Externe HDD gevallen, ervaringen o.a ictdatarecovery drachte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Beste allemaal,

Ik heb mijn harde schijf laten vallen en is stuk.
Een groot deel heb ik een bakcup van, maar helaas heb ik (door omstandigheden) niet van alles een backup kunnen maken (ik hoef hier geen commentaar op).
Hij zal naar een cleanroom moeten om de data terug te vinden. Dus...

Ik zoek een datarecoverybedrijf en heb er een aantal gevonden.

Hebben jullie ervaring met:
stellar , lijkt mij een grote commerciele partij ?nadeel vind ik dat ik niet zelf een HDD kan aanleveren.
ictdatarecovery.nl in drachten. Googlen levert weinig op qua reviews maar ziet er qua website prima uit
DDRecovery maar het nadeel daarvan vind ik dat je sowieso 125€ analysekosten betaald ook als het niet mogelijk is om de schijf te herstellen.
Ontrack maar die zijn niet transparant over de kosten...
Attingo idem Ontrack...

DRN lees ik weinig goeds over dus die wordt hem sowieso niet (or convince me otherwise)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23
ictdatarecovery heeft zo te zien zelf geen cleanroom, dus als 'ie inderdaad dat nodig heeft zal dit bedrijf zelf weer een andere partij inschakelen. En juist de grotere recovery-bedrijven zullen een eigen cleanroom nodig hebben, dus de vraag is dan hoeveel een tussenpersoon als ictdatarecovery dan toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:14
Sannietje1985 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:48:
Ik heb mijn harde schijf laten vallen en is stuk.
Heb je zelf ook een indicatie van hoe erg de schade waarschijnlijk is?
Schijf laten vallen terwijl deze actief was of niet?
Behuizing/connector beschadigd?
HDD's kunnen best nog veel hebben als ze niet draaien.

Wat betreft recovery bedrijven, deze kwam hier ook diverse keren positief voorbij:
Hardeschijfdokter data recovery Rotterdam Nederland

Sandisk Extreme Pro USB stick-niet meer herkend in Windows
xx0017xx schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:38:
Volgens Data Recovery Nederland (DRN) was printplaat van USB-stick kapot. Was te herstellen voor ca 700 euro (>15 dagen) of ca 2100 euro (binnen 3 dagen.
Daarom stick weer opgehaald in Uden en verder gezocht. Zo kwam ik via een tip terecht bij Hardeschijfdokter.nl in Rotterdam en die heeft deze voor 100 euro !!!! weten te recoveren.
Heb de belangrijkste bestanden reeds via .zip ontvangen en ga binnenkort bij hem langs (met lekkere fles) om restant op te halen.
Allen veel dank voor de hulp en jullie weten nu waar je moet zijn mocht je dit ooit overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:20
ik heb goede ervaringen met https://www.drsbulgaria.com/nl/
Niet extreem duur goede resultaten...