Vrijstaande badkraan op/in houten vloer (+ tegels) mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben bezig met de verbouwing van mijn jaren 30 huis. Deze heeft houten vloeren.

Nu wil ik in de badkamer een vrijstaande badkraan (Grohe Essence) monteren. Ik voeg me af of iemand me kan vertellen of ik dit sowieso al kan vergeten :). Boven op de balken komt hier 1) een OSB bord (ehhm, weet de nederlande term even niet), daarna fermacell (waarin vloerverwarming gefreesd wordt) en daarna tegels van 120x60.

Dit type kranen heeft een inbouwdeel welke, voor zover ik kan zien, in de vloer gestort wordt. Prima als je een betonnen vloer gaat aanleggen, maar ik vraag me af of dit überhaupt gaat lukken op (onder) deze vloer.

Mocht iemand inzicht/ervaring hebben, hoor ik het graag!

Claude

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:13
Als je het zelf gaat kopen, in Duitsland kun je véél spullen véél goedkoper vinden dan in Nederland. Ook de kraan die je linkt.

Het lijkt mij dat je dat inbouwdeel ook gewoon kunt plaatsen tussen je balken/onder je vloer kunt hangen. Wel even goed meten en zorgen dat het op de juiste hoogte zit.

Moet je in de badkamer geen multiplex WBP leggen ipv OSB? Ik weet ook niet hoe het zit met fermacell en of je dat wel of niet moet ontkoppelen maar dat zou ik even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Thanks @Bobmeister ! Ik ga de kraan inderdaad niet direct bij Grohe kopen :).

Waar ik voornamelijk mee zit is dat de vrijstaande badkraan natuurlijk een enorme "arm" is van 1 meter lengte. Om te zorgen dat deze niet scheef staat als je er tegenaan valt, zal het inbouwdeel heel strak vast moeten staan. Dus het inbouwdeel tussen de balken wegwerken is het probleem niet, meer hoe ik ervoor zorg dat het daar ook echt vast zit.

Hetzelfde probleem leeft als ik een kleine opbouw maak voor de voet van de vrijstaande kraan. Hoe zorg ik ervoor dat deze niet beweegt bij krachten in verschillende richtingen.

Ik ga OSB vs WBP even bekijken, dank daarvoor. Sowieso zit er inderdaad nog een laag vloeibaar folie direct onder de tegels, om het water uit de fermacell / osb / slaapkamer daaronder te houden.

Claude