Lg Oled evo 77G3/4 of Samsung 75 Neo Qled 8K QN900C

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 08:44
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

TV
4K Oled of 8K Neo Qled

n.v.t
Plm. 3500,-

TV kijken. Gamen geen interesse in.
n.v t

LG Oled evo 77G3/4 of Samsung 75 Neo Qled 8K QN900C

Ik twijfel tussen beide bovengenoemde tv's. In eerste instantie gekozen voor de 65" LG Oled evo G3 maar uiteindelijk besloten dat het toch een maatje groter moet worden. Een logische keuze zou dan de 77" LG Oled evo G3/G4 worden. Maar ik vraag mij af of ik dan niet beter voor een 8K tv kan kiezen bij die grootte. De kijkafstand is zo'n 3,5 meter. De kamer is groot, zo'n 45m2. De TV wordt alleen voor tv kijken gebruikt. Beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste criterium. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 10:40
Heb je bron materiaal op 8k? Zo niet, dan heeft 8K geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Dat lijkt mij tekort door de bocht. Ik lees in verschillende reviews dat de upscaling van de QN900C heel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Wat ook nog van belang is, is dat er veel lichtinval in de kamer is. De tv komt tegen een wand te staan tegenover een 7 meter brede glazen pui op het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
De afstand tussen pui en wand is zo'n kleine 6 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:43
Upscaling mag dan goed zijn feit blijft dat 8K voor nu en in de nabije toekomst nutteloos is, vreet alleen maar onnodig meer energie.

OLED oogt van nature scherper dan LCD. Resolutie opzichzelfstaand zegt niet veel over de beeldkwaliteit, de bitrate en codec zijn hierin bepalender. Zo zal een HD film op Blu-ray mooier ogen op een fatsoenlijke 4K TV dan dezelfde film gecomprimeerde in native 4K.

De LG G4 biedt tegenover de G3 betere processing/ upscaling en een hogere helderheid, wanneer er geen directe zonlicht op de TV schijnt en je een goede deal kunt vinden is dit imo de beste keuze, wil je liever een LCD TV dan kun je kijken naar de Sony X95L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Maar zie je bij een 77" tv op een afstand van zo'n 3,5 meter geen verschil in scherpte tussen 4K en 8K? Want die grootte bracht mij aan het twijfelen. Als het 65" zou worden zou de keus voor mij niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:43
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
-

[ Voor 100% gewijzigd door Lumics op 01-06-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Een oled met onstspiegelde laag werkt prima. Bijvoorbeeld de Philips 908.

In mijn ene huis zit ik op 6m afstand van een 65inch oled(LG c1), dat is net te klein. In mijn andere huis op 2,5 meter van een 55inch(Philips 908) dat vind ik perfect.

Zeker weten dat een 65inch niet groot genoeg is?

En het bronmateriaal is alles bepalend voor de kwaliteit.

[ Voor 69% gewijzigd door Lumics op 01-06-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
We hebben nu een 4k 55" Curved uhd van Samsung. Een kleine 10 jaar oud. Ik ben eens even aan het meten geweest en een 77" zouden we v.w.b. grootte tegen die wand prima kwijt kunnen zonder dat het meteen kolossaal wordt t.o v. de ruimte. Dat bracht mij er toe om toch van een 77" i.p.v.een 65" uit te gaan. Kijkafstand is ook belangrijk maar las dat zo'n 3,5 meter bij 77" prima kan. En bij audio en video moet het bij mij wel goed wezen. Als ik wat nieuws koop dan doorgaans het topmodel van het voorafgaande jaar omdat wat betreft prijs/prestatie dan meestal het aantrekkelijkste is. En dan doe ik er meestal ook wel weer een jaar of 10 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Oled is zoveel mooier qua contrast en uiteindelijk overall beeldkwaliteit. Het krijgt ook iets meer ‘diepte’ dankzij de inky blacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rla
Oled was voor ons geen optie. Kamer met grote raampartij op het zuidwesten tegenover wand waar de tv staat.

We hebben uiteindelijk een TCL 85C845 (Mini-led) gekocht voor €1588,- bij de MM. Instellingen van een Youtube-video overgenomen en daarmee geeft de tv een heel mooi beeld, zeker UHD in combinatie met HDR+/Dolby Vision.

Kwaliteit van FHD streaming TV is ook ruim voldoende, alléén bij sportbeelden soms wat ruis. Maar dat zal te maken hebben met de resolutie i.c.m. de grootte van het scherm. En de bitrate zal ook nog wel een factor zijn.

TCL is geen premium/A-merk. En misschien zullen we wat minder lang met deze tv doen maar daar is de prijs dan ook naar.
Pagina: 1