Veelzijdige audio setup nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:04
Ik zoek een?
Hifi systeem voor zowel ARC als discs, van CD tot 4K blu-ray. In totaal is het dus een versterker, speakers, blu-ray speler en eventueel een sub.

Wat is je budget?
€1000 - €1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ARC te gebruiken in plaats van het belabberde geluid uit mijn Samsung Frame TV. Daarnaast wil ik CD's afspelen en (4K) blu-rays. Surround geluid is niet nodig, want het is voor de woonkamer en dat is niet mijn primaire plaats voor films.

Wat heb je zelf al gevonden?
Denon CEOL N12, Bluesound Powernode Edge. Als speakers B&W 607 (al dan niet met sub) of Dali Oberon 3

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou een versterker willen met een aparte audio ingang voor een blu-ray speler. Dit kan HDMI zijn of iets
van puur audio, zoals digitaal coaxiaal of toslink. Het punt is vooral dat blu-ray spelers die ik vind veelal een digitaal coaxiale uitgang hebben en versterkertjes vaak juist toslink als ingang. HDMI is ook goed, maar los van grote receivers vind ik vooral versterkertjes met 1 HDMI uitgang voor ARC. Ik wil niet de speler direct op de TV omdat dan ook de TV aan moet als ik alleen een CD wil opzetten.

Daarnaast weet ik niet of de speakers die ik voor ogen heb het afkunnen zonder sub of niet. Dit maakt voor de kosten nogal uit.

[ Voor 13% gewijzigd door RobvG op 31-05-2024 19:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je komt al snel op een receiver uit met deze specs.

Je zou nog naar iets als een WIIM Amp kunnen kijken. Dan sluit je de Blu-Ray via HDMi aan op je TV en via optical op je AMP. Dan kun je precies wat je wil. Moet je alleen wel soms de input aanpassen.

Blu-ray speler erbij van paar tientjes en dan hou je voldoende budget over voor setje knappe speakers.

[ Voor 155% gewijzigd door Sethro op 31-05-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Sethro schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:01:
Je komt al snel op een receiver uit met deze specs.

Je zou nog naar iets als een WIIM Amp kunnen kijken. Dan sluit je de Blu-Ray via HDMi aan op je TV en via optical op je AMP. Dan kun je precies wat je wil. Moet je alleen wel soms de input aanpassen.

Blu-ray speler erbij van paar tientjes en dan hou je voldoende budget over voor setje knappe speakers.
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn eigen blu-ray speler van mijn moeder terug gekregen (Sony BDP-S4200). Deze heeft een digitale coaxial audio out, maar geen optisch. Nu heb ik bij Klubben een NAD C338 receiver en NAD C538 CD-speler gehaald, maar hier heb ik wat issues mee. De voornaamste zijn het gevolg van het ontbreken van ARC.

Wat ik zoek is een 2.0 systeem met ARC en Chromecast (omdat ik Youtube Music gebruik en wil blijven gebruiken). Daarnaast een optie om CD's af te spelen. Ik wil muziek kunnen afspelen zonder dat de TV aan moet, dus alles enkel via ARC is voor mij zeker geen optie. Heeft iemand een idee? Ik word wanhopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Heb je al naar die WIIM gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Sethro schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 01:18:
Heb je al naar die WIIM gekeken?
Ja. Die heeft geen digitale coaxiale ingang voor de blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:53
Eigenlijk kom je dan op zo’n apparaat uit.
Hdmi arc, digitale ingangen, 2 sub aansluitingen, voldoende vermogen. Kan gewoon dolby aan (en zet het netjes om naar 2.2).
Marantz: Stereo 70S AV-Receiver - Zilver
https://www.hifiklubben.n...0lbwcREAQYASABEgIIl_D_BwE

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
RobvG schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 06:50:
[...]

Ja. Die heeft geen digitale coaxiale ingang voor de blu-ray speler.
Coax naar optical converter zou oplossing kunnen zijn. Die heb je al voor 15 euro.

Of je koopt een BD speler die wel optical heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Sethro op 15-06-2024 15:12 ]

Pagina: 1