Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-06-2024
Hallo,

Wij willen onze zolder mooi afwerken. Nu hebben wij lelijke zolderkappen van gips/spaanplaat. Hier zitten veel gaten in voor onder andere schroeven.

Het afwerken met stucplaten en dit laten stuccen vonden wij te duur, dus gaan wij dit laten schilderen.

Maar ik wil deze gaten eerst dichten zodat dit minder te zien is na het verven.

Kan dit met plamuur van Red devil (one time)? Of moet ik hier iets anders voor gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4n1v4scDP-8EqgZGlIRRbAPfeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nyFcaL3tgMT5jacRrzystLR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBUcHPsVSqbJngrFAS6klkcHr28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cn9bphkQonxvpf309j14gUZC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
Lijkt erg op spaanplaat. Dus gewoon een simpele hout plamuur gebruiken. Bv Alabastine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:24
Acrylaatkit kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
Top, dankje! Jullie zijn niet bekend met one time van red devil? Heb daar nog veel van liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-05 17:06
Icedlemon schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:19:
Kan dit met plamuur van Red devil (one time)? Of moet ik hier iets anders voor gebruiken?
Toepasbaar voor pleister-, stuckwerk, gipsplaten en -blokken, kalk en zandsteen, hout, zacht- en hardboard.
Red Devil kan voor het opvullen van hout gebruikt worden, dus als je dat al hebt liggen dan zou ik het zeker gebruiken.
Mogelijk moet je het na drogen vlakschuren en nogmaals aanbrengen en weer schuren voor een mooi resultaat, maar dat geldt eigenlijk voor de meeste plamuurvarianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Icedlemon schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:19:
Wij willen onze zolder mooi afwerken. Nu hebben wij lelijke zolderkappen van gips/spaanplaat. Hier zitten veel gaten in voor onder andere schroeven.
Het afwerken met stucplaten en dit laten stuccen vonden wij te duur, dus gaan wij dit laten schilderen.
Het eerste wat ik mij af zou vragen wanneer ik met een zolder aan de gang zou gaan is: "In hoeverre is de zolder eigenlijk goed geïsoleerd?".
Zonder goede dakisolatie verlies je namelijk nogal wat warmte, met goed isoleren bespaar je nogal wat geld, wat je weer kunt gebruiken om de zolder mooi af te werken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
Denman_ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:42:
[...]

[...]

Red Devil kan voor het opvullen van hout gebruikt worden, dus als je dat al hebt liggen dan zou ik het zeker gebruiken.
Mogelijk moet je het na drogen vlakschuren en nogmaals aanbrengen en weer schuren voor een mooi resultaat, maar dat geldt eigenlijk voor de meeste plamuurvarianten.
Met hoeveel mm kan ik dit het beste opschuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Yaksa schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Het eerste wat ik mij af zou vragen wanneer ik met een zolder aan de gang zou gaan is: "In hoeverre is de zolder eigenlijk goed geïsoleerd?".
Zonder goede dakisolatie verlies je namelijk nogal wat warmte, met goed isoleren bespaar je nogal wat geld, wat je weer kunt gebruiken om de zolder mooi af te werken.
Wat een rare wending, daar gaat het toch helemaal niet over nu?

On topic: Renoband of ander vulmiddel en daarna sauzen is prima. Latex spuiten is misschien nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Anoniem: 36835 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:57:
[...]Wat een rare wending, daar gaat het toch helemaal niet over nu?
Dat is geen rare wending, dat heet vooruit kijken.
Stel je wil over 4 jaar een warmtepomp, dan moet je de boel (meestal) eerst goed isoleren. Wanneer de zolder dan niet goed geïsoleerd is kan je dus opnieuw beginnen.
Als dit een huurhuis is dan loont het ook vaak om even na te gaan wat de verhuurder van plan is qua groot onderhoud en de daarbij horende isolatie. Ik heb meegemaakt dat mensen de zolder van een huurhuis helemaal hadden opgeknapt en dat ze minder dan een jaar later de boel weer af konden breken omdat de verhuurder groot onderhoud op alle zolders ging doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Yaksa schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:03:
[...]

Stel je wil over 4 jaar een warmtepomp, dan moet je de boel (meestal) eerst goed isoleren. Wanneer de zolder dan niet goed geïsoleerd is kan je dus opnieuw beginnen.
Als dit een huurhuis is dan loont het ook vaak om even na te gaan wat de verhuurder van plan is qua groot onderhoud en de daarbij horende isolatie. Ik heb meegemaakt dat mensen de zolder van een huurhuis helemaal hadden opgeknapt en dat ze minder dan een jaar later de boel weer af konden breken omdat de verhuurder groot onderhoud op alle zolders ging doen.
"Opnieuw beginnen". Heb je enig idee wat een paar gaatjes plamuren, een pot latex en een ochtendje rollen kost? Bovendien, wie wil er over 4 jaar nou een warmtepomp als die verplichting vanuit de overheid niet meer geldt?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 02-06-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
Yaksa schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:03:
[...]

Dank voor het meedenken. Het is nieuwbouw, dus dat zal meevallen. Daarnaast is er ook een bepaald budget en kan niet alles in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedlemon
Anoniem: 36835 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Wat een rare wending, daar gaat het toch helemaal niet over nu?

On topic: Renoband of ander vulmiddel en daarna sauzen is prima. Latex spuiten is misschien nog mooier :)
We gaan het inderdaad laten latex spuiten, hele woning wordt gedaan. Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1