Smalle lichtschakelaar gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
In een kamer komt een nieuwe deur. De architraven zijn redelijk breed. De lichtschakelaar zit dan in de weg.
Er is geen andere plek op de muur om hem te plaatsen (het is een smalle kolom)
Een idee zou zijn om de lichtschakelaar op de architraven te monteren. Maar dan komt hij half op de architraven en half op de muur = spuuglelijk.

Nu zoek ik me suf naar een smalle lichtschakelaar, liefst in de kleur zwart, maar ik kan niks vinden.
Heeft dit er mee te maken dat een inbouwdoos altijd ± 70mm doornsnede heeft?

Weet iemand een mooie oplossing voor een mooie schakelaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:13
Schakelmateriaal voor campers is een stuk smaller dan standaard. Wel opletten dat het voor 230V geschikt is.
Je zit dan nog wel steeds met de doosafdekking. Daar zou je dan zelf een rozet voor moeten maken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:47
Type schakelaar: houtje touwtje, dat schept vertrouwen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Die van Legrand had ik inderdaad gezien. Kan hem echter alleen maar in het wit vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
JukeboxBill schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:59:
Schakelmateriaal voor campers is een stuk smaller dan standaard. Wel opletten dat het voor 230V geschikt is.
Je zit dan nog wel steeds met de doosafdekking. Daar zou je dan zelf een rozet voor moeten maken.
Goed idee! Nooit aan gedacht. Ga eens bij De Wit Schijndel op de site kijken.

EDIT: Snel gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/aaec3ddb5f6d3b64213d8b066b7d475f/_/1/_100895_990_01_1.jpg

De afmetingen zijn ± 45 x 45 mm en geschikt voor 230.

[ Voor 21% gewijzigd door Rzaan op 30-05-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 21:18
https://www.bticino.com/ heeft ook best smalle modules, halve breedte van een normale schakelaar. Geen id of ze in het zwart bestaan, ik heb een witte met alu kadertje wat mss 2.5cm breed uitkomt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Foto van de huidige situatie, al dan niet met een ingetekende nieuwe situatie? :)

Inbouwdozen hebben een standaard breedte - met een reden :)
Je zou ook voor een opbouwdoos kunnen gaan. Of smallere architraven ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als je een beetje retro look niet erg vindt: https://www.deoudeschakelaar.nl/retro-schakelaar

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 15:37
Of je gaat voor "digitale" schakelaars. Die gaan op elke plek op een muur en vereisen dan wel een ontvanger in de/een lamp (Of Hue, of Innr bijv.)

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-05 15:18
Even zoeken op de Hager/Berker Integro Flow schakelmateriaal serie. Dit is smal schakelmateriaal met bijbehorende inbouwdozen, want die zijn vanzelfsprekend ook smaller.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Pagina: 1