Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBrakbek
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 13:31
Ik heb de volgende setup.
Desktop (gaming pc ) 1X monitor Displayport. Vaste muis/keyboard
Mini desktop (voor de kindren) 1X monitor DP of HDMI. Wireless muis/keyboard
Werklaptop usb-c thunderbolt.

Wat ik zou willen is dat ik de werklaptop op beide schermen kan aansluiten zonder extra kabel gedoe. Dus met slechts 1 kabel (usb-c). Shared muis/keyboard is een leuke extra maar is niet echt nodig aangezien ik de wireless dongle van de mini desktop kan swappen.

Ik heb uiteraard zelf al een aantal KVM switchen opgezocht maar zit een beetje vast omdat ik schermen van 2 verschillende devices wil gebruiken. De oplossing is volgens mij 2 kvm switchen kopen en die dan in elkaar pluggen maar dit is iets duurder en verbruikt ook net wat meer stroom op jaarbasis. Heeft er iemand suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:51

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Waarom geen USB-C / Thunderbolt Dock? Dan kan je de USB-C kabel wisselen tussen de mini-pc en je laptop.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBrakbek
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 13:31
Het zijn eigenlijk 3 devices in totaal. En dan moet ik de thunderbolt dock in mijn desktop steken. Geen idee hoe dat werkt op vlak van gpu.

Maar ik heb denk ik wel een oplossing. Eenvoudig maar ik had er gewoon niet aan gedacht.
Gewoon een 2e schermpoort van de schermen gebruiken op een usb thunderbolt dock voor de werklaptop. Dan moet ik enkel op de schermen zelf de output wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Mijn setup thuis is ook op basis van 3 devices, daarvoor heb ik een Level1tech KVM switch gekocht (4x devices, 2x monitor, maar ze hebben ook andere configuraties).

De game pc zit rechtstreeks aangesloten met een 10gbs USB-C kabel in de pc, en met 2x display port naar de KVM-switch. De 1e werklaptop zit aangesloten op een USB-C (Thunderbolt) dock van HP, dus met een enkele USB-C kabel kan ik mijn laptop opladen en gebruiken.

De 2e werklaptop zit aangesloten op een andere USB-C (Thunderbolt) dock van HP, dus wederom met een USB-C kabel kan deze laptop opladen en gebruikt worden.

Met een simpele druk op de knop kan ik wisselen van device, en door het gebruik van de aparte docks behouden de laptops ten alle tijden een netwerk connectie (dus geen VPN issues).

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX