Digitale kanalen haperen na netwerk renovatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste Tweakers,

Heb een vraag.

Een jaar of twee hebben we in ons huis de netwerken gerenoveerd. Cat7 kabel verlengt en alles.

En deze week alles aangesloten op de switch.

Maar merken nu wanneer we kijken naar netflix of YouTube dat na een tijdje bijvoorbeeld het Hapert of Netflix stopt. .

Dit probleem konden we niet waar maken in alle tussentijd met wifi dat de tv op is aangesloten.
.waar kan dit aan liggen?

Situatie:
Een HP PoE switch 24 ports.
Momenteel alleen nog de modem en de tv direct op aangesloten. Beide apparaten staan aangesloten in de woonkamer.

Netwerk apparatuur staat in de kelder.

[ Voor 18% gewijzigd door theduke1989 op 02-06-2024 00:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:03
Begin eerst uit te leggen wat je allemaal hebt aangesloten en hoe. Voornamelijk je netwerk apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
corporalnl schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:31:
Begin eerst uit te leggen wat je allemaal hebt aangesloten en hoe. Voornamelijk je netwerk apparatuur.
Heb even de TS aangepast. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:27
Welk type HP Poe switch heb je ?

vanaf de 1800 reeks kan je inloggen in die dingen en bekijken hoe de status van een poort is ..
je kan per poort zien of ie fouten maakt , hoe de link status is ...

als je de juiste cat7 materialen hebt gebruikt werkt dat uitstekend... heb je bij kant-n-klaar kabeltjes de stekkers heb afgeknipt en met scotch-locks liggen prullen ben je voor lang vertrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ijske schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:20:
Welk type HP Poe switch heb je ?

vanaf de 1800 reeks kan je inloggen in die dingen en bekijken hoe de status van een poort is ..
je kan per poort zien of ie fouten maakt , hoe de link status is ...

als je de juiste cat7 materialen hebt gebruikt werkt dat uitstekend... heb je bij kant-n-klaar kabeltjes de stekkers heb afgeknipt en met scotch-locks liggen prullen ben je voor lang vertrokken :)
Heb de 26xx series genomen hier uit Nederland gekocht via tweakers. We wonen in Duitsland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPMVHBJdFCLwFPKOz-nsZXcPl8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPwtx0lvEE9X3ozo0LjIuXtn.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard Cat7 vanuit trommel. Alle kabels zijn wel door de muur gestukt(verputzt) wel zonder buis. Maar Elektriker heeft dit allemaal gedaan. De witte kabels zijn van bovenwoning / airbnb en de zwarte onder is van onze woning.

Heb twee swtiches genomen om echt gescheiden te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyjuYRftoRwQLIEN2f9ZOjzXhN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cTx3meRpfFrJvtRAW3dkDRX.jpg?f=fotoalbum_large
Gaat om dit model. Ik zal wanneer ik de helft van mijn IT room / werkkamer heb afgerond even dit proberen.

Is er een tool om in te loggen of gewoon naar de gateway pingen en inloggen?

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 02-06-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Heb je die HP switches al een factory reset gegeven om met een schone lei te beginnen?
Wellicht ook daarna de firmware nakijken en upgraden.

"Is er een tool om in te loggen of gewoon naar de gateway pingen en inloggen? "
Die switch krijgt via DHCP een ip adres. Dat ip adres kun je in een webbrowser ingeven en dan kom je in het webmenu.

"Heb twee swtiches genomen om echt gescheiden te houden."
Zonde van je geld. Met 1 switch en vlans had je hetzelfde bereikt.

[ Voor 56% gewijzigd door EverLast2002 op 02-06-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nja, ik heb geen zin om met vlans te werken.
Ik wil out-of-the-box dat wanneer een huurder zijn eigen modem aansluit hij daarop ook dat allemaal kan doen. Wat hij wilt. En niet bij mij ook nog eens. En als hij een foute instelling of est dan ook doorvoert het niet bij mij komt.

Was niet echt duur. 200€ voor beide met verzendkosten. Dus op zich prima.

Maar bedankt voor de tip. Zal wanneer de IT room klaar is eerst kijken en upgraden.als.dat er al is. Kan zijn na 2-3 jaar stil gestaan dat er ondertussen wat upgrades zijn.

Het is hier altijd zo. Heb gemerkt voor vandaag bijvoorbeeld is er tot op heden niks.
Misschien toch instabiele switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:13
Hoe heb je u Cat 7 kabel verlengt? Post daar ook eens een foto van?

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
2 gescheiden switches is ook prima, werkt ook prima.
Zolang je ze maar niet met elkaar verbindt, want hoe zit dat netwerk daar in elkaar?
Je zegt dat een huurder zijn eigen modem kan aansluiten.
Wil dit zeggen dat je je eigen (privé) router/modem niet deelt/beschikbaar stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik snap niet helemaal waarom je Cat7 neemt gezien dat eigenlijk geen netwerk standaard is en dan helemaal niet de combinatie met 10/100Mb switches waar tegenwoordig Gbit eigenlijk al een minimum is.
Als flow control aanstaat zal het mij niet verbazen dat je hele switch door pauze frames verzadigd raakt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
DukeBox schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:13:
Als flow control aanstaat zal het mij niet verbazen dat je hele switch door pauze frames verzadigd raakt.
Ik zal kijken om binnenkort eens in te loggen op dat ding. En dan alles bekijken.

Nu is het irritant aan het worden tijdens het kijken naar Netflix vandaag meerdere keren gebeurd. Blijft dan op laden staan.

Had gedacht nadat ik NordVPN uitgezet had het opgelost zou zijn. Niks is waar.
Pagina: 1