Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinHenni
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-01 20:10
Beste forumleden,

Gisteren onze nieuwe tv aangesloten en helaas na lang proberen krijg ik geen geluid op mijn home cinema. Het gaat om de tv Samsung 65s95c, en de Onkyo HTR-990 set.

In de samsung instellingen HDMI-CEC en HDMI-ARC aangezet en ingesteld maar tot geen succes. In de Onkyo niks veranderd want dit heeft altijd goed gewerkt via mijn oude tv. Na lang proberen toch maar mijn oude tv weer even aangesloten en deze gaf gelijk geluid. Ligt het aan de nieuwe tv? Zie ik iets over het hoofd?

Overigens werken de HDMI controls wel ( volume regeling via tv afstandsbediening en automatisch synchroon aan en uit schakelen samen met de tv ). Audio uitvoer geeft ook home cinema aan maar krijg er echt geen geluid uit.

Hoop dat iemand kan helpen met een oplossing want zou toch graag willen dat het goed werkt op zo'n dure tv 😅

Groetjes Kevin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:01
Je zou het eens optical kunnen doen ipv hdmi om het e.a. uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinHenni
@boyette wat zou ik daar mee kunnen uitsluiten dan? Ik denk dat hij het met optical wel moet doen ( heb alleen geen optical liggen ). Vind het gewoon vreemd dat alles wel werkt op mijn oude tv maar niet op de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:01
Welke tv is precies je oude?

Als dat wel werkt dan is het een HDMI related issue denk ik
als dat ook niet werkt heeft het met de Processing Mode te maken..

Het kan zijn dat je TV nu een processing mode kiest die je Onkyo niet begrijpt
kun je die handmatig ergens op DTS of Dolby pro logic zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door boyette op 31-05-2024 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinHenni
@boyette de oude tv is een Philips 49pus7803. Verouderd model dus. Ik heb alle instellingen van de onkyo gelaten zoals ze stonden er van uit gaande dat het plug and play zou zijn met de nieuwe tv. Wat bedoel je met handmatig op dts of dolby pro logic zetten? Je bedoelt de Onkyo een andere audio format zetten? Moet ik straks even naar kijken maar volgens mij kiest hij dat zelf na aanleiding van de invoer. Met de oude tv stond de onkyo altijd op THX Cinema (5.1 stereo) en zodra ik netflix afspeelde kreeg ik dolby digital plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinHenni
Ik heb net nog even gekeken, de nieuwe tv heeft eARC en de oude tv + onkyo hebben arc. Heeft dit nog invloed denk je of heeft dat alleen te maken met de audio kwaliteit?
Pagina: 1