Wie heeft er ervaring met de midea artic tower

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 18:49
Mijn vraag
ik heb een offerte gehad voor een midea artic tower
Midea MHA-V12W/D2RN8-B + HBT-A160/240CD30GN8-B - 10KW - R032

Klopt het dat dit model de 12 kw variant is en niet de 10 kw ?

Zijn er mensen met ervaring met dit model?

Hoeveel geluid maakt de binnen unit ? Ik zag in de folder 50 dba staan , dat vind ik best hoog

Hij komt op een zolder waar ook een slaapkamer is

Hoe is het gebruik in de praktijk ? Moet er veel na gesteld worden voor een optimale werking ? Zijn er wel eens storingen ? Veel onderhoud ? Etc

De installateur adviseert een 3 fase model , zijn er nog voordelen boven de ,1fase ?

Hoe bevalt de 245 liter sww vat. ? We zijn met 4 personen , is dit wel genoeg

Zijn er nog andere punten waar ik op moet letten ? Bv waterzijdig inregelen

Alvast bedankt

...

[ Voor 4% gewijzigd door milkman op 01-06-2024 09:43 ]

Alle reacties

• milkman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 18:49
situatie is toch wat anders als gedacht

nog wat contact gehad met de installateur , maar hij had per ongeluk het verkeerde nummer doorgegeven

de offerte is voor de MHA-V10W/D2N8-B + HB-A100/CD-GN8-B
samen met een 300 liter sanitair water vat.

dit is de meer gangbare split versie die met een optionele sanitair vat full electric werkt.,

de binnenunit maakt 30 Db wat een heel stuk beter is dan de 50 db van de artic tower. dus op dat vlak ben ik gerustgesteld.

iemand nog advies waar ik verder op moet letten bij dit merk model warmtepomp ? zijn er bv bijzonderheden met betrekking tot sanitair vat ?

• WillemSuper
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-07 14:42
Hoi, lees even het 'ik wil een warmtepomp' topic door, daar staat een hoop informatie. Bijvoorbeeld sanitair vat, welk materiaal, hoe groot de spiraaal. Ook wel of geen buffer enz.

Midea als merk lees ik geen slechte dingen over. Is een van werelds grootste producenten, in china geproduceerd. De moderne types moeten ook qua geluid wel ok zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door WillemSuper op 05-06-2024 08:57 ]