Toon posts:

pc start helemaal niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de trotse bezitter van een MSI MS-6380 - K7T266 Pro en een athtlon thunderbird 1.4.
Nu heb ik wat in het bios zitten rommelen en nu start de hele pc niet meer op.
De ventilatoren gaan wel draaien en de ledjes van de cdbrander en floppydrive ook maar verder gebeurd er niets.
Geen beeld en geen booten.
Op m'n moederbord gaan wel vier rode lampjes branden.
Volgens de handleiding betekenen vier rode lampjes dat de processor defect is of verkeerd geinstalleerd is.
Maar voordat ik in het bios ging rommelen deed ' ie het dus wel.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is. Wie heeft dit probleem ook gehad en heeft een oplossing?

Er zit overigens een jumpertje om het CMOS te clearen. Maar hoe werkt dat, moet je het jumpertje verplaatsen en dan de pc opstarten? Of alleen het jumpertje een nachtje verplaatsen?

Help me please.....

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
jumper verplaatsen, comp aanzetten. ff wachten. jumper terugzetten. en dan je vingers kruissen en hopen dat ie opstart.

edit:
comp wel ff uitzetten als je de jumper weer terug zet natuurlijk :+

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Die ledjes zijn de Dleds van MSI en als die zeggen dat je cpu aan gort is is dat meestal ook wel zo.

dus ik denk dat een nieuwe cpu nodig gaat zijn :'(

Tweakers Discord

• Lamah
hmmm
dat wist ik niet
gecondoleerd :'(

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Je zoekactie naar 'pc start' leverde 4903 resultaten op. Resultaten 1 - 50.
:Z

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op maandag 10 september 2001 13:53 schreef nexor88 het volgende:
jumper verplaatsen, comp aanzetten. ff wachten. jumper terugzetten. en dan je vingers kruissen en hopen dat ie opstart.

edit:
comp wel ff uitzetten als je de jumper weer terug zet natuurlijk :+
Jumper verplaatsen even wachten en dan weer terug zetten(10 sec.). Als je de jumper verplaats en dan de pc aanzet doet deze het zeker niet.

Ook wil het nog wel een s helpen als je in je bios gerommeld hebt om voor je de pc aanzet de insert knop ingedrukt te houden terwijl je de pc aanzet, vaak kun je dan wel opstarten en in je bios komen.

Succes.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Lamah
Op maandag 10 september 2001 14:05 schreef Rocky het volgende:

[..]

Jumper verplaatsen even wachten en dan weer terug zetten(10 sec.). Als je de jumper verplaats en dan de pc aanzet doet deze het zeker niet.

Ook wil het nog wel een s helpen als je in je bios gerommeld hebt om voor je de pc aanzet de insert knop ingedrukt te houden terwijl je de pc aanzet, vaak kun je dan wel opstarten en in je bios komen.

Succes.
mijn methode werkt ook hoor(teminste op mijn mobo). probeer maar raak...

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 22:59
Hmmm dat heb ik ook.
Vrijdag dezelfde proc. en mobo als jij binnen gekregen.
Als ik het ysteem start branden er eerst 1 groene en 3 rode ledjes en dan wordt het vier keer rood.
Volgens de handleiding kan het ook aan de installatie van de processor liggen, maar als die erop zit en het hendeltje overgehaald is zit het toch vast?

Ik zit erover te denken de processor terug te sturen, moet het mobo er dan ook bij?
(Heb alles samen gekocht)

edit groen moet rood zijn :(

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Op maandag 10 september 2001 14:16 schreef miles het volgende:
Hmmm dat heb ik ook.
Vrijdag dezelfde proc. en mobo als jij binnen gekregen.
Als ik het ysteem start branden er eerst 1 groene en 3 rode ledjes en dan wordt het vier keer groen.
Volgens de handleiding kan het ook aan de installatie van de processor liggen, maar als die erop zit en het hendeltje overgehaald is zit het toch vast?

Ik zit erover te denken de processor terug te sturen, moet het mobo er dan ook bij?
(Heb alles samen gekocht)
Vier keer groen betekend bij mij dat het OS boot dus das niks aan de hand :)

en er zit toch een boekie bij waar in staat wat de leds betekenen. wrom kijk je daar dan nie ff in.

Tweakers Discord

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op maandag 10 september 2001 14:14 schreef nexor88 het volgende:

[..]

mijn methode werkt ook hoor(teminste op mijn mobo). probeer maar raak...
Werkt niet op zijn mb, heb het zelf al eens geprobeerd.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik nog wel garantie.
Als ik de processor terugstuur terwijl ik wijzigingen in het bios heb aangebracht, heeft het dan nut.
Ik bedoel, een nieuwe processor gaat die dan ook niet meteen stuk? Want met een nieuwe processor heb ik natuurlijk geen nieuw bios...

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op maandag 10 september 2001 15:48 schreef venti het volgende:
Ik heb denk ik nog wel garantie.
Als ik de processor terugstuur terwijl ik wijzigingen in het bios heb aangebracht, heeft het dan nut.
Ik bedoel, een nieuwe processor gaat die dan ook niet meteen stuk? Want met een nieuwe processor heb ik natuurlijk geen nieuw bios...
Voor de zekerheid dus bios resetten.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Bios resetten mbv jumpers werkt niet. Tenminste, dan boot het systeem nog steeds niet.
Maar als daarentegen de processor stuk is, wat de ledjes zouden impliceren boot 'ie natuurlijk ook niet.........

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Op maandag 10 september 2001 14:05 schreef Rocky het volgende:

[..]

Succes.
Bij mij is het niet Insert knop, maar Home, dus dat kan je ook proberen, maar idd Rocky, CMOS clear moet helpen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

Predator

Suffers from split brain

Wat heb je in je BIOS zitten rommelen ???
Als je dat kan zeggen wordt het misschien duidelijk wat er nou juist kapot is.

Waarschijnlijk cpu kapot maar dat is niet zeker.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zoiets heb ik ook gehad..emt p!!! ... misschien is het een opgeblazen voeding.. wij hadden heel nieuw mobo gekocht.. tevergeefs :( 350 kwijt :( ze wouden neit terugnemen..bleek et de voeding te zijn :? 1e keer dat ik dat meemaakte :(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
De voeding kan het volgens mij niet zijn.
Die is 400W en net nieuw, en de ventilatoren slaan ook nog gewoon aan enzo.

Ik heb o.a. het volgende veranderd:

De instellingen veranderd van Default naar Optimized Default (daar staat dan bij dat er meer uit het mobo gehaald wordt maar dat het bord onstabiel zou kunnen worden)

Ik heb de CPU Critical Temp op 80C gezet

En de Plug and Play Aware O/S ingesteld, waardoor alleen PCI en AGP kaarten die plug and play ondersteunen tijdens het booten opgestart worden en de rest door windows opgestart moet worden.

Dat is het wel
Pagina: 1