfde en dan heb je het gevoel alsof het plafond instort. (hoekhuis) :)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 20:55 schreef Jag het volgende:

Een goede bron is het halve werk is echt van die audiofiele onzin. Gebasseerd op de wijsheid "garbage in, garbage out". Waaruit zou volgen dat je vooral je budget in de bron moet steken. Echt onzin, want dat volgt er helemaal niet uit.
Het verschil in geluid tussen een goede cd speler en een dure is VEEL minder dramatisch als tussen een goedkope en dure luidspreker. Een goedkope luidspreker klinkt vaak echt heel beroerd, terwijl het met cd spelers zo is dat je met je billen bji elkaar geknepen zit te luisteren om verschillen te kunnen ontdekken. Voor versterkers bijna net zo.
Jij hebt jouw mening, ik de mijne.
Ik ga daar verder niet over ruzien, ik ben verwend met de aparatuur die ik kan/mag gebruiken.

:)
Pagina: 1