Sonoff ZBmini stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:23
ik had een stapeltje sonoff zigbee znmini inbouw schakelaars
maar inmiddels is de derde al overleden.
Meer mensen daar last van?
Niet dat de boel afbrand ofzo (hoewel ik ze wel alleen op plekken hen gebruikt waarbij de schade beperkt zou zijn, blijf toch chinese ali shit), ze schakelen alleen niet meer. ledje doet het nog wel, wel bereikbaar, maar doet niks.

Voor die toepassingen inmiddels over op shelly op de wifi, sofar 1 op de 10 die issues kreeg

[ Voor 0% gewijzigd door Lochnes op 31-05-2024 14:49 . Reden: typefout ]

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De SNZB-01 is een device op batterijen, verkeerde type gepost?

En doet niets = constant aan toevallig?

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Lochnes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:18:
ik had een stapeltje sonoff zigbee snzb01 mini inbouw schakelaars
maar inmiddels is de derde al overleden.
Meer mensen daar last van?
Niet dat de boel afbrand ofzo (hoewel ik ze wel alleen op plekken hen gebruikt waarbij de schade beperkt zou zijn, blijf toch chinese ali shit), ze schakelen alleen niet meer. ledje doet het nog wel, wel bereikbaar, maar doet niks.

Voor die toepassingen inmiddels over op shelly op de wifi, sofar 1 op de 10 die issues kreeg
Ik neem aan dat je de ZBMini bedoelt…

Yep, precies hetzelfde en ben er mee gestopt, heb er nog twee liggen maar in bijvoorbeeld het toilet houden ze het amper 6 maanden uit. Maar weer een Qubino (nu van Shelly) z-wave schakelaar geplaatst, heb ik er ook een paar van en nog nooit een stuk gehad, maar kosten ook 2,5 keer zoveel.

Wilde eigenlijk z-wave uitfaseren en de Sonoff waren niet duur, maar laat z-wave voorlopig lekker draaien(ook voor wat rookmelders), wil geen Wifi gebruiken voor aansturing in huis.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Lochnes
Septillion schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 00:00:
De SNZB-01 is een device op batterijen, verkeerde type gepost?

En doet niets = constant aan toevallig?
yes idd zbmini. krijg de topic-title niet aangepast?

• Septillion

Septillion

Ter check, een ZBmini of een ZBminiL2? Er is ook een ZBminiL maar die is volgens mij maar heeeeel kort verkocht.

En dan nog de tweede vraag, wat is dus stuk? Staat hij dan constant aan?

Vraag is dan eignelijk ook van toepassing op @Himalaya.

Nu heb ik geen ervaring met de ZBmini maar deze is uit dezelfde tijd als de Mini of MiniR2 (wifi versie). Nu heb ik op dit moment geen enkele Mini(R2) met echt een lamp eraan in gebruik. Maar in het verleden toch 2 jaar ofzo wel zonder issue.

• Himalaya
Septillion schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:58:
Ter check, een ZBmini of een ZBminiL2? Er is ook een ZBminiL maar die is volgens mij maar heeeeel kort verkocht.

En dan nog de tweede vraag, wat is dus stuk? Staat hij dan constant aan?

Vraag is dan eignelijk ook van toepassing op @Himalaya.

Nu heb ik geen ervaring met de ZBmini maar deze is uit dezelfde tijd als de Mini of MiniR2 (wifi versie). Nu heb ik op dit moment geen enkele Mini(R2) met echt een lamp eraan in gebruik. Maar in het verleden toch 2 jaar ofzo wel zonder issue.
Volgens mij was hij in Z2M (een ZBMini) gewoon online, en soms kon ik hem met de fysieke schakelaar dan ook nog bedienen maar vanuit HA of Z2M reageerde hij nergens meer op. Resetten heeft ook geen soelaas geboden. Nieuwe er in en het werkte weer (voor een tijdje) tot ook die de geest gaf.

Maar is al paar maanden geleden.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Septillion

Septillion

@Himalaya Maar bleef hij juist uit? Of juist aan? Of random een van die twee?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een relais met plakkende contacten? Afhankelijk van je skills kun je proberen er een nieuwe in te zetten.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Himalaya
Septillion schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:43:
@Himalaya Maar bleef hij juist uit? Of juist aan? Of random een van die twee?
Uit, en ging niet via Zigbee aan. Via de schakelaar lukte dat soms wel.

• Lochnes
ZBMini 1 mpn m0802010009 volgens het doosje. blijft idd staan op uit, ging nog een tijdje aan met het knopje maar ook dat niet meer op een gegeven moment, je hoort het relais ook niet meer klikken. en zullen ook ca twee jaar oud geweest zijn
Pagina: 1