Bios update Lenovo. Is dit goed gegaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een Lenovo Legion Slim 5 (Gen 9) net 4 weken in gebruik.

Via Windows Update stonden er firmware updates klaar en een BIOS-update.
Deze zijn gedownload, de laptop herstarte en de BIOS-update werd uitgevoerd.

Ik denk dat het voltooid is, waarna de laptop opnieuw opstartte. Hier kreeg ik een BitLock-scherm waarbij ik mijn sleutel moest invoeren. Omdat ik deze niet bij de hand had, moest ik 'm zoeken op de website van Microsoft. Na een minuut ging de laptop vanzelf uit, helemaal.
Toen ik de Aan/Uit-knop indrukte, kwam ik weer op het BitLock-scherm en heb de lange code ingevoerd, waarna ik in Windows kwam.

Een rare en domme vraag misschien, maar heeft de BIOS-update hieronder geleden? Maw; is dit goed gegaan ook al schakelde de laptop zichzelf na een minuut BitLock-scherm uit? In Windows Update staat nu dat de beide updates zijn voltooid op 31 mei, dus dat lijkt mij in orde.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolijter
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 23:01
Ik verwacht dat het goed is gegaan. Wanneer je dit zeker wilt weten zul je in je BIOS moeten kijken welke versie daar staat en of dit de versie is die door de update geïnstalleerd had moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Je laptop doet het nog, en de updates die je ziet zijn up-to-date. Ik zie geen reden voor zorgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is vaak aangeraden om de Bitlocker bescherming op suspend te zetten wanneer je een BIOS update gaat uitvoeren. Na de BIOS update moet je de Bitlocker key anders terug ingeven. Volgens mij is dit een gevolg van de BIOS update en maakt het verder niet uit wanneer je de key ingeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:06:
Het is vaak aangeraden om de Bitlocker bescherming op suspend te zetten wanneer je een BIOS update gaat uitvoeren. Na de BIOS update moet je de Bitlocker key anders terug ingeven. Volgens mij is dit een gevolg van de BIOS update en maakt het verder niet uit wanneer je de key ingeeft.
Dank je wel.

Inderdaad, na de BIOS-update kwam het BitLocker-scherm, maar de laptop schakelt zich na een minuut inactiviteit uit, blijkbaar. Dat gebeurde bij mij. Na weer aanzetten kwam ik meteen op het Bitlocker-scherm.

Volgens de systeeminfo gebruik in nu de BIOS-versie die ook als laatste genoemd staat op de website van Lenovo, dus ik neem aan het gewoon goed is zo en er geen 'schade' is ontstaan omdat de laptop even uit is gegaan, en dit dus NA de update heeft plaatsgevonden.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
freddyathlon schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:11:
[...]

Dank je wel.

Inderdaad, na de BIOS-update kwam het BitLocker-scherm, maar de laptop schakelt zich na een minuut inactiviteit uit, blijkbaar. Dat gebeurde bij mij. Na weer aanzetten kwam ik meteen op het Bitlocker-scherm.

Volgens de systeeminfo gebruik in nu de BIOS-versie die ook als laatste genoemd staat op de website van Lenovo, dus ik neem aan het gewoon goed is zo en er geen 'schade' is ontstaan omdat de laptop even uit is gegaan, en dit dus NA de update heeft plaatsgevonden.
Normaal wel. Ik zou me verder geen zorgen maken.
Pagina: 1