Mijn vraag
Ik draai een Proxmox server met een aantal VM's. Een van de VM's draait Alpine Linux waar wat dockers op draaien. Nu wil ik graag een aantal docker containers via een VPN verbinding laten lopen.
Na wat Youtube rond te hebben gesnuffeld heb ik de volgende Gleutun configuratie opgenomen in de docker compose.
Alle andere zaken in de docker compose file werken prima, maar bij het starten van Gluetun krijg ik altijd de volgende melding:
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. De Youtube tutorial draait op Ubuntu, maar aangezien dat een beetje overkill is voor mijn gebruik heb ik Alpine Linux gebruikt.
Wat Google searches heeft met niet verder geholpen.
Hoe kom ik van de foutmelding af?
Ik draai een Proxmox server met een aantal VM's. Een van de VM's draait Alpine Linux waar wat dockers op draaien. Nu wil ik graag een aantal docker containers via een VPN verbinding laten lopen.
Na wat Youtube rond te hebben gesnuffeld heb ik de volgende Gleutun configuratie opgenomen in de docker compose.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| services: gluetun: image: qmcgaw/gluetun container_name: gluetun cap_add: - NET_ADMIN devices: - /dev/net/tun:/dev/net/tun ports: - 6881:6881 - 6881:6881/udp - 8085:8085 # container1 volumes: - /opt/glueton:/glueton environment: - VPN_SERVICE_PROVIDER="""""" - VPN_TYPE=wireguard - WIREGUARD_PRIVATE_KEY="""""""" - WIREGUARD_ADDRESSES="""""" - WIREGUARD_PUBLIC_KEY="""""" - VPN_ENDPOINT_PORT=51820 |
Alle andere zaken in de docker compose file werken prima, maar bij het starten van Gluetun krijg ik altijd de volgende melding:
code:
1
2
| ⠸ Container gluetun Starting 1.3s Error response from daemon: error gathering device information while adding custom device "/dev/net/tun": not a device node |
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. De Youtube tutorial draait op Ubuntu, maar aangezien dat een beetje overkill is voor mijn gebruik heb ik Alpine Linux gebruikt.
Wat Google searches heeft met niet verder geholpen.
Hoe kom ik van de foutmelding af?