Door een defecte fitting van een van de lampen boven mijn eettafel is van de week mijn Shelly dimmer 1 gesneuveld. Bij het losdraaien van de lamp draaide de fitting mee en ontstond er kortsluiting met als gevolg een ontplofte Shelly
:strip_exif()/f/image/XlurEvRrtLIVwbW15fWmETYG.jpg?f=fotoalbum_large)
Als vervanger heb ik een Shelly Dimmer 2 gekocht. En op dezelfde wijze aangesloten als de oude dimmer, maar toen kreeg ik rode knipperende led op de Shelly 2, wat wijst op een installatie fout of overload. Na wat googlen een ander aansluitschema gevonden, die geprobeerd en BOEM.. ook de nieuwe Shelly dimmer 2 ontploft..
Dus voordat ik de volgende ook opblaas..
wat is de correcte aansluitwijze voor een Shelly Dimmer 2 voor deze setup? Het gaat om een aansluitpunt in het plafond:
:strip_exif()/f/image/4ev0SzhmklN6OPHIdONA7qX6.jpg?f=fotoalbum_large)
De zwarte kabel loopt naar de schakelaar op de muur. En op de foto ontbreken de 2 aders die naar de lamp gaan.
:strip_exif()/f/image/XlurEvRrtLIVwbW15fWmETYG.jpg?f=fotoalbum_large)
Als vervanger heb ik een Shelly Dimmer 2 gekocht. En op dezelfde wijze aangesloten als de oude dimmer, maar toen kreeg ik rode knipperende led op de Shelly 2, wat wijst op een installatie fout of overload. Na wat googlen een ander aansluitschema gevonden, die geprobeerd en BOEM.. ook de nieuwe Shelly dimmer 2 ontploft..
Dus voordat ik de volgende ook opblaas..
:strip_exif()/f/image/4ev0SzhmklN6OPHIdONA7qX6.jpg?f=fotoalbum_large)
De zwarte kabel loopt naar de schakelaar op de muur. En op de foto ontbreken de 2 aders die naar de lamp gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door Meelobee op 31-05-2024 10:00 ]
@MrBee_RC
:fill(white):strip_exif()/f/image/PhzR4AiTPrortyVmY7dDewdh.png?f=user_large)