Wel of geen digitale huisarts?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-05 17:21
Hallo,

Van ziektekostenverzekeraar ONVZ kreeg ik bericht dat ik me kan aanmelden voor de Digitale Huisarts, verzorgd door een bedrijf genaamd Arene. Arene krijgt toegang tot mijn medisch dossier, wat ik een onprettig idee vind omdat ik nog nooit van dat bedrijf heb gehoord.

Ik begrijp dat je naast de digitale huisarts ook gebruik kunt blijven maken van de reguliere huisarts.

Heeft iemand ervaringen opgedaan met een digitale huisarts of met Arene?

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:47
Je krijgt de mogelijkheid. Als je je daar niet prettig bij voelt, waarom zou je dat dan doen? Ik neem aan dat je nu gewoon een reguliere huisarts waar je tevreden mee bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Steeds meer huisartsen hebben/bieden ook deze mogelijkheden via hun standaard HIS, wie weet kan dit gewoon al met je huisarts?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
Digitale huisarts is vooral leuk voor als je na sluitingstijd toch nog "even een klein vraagje hebt" of een vraag die je niet face to face durft te stellen...

voor rest is dit GEEN vervanging van een normale huisarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Onvz biedt het ook nadrukkelijk aan voor op vakantie. Toch handig als je de lokale taal niet spreekt om even te checken met een Nederlandse arts wat je moet doen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan meld je je toch niet aan? Dat ze de mogelijkheid bieden wil nog niet zeggen dat je er ook gebruik van moet maken.
Ik neem aan dat je gewoon je eigen huisarts hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49
Bij ons was het dus wel een vervanging van een normale huisarts..
Onze eigen huisarts, welke altijd prima hielp, werd plotseling arbeidsongeschikt door een hersenbloeding.
Door de grote tekorten aan huisartsen in onze gemeente zijn we toen overgezet naar Arene, je had daar weinig keus in. (Voor zover ik kon achterhalen).

Je krijgt een app waarin je contact kan hebben met ze, vragen kan stellen en afspraken kan maken. Opzich werkt het redelijk, maar in sommige gevallen is het persoonlijke contact wel fijn en dat kan niet zomaar.
Ze zijn nu wel aan het kijken naar andere oplossingen, maar gezien het gebrek aan voldoende artsen is dat nogal lastig.
Pagina: 1