Ik heb bij mijn ouders een NAS liggen waar ik mijn offsite backup neerzet. Diezelfde NAS gebruik ik ook om de laptop van mijn ouders te backuppen. Het idee is dat het script elke zaterdagnacht draait en een incremental backup maakt van alle relevante bestanden.
Het netwerk is als volgt ingericht bij mijn ouders. NAS (192.168.1.13) en laptop (192.168.1.12). Een share op de NAS is gemount in Windows onder schijfletter Z. Daar staat ook een backup.bat scriptje met daarin twee robocopy commando's.
Als ik dat script handmatig aftrap dan werkt alles helemaal zoals ik wil. Het lukt me alleen niet om het script te laten aftrappen via de Taakplanner in Windows. Ik heb daarvoor een nieuwe taak aangemaakt met de volgende instellingen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/0q83u7nWRDWFlGQuqLyg5hPE.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/JQ4Iu2rIzJpNMzI9JXob1V8q.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/FEMS5YsBxWl9lBXTrNdhrhQG.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/aVRHxWtjx9jIjNSvFKFvyRz8.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bqANSoMYmkudVkXRr4bgNlht.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/RgxP8y5afkbMaU215lmNaNPT.png?f=user_large)
Ik zie dus wel dat de taak gestart wordt, maar er gebeurt verder niks. Als ik hem handmatig start dan is hij doorgaans zo'n 10min bezig.
Wie o wie kan me helpen met iets in Windows dat voor mij in Linux gewoon gesneden koek is?
De dingen die ik al geprobeerd heb:
- Draaien als SYSTEM user i.p.v. lokale account.
- Bepaalde REGEDIT wijziging aangebracht waardoor alle users toegang tot de network share zouden moeten hebben. Kan alleen niet meer vinden welke instelling dat was.
- Instellen dat het script ook z.s.m. na het inloggen gedraaid moet worden.
Het netwerk is als volgt ingericht bij mijn ouders. NAS (192.168.1.13) en laptop (192.168.1.12). Een share op de NAS is gemount in Windows onder schijfletter Z. Daar staat ook een backup.bat scriptje met daarin twee robocopy commando's.
Als ik dat script handmatig aftrap dan werkt alles helemaal zoals ik wil. Het lukt me alleen niet om het script te laten aftrappen via de Taakplanner in Windows. Ik heb daarvoor een nieuwe taak aangemaakt met de volgende instellingen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/0q83u7nWRDWFlGQuqLyg5hPE.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/JQ4Iu2rIzJpNMzI9JXob1V8q.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/FEMS5YsBxWl9lBXTrNdhrhQG.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/aVRHxWtjx9jIjNSvFKFvyRz8.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bqANSoMYmkudVkXRr4bgNlht.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/RgxP8y5afkbMaU215lmNaNPT.png?f=user_large)
Ik zie dus wel dat de taak gestart wordt, maar er gebeurt verder niks. Als ik hem handmatig start dan is hij doorgaans zo'n 10min bezig.
Wie o wie kan me helpen met iets in Windows dat voor mij in Linux gewoon gesneden koek is?
De dingen die ik al geprobeerd heb:
- Draaien als SYSTEM user i.p.v. lokale account.
- Bepaalde REGEDIT wijziging aangebracht waardoor alle users toegang tot de network share zouden moeten hebben. Kan alleen niet meer vinden welke instelling dat was.
- Instellen dat het script ook z.s.m. na het inloggen gedraaid moet worden.
[ Voor 9% gewijzigd door CurlyMo op 01-06-2024 19:51 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer