Mini pc voor vesa bracket

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Namezz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-11 13:49
Hoi allemaal!

Wegens gezinsuitbreiding moet helaas de PC verplaatst worden naar een andere ruimte ivm ruimtegebrek.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met behulp van deze pc verbinding maken met mijn game pc. Vervolgens wil ik deze pc aan een vesa bracket bevestigen zodat ik hem aan een scherm vast kan zetten. Daarom zat ik zelf te denken aan bijv een NUC of een Dell optiplex oid.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik hiervoor nodig heb. Ik hoop dus zoveel mogelijk geld in mijn zak te houden. Ik zat zelf dan te denken max €300 - €400

In mijn gamepc zit een ryzen 3600x en 1080gti. In principe zou het alleen maar moeten streamen lijkt me? Of heb ik dan nog wel echt een dedicated gpu nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe heb ik alles behalve een monitor. Dit zal een 1080p 24" scherm worden

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 8e generatie met 8gb ram lijkt me al gauw voldoende hiervoor. Maar zoals eerder benoemd geen idee of dit überhaupt wel werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe kleiner hoe beter. Het hoeft ook niet perse Windows te zijn. Ik wil graag alles aan het scherm bevestigen zodat het in 1 geheel verplaatst kan worden (excl randapparatuur)

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik hoop er achter te komen of dit überhaupt werkbaar is. Of dit software matig is of dat het specifieke hardware standaard nodig heeft. Zelf zat ik te denken om dit met steamlink te gaan doen.

Bedankt voor het meedenken!

Gr

Beste antwoord (via Namezz op 03-06-2024 20:00)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:51
Chromecast met moonlight kan zoals @hcQd zegt. https://parsec.app/ is ook een optie. De gratis versie heeft alle functionaliteit die je voor thuis gamen nodig hebt volgensmij. (1080p 60fps 1 scherm)
Moonlight/sunshine support volgensmij hogere resoluties en refreshrates, maar moet je wel zelf opzetten. Denk niet dat het moeilijk is.

Je kan een nuc kopen ja. Het hoeft niet veel te zijn. De client krijgt gewoon een video stream en moet wat inputs verzenden.

uitvoering: Intel NUC 12 Pro Kit NUC12WSKi3 (EU-stroomkabel) Dit kan.
Je moet alleen nog even wat werkgeheugen en een ssd aanleveren.

Wat ook kan is een uitvoering: ASRock DeskMini X300 icm een uitvoering: AMD Ryzen 5 4600G Boxed en wat goedkoop ram en storage. Dat is kosten effectiever en heeft ook een vesa mount. Zit standaard alleen geen wifi op, maar daar zijn kits voor.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 4600G Boxed€ 90,39€ 90,39
1NetwerkadaptersIntel Wi-Fi 6 Gig+ Desktop Kit€ 22,55€ 22,55
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 161,-€ 161,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-16GRS€ 35,76€ 35,76
1Solid state drivesWD Blue SA510 M.2 1TB€ 67,05€ 67,05
Totaal€ 376,75

De AMD stock koeler past voor zover ik weet als je de sier ring met het amd logo eraf klikt.
De grens volgens asrock is 46mm hoog
uitvoering: Gelid Solutions Slim Silence Black
uitvoering: Thermalright AXP90-X36
uitvoering: Noctua NH-L9a-AM4

Je huidige PC kan prima gamen en streamen tegelijk vermoed ik. Sunshine support hardware encoding op Intel, Nvidia en AMD GPU's, dus de performance impact zal minimaal zijn.

Linkje naar sunshine https://github.com/LizardByte/Sunshine
Moonlight https://moonlight-stream.org/

[ Voor 14% gewijzigd door youridv1 op 03-06-2024 09:17 ]

Alle reacties

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Als je op de ene pc spelletjes wilt spelen en de het op de andere pc via streamlink wilt streamen moet je rekening houden met:

- Beide pc's moeten met hetzelfde netwerk verbonden zijn (bij voorkeur via een bekabelde verbinding voor de beste prestaties).
- De game-pc moet krachtig genoeg zijn om games te draaien en tegelijkertijd te streamen.
- De ontvangende pc hoeft niet krachtig te zijn, zolang deze video kan afspelen en een goede netwerkverbinding heeft.

---------------------------------------------------------------------------------

Wat ik in jouw situatie zou aanbevelen. Optie 1: Koop een krachtige game pc en de verouderde game pc die je nu gebruikt --> vervang je de processor met een uitvoering: AMD Ryzen 5 5600G Boxed

De GTX 1080ti is ook aan zijn latijn, verkoop die tegen de huidige marktwaarde. (Dat is €200) en koop deze videokaart: uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB in combinatie met een Ryzen 7 7700 tray processor voor het streamen

Optie 2 is om alleen de Ryzen 5 3600x te vervangen met uitvoering: AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed. Ik zou dan alleen ook nog effe je geheugen uitbreiden naar 32GB en kan je een dell optiplex erbij aanschaffen om de stream op te tonen en dan aan je tv te koppelen ofsow. Dan ben je het goedkoopste uit en is minder gedoe ;-)

Edit: Elke optiplex is prima, je zou zelfs een goedkoop chineze laptop kunne gerbuiken van bijv Chuwi. Die zijn ook makkelijk te verplaatsen en kan je dan makkelijk aan elk scherm koppelen. --> https://www.wish.com/prod...3fb?hide_login_modal=true.

[ Voor 25% gewijzigd door Glamourt op 02-06-2024 12:42 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:08
Moonlight op een chromecast, Sunshine op je pc.

Acties:
  • Beste antwoord

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:51
Chromecast met moonlight kan zoals @hcQd zegt. https://parsec.app/ is ook een optie. De gratis versie heeft alle functionaliteit die je voor thuis gamen nodig hebt volgensmij. (1080p 60fps 1 scherm)
Moonlight/sunshine support volgensmij hogere resoluties en refreshrates, maar moet je wel zelf opzetten. Denk niet dat het moeilijk is.

Je kan een nuc kopen ja. Het hoeft niet veel te zijn. De client krijgt gewoon een video stream en moet wat inputs verzenden.

uitvoering: Intel NUC 12 Pro Kit NUC12WSKi3 (EU-stroomkabel) Dit kan.
Je moet alleen nog even wat werkgeheugen en een ssd aanleveren.

Wat ook kan is een uitvoering: ASRock DeskMini X300 icm een uitvoering: AMD Ryzen 5 4600G Boxed en wat goedkoop ram en storage. Dat is kosten effectiever en heeft ook een vesa mount. Zit standaard alleen geen wifi op, maar daar zijn kits voor.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 4600G Boxed€ 90,39€ 90,39
1NetwerkadaptersIntel Wi-Fi 6 Gig+ Desktop Kit€ 22,55€ 22,55
1BarebonesASRock DeskMini X300€ 161,-€ 161,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-16GRS€ 35,76€ 35,76
1Solid state drivesWD Blue SA510 M.2 1TB€ 67,05€ 67,05
Totaal€ 376,75

De AMD stock koeler past voor zover ik weet als je de sier ring met het amd logo eraf klikt.
De grens volgens asrock is 46mm hoog
uitvoering: Gelid Solutions Slim Silence Black
uitvoering: Thermalright AXP90-X36
uitvoering: Noctua NH-L9a-AM4

Je huidige PC kan prima gamen en streamen tegelijk vermoed ik. Sunshine support hardware encoding op Intel, Nvidia en AMD GPU's, dus de performance impact zal minimaal zijn.

Linkje naar sunshine https://github.com/LizardByte/Sunshine
Moonlight https://moonlight-stream.org/

[ Voor 14% gewijzigd door youridv1 op 03-06-2024 09:17 ]

• Namezz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-11 13:49
Dank allen.

Ik ga het eerst eens proberen met de Chromecast aangezien ik er daar nog 1 van heb liggen.

Bedankt!