Wat bedoel je met 'de komende tijd'?
Je zegt: "laten plaatsen". Heb je al contact gehad met een bedrijf dat het gaat plaatsen? Heb je daar ook de vraag uitgezet m.b.t. het plaatsen tegen een heg? Zij zijn immers ervaringsdeskundigen.
Je zegt: "laten plaatsen". Heb je al contact gehad met een bedrijf dat het gaat plaatsen? Heb je daar ook de vraag uitgezet m.b.t. het plaatsen tegen een heg? Zij zijn immers ervaringsdeskundigen.
Steam/Discord: Flimovic
Nou ze gaan a.s zaterdag komen voor inmeten. Ik ga dan ook de vraag stellen, maar hier zijn ook vast deskundigen.Flimovic schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:40:
Wat bedoel je met 'de komende tijd'?
Hangt er van af hoe die overkapping wordt gebouwd en met welke materialen.
Als de (dichte ???) wand van de overkapping strak tegen de haag staat kan je voor onderhoud niet bij die wand en de haag komen.
Is die haag gemeenschappelijk met de buren of staat ie helemaal op eigen grond?
Als de (dichte ???) wand van de overkapping strak tegen de haag staat kan je voor onderhoud niet bij die wand en de haag komen.
Is die haag gemeenschappelijk met de buren of staat ie helemaal op eigen grond?
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Die wordt toch wel bruin. Zo te zien is het een beukenhaag.99ruud99 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:41:
mag de heg bruin worden?
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Wellicht ten overvloede, maar heb je wel toestemming van je verhuurder voor de overkapping? Dat is uit Buren werken niet mee aan heg of schutting niet helemaal duidelijk geworden.
En gaat deze overkapping je buren issue volledig oplossen? Of wordt dat nog aangepakt op een andere manier?
En gaat deze overkapping je buren issue volledig oplossen? Of wordt dat nog aangepakt op een andere manier?
Er is akkoord voor gegeven door de verhuurder dat die tegen de haag mag omdat de buren vanuit de haag lokken doe ik dit. Het is akkoord nu is het plaatsen nog en de materiaal is douglas hout.,stin00 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:07:
Wellicht ten overvloede, maar heb je wel toestemming van je verhuurder voor de overkapping? Dat is uit Buren werken niet mee aan heg of schutting niet helemaal duidelijk geworden.
En gaat deze overkapping je buren issue oplossen? Of wordt dat nog aangepakt op een andere manier?
Ik weet al wat het volgende topic wordt: Buren hebben haag achter mijn overkapping uitgegraven en hangen nu tuinposters en basketbalring aan mijn overkapping.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dat topic is er al. Buren willen haag niet vervangen dus nu zet hij er een overkapping tegenaan.No Hands schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:01:
Ik weet al wat het volgende topic wordt: Buren hebben haag achter mijn overkapping uitgegraven en hangen nu tuinposters en basketbalring aan mijn overkapping.
In mijn optiek is de tuin daar wel te small voor, houd ook rekening met verlies van licht inval.
Kijk ook eerst even bij de gemeente wat wel en niet mag (afstand erfgrens, hoogte, m2). Als je al met de buren in de clinch ligt en voldoet niet aan de regels dan heb je grote kans dat je mag afbreken.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Hoe groot wordt die overkapping en hoe groot is je tuin?
Je mag maar een bepaald percentage van je perceel/tuin bebouwen. Check bij de gemeente hoeveel dit mag zijn.
Denk ook aan de maximale hoogte. Is meestal 3 meter maar check ook dat.
Ik zou die haag tot de erfgrens terugsnoeien en de overkapping er bij voorkeur zo'n 20-30cm vanaf zetten om er nog achter te kunnen om het Douglas hout te kunnen behandelen (met beits of lazuur). Douglas kan best veel hebben en wordt grijs als je het niet behandelt (wat niet erg is!) maar als ie strak tegen een haag aan staat kan ie mogelijk niet goed drogen/ventileren en dat tast na verloop van tijd wel het hout aan.
Hou ook rekening met een eventuele regengoot die uitsteekt (afhankelijk van het type dak...ik vermoed plat; dan is een zijuitloop handiger).
Aansluitend op dat drogen: ik hoop dat de toko die 'm gaat plaatsen de palen (staanders) op betonpoeren plaatst zodat die palen aan de onderkant ook kunnen luchten/drogen en je dus toekomstige houtrot voorkomt. En dan natuurlijk onder de wanden opsluitbandjes.
Je mag maar een bepaald percentage van je perceel/tuin bebouwen. Check bij de gemeente hoeveel dit mag zijn.
Ik zou die haag tot de erfgrens terugsnoeien en de overkapping er bij voorkeur zo'n 20-30cm vanaf zetten om er nog achter te kunnen om het Douglas hout te kunnen behandelen (met beits of lazuur). Douglas kan best veel hebben en wordt grijs als je het niet behandelt (wat niet erg is!) maar als ie strak tegen een haag aan staat kan ie mogelijk niet goed drogen/ventileren en dat tast na verloop van tijd wel het hout aan.
Hou ook rekening met een eventuele regengoot die uitsteekt (afhankelijk van het type dak...ik vermoed plat; dan is een zijuitloop handiger).
Aansluitend op dat drogen: ik hoop dat de toko die 'm gaat plaatsen de palen (staanders) op betonpoeren plaatst zodat die palen aan de onderkant ook kunnen luchten/drogen en je dus toekomstige houtrot voorkomt. En dan natuurlijk onder de wanden opsluitbandjes.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Wat lokken ze dan precies? Jouw kinderen? Huisdieren? Eigenaardig hoorRoutepr0bleem schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:07:
[...]
Er is akkoord voor gegeven door de verhuurder dat die tegen de haag mag omdat de buren vanuit de haag lokken doe ik dit. Het is akkoord nu is het plaatsen nog en de materiaal is douglas hout.,
Hey dank voor je bericht.QuattroNL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:26:
Hoe groot wordt die overkapping en hoe groot is je tuin?
Wij willeen de overkappig 2.5 a 3 meter breed en 6 meter lang de hoogte zal niet hoger zijn dan 2.25 meter. Het komt inderdaad op beton.
Dit is de lijstje.
Goedenmiddag
Hierbij een ongeveer prijs voor een overkapping.
Betonpoeren. Zwart
Douglaspalen 15x15
Douglas ringbalk 15x15
Douglas schoren
Douglasbalklaag
Isolatie 2cm (zodat de binnenkant,
Niet zwart word)
Mastiekklos voor opstand dak.
Douglas boei
Epdm pakket incl alle toebehoren
Hoekstukken daktrim
Daktrim
Afvoerset pvc incl vergaarbak
Kleinmateriaal (spijker/schroeven)
Leveren en monteren
Kunnen wij u dit aanbieden voor
4155,50
Ik mis de betonnen opsluitbandjes onder de wanden. Je wilt de houten wanden/planken niet direct op de ondergrond (gras? tegels?) hebben.
Komt de 2 cm isolatie op het dak of (ook) in de achterwand?
Als je de achterwand ook isoleert kan dat het geluid van de buren net een beetje dempen. Al kan dat eventueel ook nog achteraf.
Komt er nog een tegelvloer onder of hou je het gras?
edit: er zijn vaak ook regels hoe ver je van de erfgrens mag bouwen. Vaak 50cm. Check ook dat eerst even (voordat de buren daar over gaan zeiken).
En omdat het bouwwerk op jouw grond staat mogen ze niet zonder jouw toestemming er vanaf hun kant allerlei zaken tegenaan schroeven, plaatsen of laten groeien.
Als je de achterwand ook isoleert kan dat het geluid van de buren net een beetje dempen. Al kan dat eventueel ook nog achteraf.
edit: er zijn vaak ook regels hoe ver je van de erfgrens mag bouwen. Vaak 50cm. Check ook dat eerst even (voordat de buren daar over gaan zeiken).
En omdat het bouwwerk op jouw grond staat mogen ze niet zonder jouw toestemming er vanaf hun kant allerlei zaken tegenaan schroeven, plaatsen of laten groeien.
[ Voor 29% gewijzigd door QuattroNL op 31-05-2024 09:52 ]
Nou ik weet niet wat nu handig is er komt ook tegels dus gazon gaat weg. Voor de bestrating komt ook weer een ander partij. Wat is hiervoor de beste volgorde?QuattroNL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:48:
Ik mis de betonnen opsluitbandjes onder de wanden. Je wilt de houten wanden/planken niet direct op de ondergrond (gras? tegels?) hebben.
Uit je andere topic:
Laat die hovenier maar zitten. Met een overkapping van 3x6 meter is daar niet veel plek meer voor.Routepr0bleem schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:06:
Hallo,
Wij hebben 2 buren ene is een engel andet is een duivel die ook in de nieuws staat. Wij gaan binnenkort met de engel buurvoruw de haag weghalen omdat de helft dood is komt er een schutting. De andere buren willen niet eraan werken dus ik vrouw mij af wat ik hiervoor kan plaatsen? Liefst wil ik ze gewoon niet zien. De reden dat ik hier iets wil is omdat ze vaak gleuren tussen de haag. Ik denk dat de schutting meer helpt maar deze willen dus niet meewerken. Ik zat te denken aan een douglass overkapping maar dit is een dure grap. Let even niet op de tuin die wordt aangepakt door een houvenier. Gaat om het idee.[Afbeelding]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Tip: als je echt een groot deel van de tuin omzet naar beton en bestrating, zorg dan voor ergens goede afwatering.
De partij die de overkapping+poeren komt plaatsen wil dat het liefst in 1 keer doen.Routepr0bleem schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Nou ik weet niet wat nu handig is er komt ook tegels dus gazon gaat weg. Voor de bestrating komt ook weer een ander partij. Wat is hiervoor de beste volgorde?
Ik zou dus eerst dat doen en daarna de tegelvloer laten plaatsen. Dan kunnen de tegels ook mooi tegen de opsluitbandjes onder de wanden en rond de poeren geplaatst worden.
Ik zag in je andere topic je tuin. Die is niet heel groot.
Check dus echt wel van tevoren even of je zo'n grote overkapping mag plaatsen. Je wilt daar achteraf geen gezeik over (met de buren of de gemeente).
Ons tuin is 5.40 breed 17.5meter diep naast de schuur zijn. Verhuuder is akkoord ik check nog even bij de gemeente. Ik denk 2.5 overkapping is ook goed.QuattroNL schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:59:
[...]
De partij die de overkapping+poeren komt plaatsen wil dat het liefst in 1 keer doen.
Ik zou dus eerst dat doen en daarna de tegelvloer laten plaatsen. Dan kunnen de tegels ook mooi tegen de opsluitbandjes onder de wanden en rond de poeren geplaatst worden.
Ik zag in je andere topic je tuin. Die is niet heel groot.
Check dus echt wel van tevoren even of je zo'n grote overkapping mag plaatsen. Je wilt daar achteraf geen gezeik over (met de buren of de gemeente).
Ik zou er ook rekening mee houden dat je er nog wel achterlangs kan. Als is het maar dat je er zijwaarts langs kan. Dan kan je eventueel ook nog onderhoud plegen of misschien wat elektra aan de buitenkant plaatsen.
Pagina: 1