geen toegang tot de schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy.
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-06-2024
ik heb geen toegang tot externe schijven
geen usb toegang via een cardreader, geen ingebouwde sd kaart reader.
in veilige modus zie ik wel dat er bestanden opstaan.
ik weet niet zo heel veel van computers dus ik zal wel iets veranderd hebben.
als ik rechten wil veranderen mag ik dat niet omdat ik admin rechten niet heb, maar ik sta wel als admin ingelogd?
wie kan mij helpen zal wel ergens een vinkje zijn of zoiets.

bvd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVkyr2Khlo4LYsLM8KSqmOGJJ9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKBwFW0pqvLl96XNck7KuQ9v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Eddy. op 31-05-2024 09:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je heb een beetje een moeilijke vraag gesteld omdat hij zo vaag is dat er wel 1000 vragen zijn die nog beantwoord moeten worden. Kun je eens beginnen met te vertellen welk merk SD card je hebt en welke reader je gebruikt?
En heeft het eerder wel gewerkt? Werkt de SD-kaart nog wel in een ander apparaat (zoals een camera of zo)?

Note: Ga overigens niet experimenteren als er bestanden op (zouden) staan die je dierbaar zijn, de kans dat je het erger maakt is dan groter dan dat je ze terugkrijgt. Het lijkt er nu op dat je kaart defect is maar zoals ik zei is het misschien wat te vroeg om dat vast te stellen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy.
de kaart is van de navi in de auto daar werkt hij gewoon.
de reader is ingebouwd in mijn dell computer
het lijkt erop dat alle usb poorten en de reader hetzelfde hebben.
het is volgens mij niet de kaart want andere sd kaart heeft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check eerst even welk bestandssysteem (Wikipedia: File system) wordt gebruikt, er is kans dat dat niet wordt ondersteund door Windows. Rechtermuisknop op de I-schijf -> eigenschappen -> eerste tabblad.

Als dat NTFS is, is er wellicht een rechtenprobleem dat is op te lossen door meer rechten te geven.

Maar eerst: wat @Room42 zegt, is het erg als de data verloren gaat? Zo ja, eerst een backup maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy.
ik heb deze al vaker ge-update en dat ging prima nu niet meer.
dus rechten zal het wel niet zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen idee, zonder te weten wat de situatie is en wat die rechten zijn ;)

- is de data belangrijk? Zo ja: eerst een backupkopie maken door de SD card te klonen.

- pas dan: welk bestandssysteem is het?

Afhankelijk van het antwoord zijn er heel verschillende denkrichtingen. (FAT: evt corrupt, scan nodig. NTFS: evt rechtenprobleem, rechtencheck nodig. EXT4: beste om met ander OS te doen, maar evt. een Windows tool gebruiken. Etc.)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1