Voor een van mijn kennissen zoek ik een op de P1-poort aangesloten meter voor registratie van elektriciteits-afname & -teruglevering. Ze willen over de tijdlijn gezien weten hoe de afname en teruglevering is, dus met een uitvoer via tabellen en grafieken.
Complicatie daarbij is dat
- zelfbouw-oplossing niet aan te bevelen (omdat ik op behoorlijke afstand woon en dus bij vragen/storingen niet 'even' kan gaan helpen)
- ze schakelen hun (W)LAN uit als ze die functie niet nodig vinden, dus dan zeker geen verbinding naar externe servers ......
Vraag:
wie weet een kan-en-klare Pi-interfacemeter die doorgaat met lokale registratie als er geen (W)LAN-verbinding is, en die zulke achtergrond-registratie invoegt als de (W)LAN weer bijkomt?
Heb bijv. naar Homewizard gekeken, maar vind daar geen info over dit aspect.
Complicatie daarbij is dat
- zelfbouw-oplossing niet aan te bevelen (omdat ik op behoorlijke afstand woon en dus bij vragen/storingen niet 'even' kan gaan helpen)
- ze schakelen hun (W)LAN uit als ze die functie niet nodig vinden, dus dan zeker geen verbinding naar externe servers ......
Vraag:
wie weet een kan-en-klare Pi-interfacemeter die doorgaat met lokale registratie als er geen (W)LAN-verbinding is, en die zulke achtergrond-registratie invoegt als de (W)LAN weer bijkomt?
Heb bijv. naar Homewizard gekeken, maar vind daar geen info over dit aspect.