Doel om de MD-102 certificaat te halen tips and tricks

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toquick
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-02 22:12
Mijn vraag
Hoe kan ik het beste de MD-102 certificering behalen? Mijn Engels is goed en ik geloof dat als ik ergens lang voor leer, het wel goed moet komen. Ik ben echter meer een praktisch persoon; als ik iets zie, kan ik het heel snel oppakken. Voor certificaten moet je echter ook theoretische kennis hebben en dat wil ik voor mezelf ontwikkelen, omdat ik graag een alleskunner wil zijn binnen Windows. Wat is het beste wat ik kan doen om het theoretische gedeelte onder de knie te krijgen? Ik heb ook een beetje faalangst, maar ik wil dit certificaat heel graag behalen en dan verdergaan met de MS-certificaten. Dat kreeg ik als tip. Hoe kijken jullie hiernaar?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Sandbox software
YouTube voor tutorials

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op YouTube veel video's bekeken, maar ik heb het gevoel dat ik er theoretisch niet sterker van word.

Binnen hoeveel maanden zou dit haalbaar zijn voor mij ongeveer? Ik wil niet te lang bezig zijn en ben op zoek naar een realistische tijdlijn.
Sommige collega's zeggen dat ik moet leren met dumps, maar ik heb het gevoel dat ik dan niet echt leer en mezelf voor de leeuwen gooi. Wat zijn jullie ervaringen en adviezen hierover?

Beste antwoord (via toquick op 01-06-2024 15:35)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:51
Kijk vooral ook eens in het topic [Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 (ben daar zelf ook actief)

Dumps leren is inderdaad niet de way to go, zelf heb ik MD-102 afgelopen november gedaan en het is een heel gebalanceerd en behapbaar examen. (Ik ben 3 maanden bezig geweest) en heb zo’n 5+ jaar ervaring met de onderwerpen.

Hoelang heb je momenteel ervaring met de onderdelen die behandeld worden in het examen?

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 01-06-2024 15:06 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Kijk vooral ook eens in het topic [Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 (ben daar zelf ook actief)

Dumps leren is inderdaad niet de way to go, zelf heb ik MD-102 afgelopen november gedaan en het is een heel gebalanceerd en behapbaar examen. (Ik ben 3 maanden bezig geweest) en heb zo’n 5+ jaar ervaring met de onderwerpen.

Hoelang heb je momenteel ervaring met de onderdelen die behandeld worden in het examen?

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 01-06-2024 15:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toquick
HKLM_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:05:

Qua ervaring nog maar 1 jaar ongeveer of iets minder.
En is 3 maanden ook normaal of te lang?
Ik zal zeker kijken in het aangegeven topic ziet er zeer interessant uit dank u wel!

[ Voor 6% gewijzigd door toquick op 01-06-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
toquick schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:21:
[...]

Qua ervaring nog maar 1 jaar ongeveer of iets minder.
En is 3 maanden ook normaal of te lang?
Met 1 jaar ervaring kom je er denk ook wel, hou er rekening mee dat het MDT en Deployment dus het non-intune stuke ook best veel is in het examen.

Voor mij waren de drie maanden vooral semi dagelijks leren en labs maken zoals MDT om die kennis weer op te frissen en te matchen met het examen.

Ik ben over het algemeen van de praktijk en houdt tussen de 3 en 6 maanden aan voor een examen en dat doe ik nu al sinds 2011 en ben 16 examen verder :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toquick
HKLM_ schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:24:
[...]

Met 1 jaar ervaring kom je er denk ook wel, hou er rekening mee dat het MDT en Deployment dus het non-intune stuke ook best veel is in het examen.

Voor mij waren de drie maanden vooral semi dagelijks leren en labs maken zoals MDT om die kennis weer op te frissen en te matchen met het examen.

Ik ben over het algemeen van de praktijk en houdt tussen de 3 en 6 maanden aan voor een examen en dat doe ik nu al een sinds 2011 en ben 16 examen verder :+
Wauw, zeer netjes dank je wel voor uw hulp, zo kom ik zeker verder ben blij!
En dank u welvoor uw tijd!