Luminar 4 reageert niet meer op IMac, geen App geheugen meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:30
Ik heb een IMac, 24" 2021, M1, 16GB geheugen, 1 Tb opslag.

Ik heb zo,n 200 foto,s in Luminar geplaatst om te bewerken, ik heb er nu zo,n 150 bewerkt maar krijg nu de melding dat op mn systeem geen werkgeheugen meer beschikbaar is en Luminar reageert niet meer.

Wat kan ik doen om deze melding te stoppen en weer verder met Luminar te kunnen?

Er wordt nu gevraagd om geforceerd te stoppen, als ik dit doe dan mag ik toch aannemen dat al mn bewerkte foto,s blijven zoals ze nu zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjgpm4oaALxiMYK2wE-qujJPhdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0S1fPJB4Va6qr3dgqMKszHcI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door ramrodwillem op 30-05-2024 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je je foto’s tussentijds hebt opgeslagen wel. Als je daadwerkelijk alle foto’s eerst bewerkt en integraal wilt opslaan dan lijkt het me dat je te weinig RAM hebt voor deze hoeveelheden en kun je beter uitgaan dat sommige of alle foto’a opnieuw moeten.

Je swapt nu al 31GB tussen je SSD en RAM. Als je dat veel doet dan gaat deze iMac geen jaren meer mee, want met een defecte SSD moet je een nieuw moederbord.

Maak je batches kleiner, dan gaat ‘t wellicht wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 30-05-2024 21:50 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok thx , ik kan nu het internet niet meer op met de Imac, is bekabeld en met WiFi geprobeerd. IMac schakelde zich zelf uit.
Opgestart en kan FireFox en Safari niet meer op, de rest van de programma's openen wel.

TV is ook bekabeld daar wel signaal.

Heeft dit met het vorige te maken,zo ja wat moet ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Luminar die 47GB RAM gebruikt is aan de forse kant.

Ik zie na een zoektocht dat het veel meer voorkomt, je bent dus zeker niet de enige waarbij Luminar voor een flink geheugengebruik zorgt.

Doe eens een nette herstart en zorg er voor dat je vensters bij het opstarten niet openen. Daarna zou je Mac weer netjes moeten werken. Zorg er ook voor dat Luminar niet vanzelf opstart, anders heeft het nog geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Net een "nette" herstart gedaan maar nog geen internet, kan Luminar wel openen,div andere programma's openen ook.

Ik ben nu alle foto's uit Luminar aan het halen naar een andere map,duurt wel even.

Zou dit iets moeten uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
sypie schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:12:
Luminar die 47GB RAM gebruikt is aan de forse kant.

Ik zie na een zoektocht dat het veel meer voorkomt, je bent dus zeker niet de enige waarbij Luminar voor een flink geheugengebruik zorgt.

Doe eens een nette herstart en zorg er voor dat je vensters bij het opstarten niet openen. Daarna zou je Mac weer netjes moeten werken. Zorg er ook voor dat Luminar niet vanzelf opstart, anders heeft het nog geen zin.
Alle foto's uit Luminar gehaald, deze ook verwijderd, na afsluiten weer opgestart.

Alles werkt maar geen internet , niet via kabel ook niet via WiFi. Andere apparaten werken wel op internet .

Enig idee hoe verder te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:17

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Al gekeken in systeeminstellingen bij je netwerk-settings?

Geeft hij aan dat er verbinding is?
Geeft hij aan dat kabel verbonden is?
Krijg je een IP-adres toegekend?
Pagina: 1