Buitenkraan niet recht op muurplaat te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ververj001
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-09 21:21
Beste mede Tweakers,

Ik plan al een aantal dagen om een buitenkraan aan te leggen in onze achtertuin.

Het plan is; water afsplitsen (met een T splitsing uit onze meterkast). Dan met 15mm pijpen de kruipruimte in te gaan. Daar via een kunststof flexibele waterleiding helemaal naar achteren te gaan. Eenmaal aangekomen achter komt er een verbinding te zitten nog in de kruipruimte op een rood koperen leiding, welke vervolgens naar buiten gaat en dan omhoog in een muurplaat. Op die muurplaat zit vervolgens de kraan.

Maar nu komt het. Ik heb gisteren alle spullen gehaald bij de Hornbach. Ik werd daar goed geholpen met nog wat tips en zelfs andere aanbevelingen welke beter zouden werken. Nu was ik even aan het kijken hoe alles in elkaar schuift voor ik aan de slag ga. Wat ik onder andere dus deed is de kraan op de muurplaat schroeven, echter kom ik tot de ontdekking dat die niet zichzelf recht vastdraait op de muurplaat. De buitenkraan komt volledig vast te zitten na 5 complete rondjes en dan op drie kwart van het 6de rondje. Echter als ik hem drie kwart terug draai (dat die recht zit), zit de kraan wel heel erg los en wiebelt die zelfs. En door draaien (met gereedschap) om recht te zitten op het 6de rondje heb ik het gevoel dat ik heel het zooitje kapot draai. Het zit echt muur vast na 5 en drie kwart rondje.

Nu las ik dat Loctite 55 kan werken, maar werkt dit ook om een kraan vast en water dicht te maken met normaal (zonder iets er tussen) nog met drie kwart rondje te gaan? Of heb ik perongeluk een muurplaat of kraan gekocht die niet goed bij elkaar passen (zijn beide van Bonfix merk).

Hieronder wat foto’s van hoe het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP3iVOBFiIyJ1GQf1J_Pac7l3IY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htxYhzp4GUopxDu8jgsCUPxk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XE6MbAVfnYUDnI7lzRwf6q5LRbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJG29YThMZEgzUjsXGQUouOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEFU_8vl2ummMx73V1tLzptKJ9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7Xx2l2b9MkrSkYo6ARqktpj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, voor ik het zooitje op de muur zet :)

Groetjes
Jasper

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:01
Hoort daar geen teflon tape tussen die ervoor zorgt dat je net wel goed uitkomt?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ververj001
Op het moment dat ik die aansluit buiten gaat dat er inderdaad tussen. Maar werkt dat goed genoeg denk je het spul al bij 5 rondjes helemaal vast te zetten. Want nu zonder tape zit het echt enorm los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Loctite 55 om het kraan deel wikkelen.
en dan vast draaien..
en stoppen op het 5de rondje

gaat prima werken, daar is het spul voor gemaakt.
je zal even moeten testen hoeveel windingen je nodig hebt.
ik denk tussen de 8 en 13

[ Voor 43% gewijzigd door jack zomer op 02-06-2024 09:43 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:02
Eens met @No Hands, hier hoort een afdichtingsmiddel tussen. De loctite 55 die je zelf voorsteld werkt heel fijn, ook bij 5 rondjes. Wat duurder dan teflon, maar veel vergevingsgezind er.

Waarom de kraan nu los zit is omdat er speling zit tussen de binnen en buitendraad zodat daar een afdichting tussen past. By design dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ververj001
Dank jullie allemaal al voor de snelle reacties zo op de zondagmorgen. Dan stap ik zo in de auto om loctite te gaan halen en laat weten hoe het is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 11:27
ververj001 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:41:
Dank jullie allemaal al voor de snelle reacties zo op de zondagmorgen. Dan stap ik zo in de auto om loctite te gaan halen en laat weten hoe het is gegaan.
Loctite 55 is the way to go! Die kan je zelfs nog een stukje terug draaien. Maar handigste is even zonder Loctite te kijken hoe vaak je kan draaien en dat die recht uitkomt. Dan hoef je iig niet terug te draaien.
En de draad op de kraan opruwen met een zaagje, vijl, tang oid zodat de Loctite beter blijft zitten. Goed op de draairichting letten. Staat op de verpakking ;). Succes!
Pagina: 1