Groepenkast erbij en mijn buurman voorzien van gratis stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephanjanet
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-05-2024
Mijn vraag

Ik heb nog een oude energiemeter, ik saldeer dus meteen mijn te veel opgewekte energei, buiten het eigen gebruik van 3600 kw per jaar heb ik nog 1400 kw over dat is ook terug gedraaid op de meter, deze is dus niet slim.

Nu mijn vraag mag ik met een eigen meterkast mijn buurman aansluiten en mijn stroom die ik teveel heb aan hem schenken. Dan geniet hij mee van mijn zonnenpanelen .... en de kosten voor hem zijn een BBQ met een biertje haha.

Dit is pas echt duurzaam bezig zijn toch...... kan dit wel ?

Denk het niet he ....... maar een mooie tijdelijke oplossing.

Gr STephan

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21

DukeBox

loves wheat smoothies

Wettelijk is het verboden om elektriciteit met je buren te delen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja het kan maar het mag niet, zie de Elektriciteitswet die je als burger dient te kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephanjanet
Maar dit is duurzaam bezig zijn... omdat ik een oude meter heb ... zien we niet wat ik achter de meter doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
nou ja.. duurzaam bezig.. het is voornamelijk commercieel bezig zijn voor jezelf en misschien je buurman..

de stroom die hij anders krijgt is misschien wel net zo duurzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephanjanet
Dus Nederland ga lekker delen met zijn allen... laat de papierwinkel bij deze graai maatschappijen maar op hol slaan. Ik weiger de slimme meter .. Ze hebben geen juridische gronden om deze mij te verplichten .. ze mogen bij mij de nieuw komen afhangen op een zondag , ik ga er namelijk geen vrij voor pakken... maar krijg steeds te horen dan werken ze niet .... haha nou ja dan niet !!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36

Wuursj

want worst is al bezet

Mag je wel jouw omvormer direct bij je buurman inprikken?
Volgens mij is er geen wet die zegt dat je zonnepanelen op je eigen dak moeten liggen. Dus als jij genoeg gesaldeert hebt voor jezelf de omvormer bij je buren aansluiten om daar vervolgens verder te salderen.

[ Voor 65% gewijzigd door Wuursj op 31-05-2024 23:17 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephanjanet
Nee ik wil een groepenkast installeren in mijn schuur achter en dan krijgt hij een kabeltje naar zijn kastje... hij neemt bij mij af ... ik hoef daar niets voor ... maar ik ga niet betalen voor te veel teruggeleverde stroom, die we gratis van de zon hebben mogen ontvangen.... dus dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Wuursj schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:14:
Mag je wel jouw omvormer direct bij je buurman inprikken?
Volgens mij is er geen wet die zegt dat je zonnepanelen op je eigen dak moeten liggen. Dus als jij genoeg gesaldeert hebt voor jezelf de omvormer bij je buren aansluiten om daar vervolgens verder te salderen.
dit is wel een leuke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephanjanet
Gewoon lekker alles aan elkaar knopen
haha in belgie doen ze dat al jaren en duitsland ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
stephanjanet schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:17:
Nee ik wil een groepenkast installeren in mijn schuur achter en dan krijgt hij een kabeltje naar zijn kastje... hij neemt bij mij af ... ik hoef daar niets voor ... maar ik ga niet betalen voor te veel teruggeleverde stroom, die we gratis van de zon hebben mogen ontvangen.... dus dat
je kan ook gewoon overstappen naar bijv. Tibber.. probleem opgelost en je kan er nog wat aan overhouden ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:37

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Niet toegestaan en zeker niet duurzaam. Dus slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.