Bij CV onderhoud werd ik door de monteur gewezen op het ontbreken van een mantel om de gasleiding. De gasleiding gaat direct in de verdiepingsvloeren vanaf de meterkast naar de zolder waar de CV hangt. Hij heeft de ketel afgekeurd en gaf aan dat onderhoud nog wel mogelijk is maar op het moment dat de ketel moet worden vervangen dat geen monteur dat mag/doet. Oplossing is om van het gas af te gaan of alsnog een mantel om de gasleiding te laten plaatsen. Dat laatste lijkt mij geen optie gezien het vele sloopwerk dat er dan bij komt kijken.
Woning is 12 jaar oud en CV ketel ook.
Ik hoor voor het eerst van het bestaan van een mantel en ken de wet- en regelgeving hierbij niet maar klopt dit? Zijn er nog andere oplossingen te bedenken dan een WP plaatsen op het moment dat de CV moet worden vervangen? Ook nogal lastig plannen dit. De ketel kan nog wel 5 jaar meegaan of er van de winter mee ophouden.....
Woning is 12 jaar oud en CV ketel ook.
Ik hoor voor het eerst van het bestaan van een mantel en ken de wet- en regelgeving hierbij niet maar klopt dit? Zijn er nog andere oplossingen te bedenken dan een WP plaatsen op het moment dat de CV moet worden vervangen? Ook nogal lastig plannen dit. De ketel kan nog wel 5 jaar meegaan of er van de winter mee ophouden.....