Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:05

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mijn vraag
Dus zowel thuis als op het werk heb ik een paar weken geleden een Logitech muizen (lift en mx vertical) geprobeerd maar daar had ik zoveel problemen mee dat ik terug naar mijn chinese (M618) muis ben gegaan, maar toen waren de problemen alleen geminderd (wat ik raar vind).

Het probleem op het werk is nu dat de scrol knop meestal niet werk en ook de knop on der scrol werkt heel soms. edit: blijkbaar slechte muis

Thuis is dat de muis soms hapert (tracking loss), wat deze nooit gedaan heeft :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Muizen zie boven
Drivers: windows standaard

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uit en terug in pluggen
herstarten
andere poort geprobeerd

Ik zie nu wel met het controleren bij devices dat de driver thuis "Windows Gaming Mouse" driver geladen is en op het werk gewoon de "HID-mouse".

Mmmh

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Stofje of een haartje voor je sensor waardoor de tracking in de war gaat?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@sapphire zien niet direct een stofje.

Mmmh heb de werkmuis nu mee naar mij thuis genomen om eens te testen en hier werkt de scrolt ook niet :F en als ik de muis omdraai is de sensor kleiner en +180° gedraaid en de muis van een ander merk

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-07 10:57
Wellicht even het balletje schoonmaken onderin de muis. Er zit een klepje dat je met een draaiende beweging los kunt draaien.
Modbreak:Het is hier de HK niet.

Hou het aub on-topic en behulpzaam

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 06-06-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 19:46
Dhr. Satoshi schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:21:
Wellicht even het balletje schoonmaken onderin de muis. Er zit een klepje dat je met een draaiende beweging los kunt draaien.
Is dit grappig bedoeld, of..? Geen van de muizen genoemd in de startpost hebben een balletje.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Vandaag de muis die slecht scrollt uit elkaar gehaald en wat blijkt, de kabel (van de scrollknop) zat niet goed in :F normaal doen ze over een goede blob lijm op, hier niet.

Dus het is geen driver maar echt hardware fout. Wel vervelend als je dat tegenkomt na de problemen met die logitech muizen.

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 05-06-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Het had ook niet kunnen liggen aan de Logitech muizen, je zoekt dan een verband à la “ik heb een nieuwe printer en nu is mijn dak lek”.

Meestal is het toeval of PEBKAC.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@nelizmastr wat is dat voor een kut vergelijking. de logitech muizen hadden dezelfde problemen als in stotteren op alles en dan ga je terug naar de oude muis en die stottert dan op de scroll knop. En problemen met drivers kan ALTIJD het is en blijft windows.

Pagina: 1