Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:51
Mijn sluipverbruik is +/- 150W, maar om de ~30 minuten piekt het naar de 500W.

Wat zou dit kunnen zijn?

Koelkast? Vriezer? Warmtepomp?

Wat zijn manieren om dit uit te zoeken zonder (duur) apparatuur hoeven aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0lah3HNu8MZcfxMKbxME14jS_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mPYOjeR7cyr6X0G2ShjK6Pzh.png?f=fotoalbum_large

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Je kunt elimineren door een aantal groepen uit te zetten. Dan een tijdje monitoren en zo naar 1 groep te werken die het verschil maakt.

Verdacht:
- Quooker
- Boiler
- Pomp (kelder, vloerverwarming, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 20:06
Ziet er niet heel gek uit, ik heb bijna exact hetzelfde verbruik. Ook pieken van tot 500/600W en standaard 139 en af en toe z'n verhoging naar 200.

Ging er altijd vanuit dat het Quooker was voor de hoge pieken en koelkast voor de rest, maar mocht je erachter zijn dan lees ik hier even mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
orf schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:18:
Je kunt elimineren door een aantal groepen uit te zetten. Dan een tijdje monitoren en zo naar 1 groep te werken die het verschil maakt.

Verdacht:
- Quooker
- Boiler
- Pomp (kelder, vloerverwarming, etc)
Quooker; hebben we.
Warmtepomp icm boiler en vloerverwarming, hebben we.

De Quooker een nachtje uitzetten zou geen kwaad kunnen denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

c-nan schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:43:
[...]

Quooker; hebben we.
Warmtepomp icm boiler en vloerverwarming, hebben we.

De Quooker een nachtje uitzetten zou geen kwaad kunnen denk ik?
100% zeker is het de cooker.
Uitzetten kan geen kwaad

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
Ik zet mijn quooker altijd uit als ik langer dan 3 dagen weg ben. Is in 20 minuten weer op temperatuur (kost dan natuurlijk wel even vol vermogen).

Maar voor deze pieken weet ik niet of het de quooker is. Die van mij pakt iig maar een klein beetje energie om op temperatuur te blijven en blijft niet op temperatuur door elke keer aan - uit te verwarmen. Alleen na veel kokend water tappen zie ik een piek.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 01-06-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier is het de koelvries combinatie die pieken maakt...
ook het enige apparaat wat geen constante is in de nacht verbruik..

mv box, standby verbruik etc is allemaal vrij stabiel (hooguit een verschil van 10 watt, accu vol, keer licht aan ivm WC etc) maar de pieken komen echt van de compressor in de koelvries

[ Voor 70% gewijzigd door SMSfreakie op 01-06-2024 22:32 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:30
Het is een apparaat dat rond de 450 watt pakt.
Als je kijkt naar het vermogen van je verschillende apparaten moet je al redelijk kunnen inschatten welke dat kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
jongetje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:24:
Ik zet mijn quooker altijd uit als ik langer dan 3 dagen weg ben. Is in 20 minuten weer op temperatuur (kost dan natuurlijk wel even vol vermogen).

Maar voor deze pieken weet ik niet of het de quooker is. Die van mij pakt iig maar een klein beetje energie om op temperatuur te blijven en blijft niet op temperatuur door elke keer aan - uit te verwarmen. Alleen na veel kokend water tappen zie ik een piek.
Ter info:

Het is voordeliger om het Quooker-reservoir uit te zetten als je langer dan een week op vakantie gaat. Je bespaart op deze manier ongeveer 1,5 kWh per week en het warmteverlies is slechts 10W.
Bij afwezigheid van minimaal twee weken is het aan te raden de CUBE uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
Zo ziet het eruit als de Quooker uitstaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9je04XgogRtYHmPp7aQEvCDLUiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FdkHrfldxOSYCIKBhjVJW2hU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Dus de Quooker, bij ons slaat hij niet met zo'n hoge regelmaat aan trouwens. Of ik kan dat niet zien op mijn Homewizard grafiekjes.

Ik heb in het verleden er wel eens aan gemeten en er is ook een heel topic over, maar uitzetten schiet in ieder geval niet op in mijn geval.

Opwarmen of bijhouden is vrijwel hetzelfde verbruik. Maar wij gebruiken m super frequent.
Pagina: 1