Bij deze bevestigd. Ik heb het ook gelezen. Je kan er beter niet meer dan 320 MB in stoppen onder Windows 98 SE.
Gemeten van 64 MB naar 320 MB lopen de prestaties (gemeten met sysmark 2001) op met 11%. Dezelfde verbetering wordt gehaald met 64 MB -> 128 MB. 192 MB en 256 MB hebben beiden een prestatieverbetering van 9% t.o.v. 64 MB.
Hoger dan 384 MB levert zelfs slechtere prestaties dan alles wat daaronder zit, met 448 MB zelfs nog maar 2% verbetering t.o.v. 64 MB.
Tot slot wil ik even zeggen dat deze tests tot stand gekomen zijn op een MSI moederbord.
[Off-topic] Ik ben zelf van plan om 320 MB (256 MB bovenop mijn huidige 64 MB) omdat dat toch een prestatieverbetering heeft van 11%, maar dat je toch lekker veel geheugen hebt. [/Off-topic]
Om even terug te komen op de vraag. Ik heb zo n's gekeken naar alle cuv4x-* moederborden. Je hebt namelijk D, DLS, V, C, E en M. Maar ook zonder achtervoegsel is mogelijk. Alle mobo's ondersteunen maxima van 512 MB DIMM's, die kunnen draaien op 133 MHz. Maar hoeveel het maximum is hangt af van het aantal slots dat je hebt. 2 slots= 2x 512 MB= 1 GB max. 3 slots= 3x 512MB= 1,5 GB, enz. Let op: ook een 4- slots moederbord ondersteund maximaal 1,5 GB.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett